    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy da się zabezpieczyć dno wykopu przed wodą?
    Date: Thu, 29 Jul 2010 09:08:11 +0200

    > Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Podczas deszczu nagle w
    > dwóch miejscach ze ścian wykopu siknęło jak z węża strazackiego a po
    > czasie wyrwało wielkie zwały ziemi i błotem zalało wykop. Wykopy w kilku
    > miejscach zaczęły się dodatkowo obsuwać pod naporem mokrej wydobytej
    > gliny. Próba oczyszczenia łopatami kończyła się na rozmiękczonej od nóg
    > robotników glinie tak że gumofilce topiły się do połowy w gęstym błocie
    > nie dając się z tej gliny uwolnić.

    No u mnie tak się zrobiło po pierwszym dniu deszczu - ale to raczej od
    wody z powierzchni, a buty topiły się tylko do kostek :(

    > polegał na tym że usuwalismy ręcznie łopatami to co miękkie i
    > rozwodnione aż do spoistego gruntu i zamiast na to wstawać, chodzic po
    > tym i rozgniatać na nowo butami, pomocnicy wozili na bieżąco taczkami
    > pospółę i sypaliśmy na taką odkrywkę 5cm warstwę którą następnie
    > ubijalismy.
    Czym ubijaliście? Był sprzęt, czy tylko tak z buta?

    > W jednym miejscy wykopu nieco poniżej pospóły pracowała
    > zagłebiona w wodzie pompa na bieząco osuszająca pospółę tak że wykop był
    > mokry ale nie pływający i nadawał się do chodzenia. Między czasie woda z
    > odetkanych drenaży zdążyła wycieknąć i lało się tylko wąskim
    > strumieniem. Ostatecznie mieliśmy mimo deszczu suchy wykop nadający się
    > do dalszej pracy.

    Czy tam były szalunki, czy laliście w ziemię?

    > Zbrojenie ławy zostało ułożone bezpośrednio na tej
    > pospóle a podczas zalewania betonem lekko unosiliśmy je ku górze co
    > jakiś kawałek.

    A zbrojenie nie tonęło?

    > Dom stoi juz czwarty rok i nic nie pęka nic się nie dzieje.

    Ten dom jest podpiwniczony? Na równym czy teren ma spadek?