    Date: Sat, 29 Jan 2011 01:22:09 +0100
    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Czym pomalować stół?

    W dniu 2011-01-28 22:15, Olo pisze:
> [...]
    Jezeli zalezy Ci na szlachetnej powierzchni drewna to musisz nakleic
    nowa warstwe forniru. Jezeli stol ma byc intensywniej uzytkowany lepiej
    nakleic grubszy fornir albo tzw oblog.
    Wbrew obiegowej opinii wcale nie potrzebujesz do tego celu pompy
    prozniowej albo prasy o nacisku 20 ton.
    Wszystko kupisz np w CDO: http://www.cdo.net.pl
    W domowym wykonaniu najprosciej nalozyc fornir tzw modyfikowany -
    podklejony flizelina. Tutaj masz howto na bazie mojej tworczosci ;):
    Kolumny: http://goo.gl/qTC58
    Meble: http://goo.gl/TJsoC

    W obu przypadkach aby wydobyc strukture drewna po wstepnym szlifowaniu
    papierem sciernym nalezy calosc przeszlifowac welna stalowa.
    Do nabycia w kazdym hipermarkecie budowlanym w dziale lakierow.

    W takim przypqadku zadna z powlok nie da Ci niesmiertelnosci.
    Olej musisz nakladac przynajmniej raz do roku, nalozony dobry lakier
    (prawie na pewno smierdziuch i to blyszczacy bo te sa twardsze) nie
    wytrzyma rozgrzanej patelni czy noza...
    I tak zle i tak niedobrze ;).
    Jezeli uprzesz sie na ekologie to do wodorozcienczalnych wersji mozna
    dokupic dodatek utwardzajacy ktory smierdzi jak Domalux ;)
    Ja Ci polecam olejowanie pod warunkiem ze warstwa drewna jest w dobrym
    stanie. Jak nie - szlifierka oscylacyjna robi cuda ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom