  • Data: 2012-06-15 08:38:52
    Temat: Re: Czy wykonawca chce mnie naciagnac?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >wszytsko fajnie tylko klienci chca bez faktury i tanio :)

    Niestety to że ktoś nie wystawia faktury lub "zapomina" nie znaczy że
    sprzedaje/robi coś taniej ...
    Po prostu ma dodatkowy zysk ...

    Zobacz u mechaników. Większość nawet nie pyta czy chce sie rachunek/fakturę
    a jak się zażąda to nagle okazuje się że cena była netto , albo drukarka nie
    działa lub nie ma kogoś do wystawienia ...

    Kilka dni temu był u mnie szambiarz. Przyjechał , skasował 150zł i
    poprosiłem o fakturę. Powiedział że nie ma przy sobie i przywiezie i ...
    oczywiście do dnia dzisiejszego nie przywiózł ...

    Osobiście uważam że przydały by się kontrole "tajniaków" i jakby jakiś
    sprzedawca/fachowiec nie wystawił paragonu/faktury to od razu przywalić mu
    karę i to mocno odczuwalną (minimum 5000zł).

    Jesteśmy takim narodem że jeśli nie będzie olbrzymich kar i ich
    blyskawicznego egzekwowania to ciągle będzie jak będzie ...

    Zobacz ludzi wyprowadzających psy na spacer. Pies wali kupę na chodniku ale
    pani/pan udaje że nie widzi i odchodzi. Gdyby przywaliło mu się karę z
    1000zł od razu by tą kupę "zobaczył" i usunął ...

    Tak samo ci co śmiecą. Rzuci ktoś papierek na ulicę , z 500zł mandatu i na
    drugi razu zastanowi się czy mu się "opłaca" , albo ktoś kto wyrzuca śmieci
    do lasu - kara min 2000zł i na drugi raz odda śmieći tam gdzie trzeba albo
    nagle okaże się że przestał mu starczać podajnik 120L na miesiąc i kupi 240L

    Po prostu większość małych firm powinna otrzymać olbrzymie kary , bo to
    fabryka szarej strefy. Nie wiem czy uwierzysz ale korzystałem z wielu
    mechaników i tylko chyba 2 zapytało czy chce paragon/fakturę/rachunek a
    sprzedawca powinien wystawić dokument sprzedaży ...

    Mnie jako klienta nie powinno interesować czy sprzedawca/fachowiec płaci
    podatki i itd. Cena jaką podaje powinna być zawsze z VAT i
    sprzedawca/fachowiec zawsze powinien wystawić fakturę i fakturę za darmo a
    nie doliczać jak ktoś chce fakturę 23% ...
    W Polsce wszystkie ceny muszą być podawane brutto , jak ktoś podaje inaczej
    to łamie prawo ...

    Tyle że nikt u nas prawa nie respektuje ani nie kara łamiących ...

    i jak się chce uczciwe jechac to można iść na żebry...

    > Osobiście jestem aby szarą strefę wytępić tak jak w Niemczech.
    > Pamiętam jaki był popłoch jak zaczęły się kontrole i szukali tych co
    > na czarno pracują. Kary dla tych co zatrudniali na czarno były
    > ekstremalnie wysokie że po krótkim okresie czasu nikomu nie opłacało
    > się na lewo zatrudniać ...

    tja... słyszałem że państwo socjalen skutecznei nauczyło Niemców oszukiwać.