  • 21. Data: 2015-09-29 21:29:26
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 20:54:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jak duże straty w pln może wygenerować?

    Wiesz co - jest wiele typow rolet, ja w tym zupelnie nie siedze bo ja nie mam
    zadnych. Ale jezeli przyjac, ze taka roleta ma U na poziomie np. 3 (bo wpada
    do niej swobodnie chlodne powietrze, wiec w praktyce moze to byc i duzo
    wieksza wartosc), wysokosc kasety ~25cm, szerokosc taka ile okien - u mnie
    na parterze to liczac bardzo z grubsza ok. 13m, czyli mamy 3,2m2 mostka.
    Okres grzewczy 200 dni, srednia temp. ok 5stC, to liczymy:

    3 * 4800 * 17 * 3,2 = 783360Wh = 783kWh

    Reszte sobie mozesz podstawic - ogrzewanie gazem ~0,4 pln / kWh, czyli rocznie
    lekko ponad 300 pln.

    Trzy stowy co sezon piechota nie chodza, wiec lepiej zadbac o solidna izolacje
    tego, szczegolnie ze wymaga to wiecej czasu i checi, niz kasy, czy
    umiejetnosci :)

    Ja z wyboru nie mam zadnych rolet, w sumie nie zaluje bo nie widze
    dla nich u mnie w domu zastosowania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2015-09-29 21:42:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 21:29:27 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Reszte sobie mozesz podstawic - ogrzewanie gazem ~0,4 pln / kWh, czyli rocznie
    > lekko ponad 300 pln.
    Tak sobie liczę w drugą strone- 3m2 wyszło Tobie 300zł.
    Styro na domu jest przyjmijmy 100m2,
    Ogrzanie gazem to ludziska piszą 3tys. Zrywamy teraz te 100m2 styropianu i wg tego co
    policzyłeś za ogrzewanie powinno wyjść 10 000zł drożej;)

  • 23. Data: 2015-09-29 21:53:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przykręcić kawałki płyt GK do skrzynki i na to klasyczną metodą styro?

    jak Ci nie szkoda zainwestować 25zł w eksperyment, to kup klej do szyb
    samochodowych. przykleisz nim spokojnie ten styropian do prawie
    wszystkiego. ja się jednak boję, że pewna cieńka warstwa styro zostanie
    na kleju - reszta styro się oderwie (oczywiście przy odpowiednim obciążeniu.

    ToMasz

    Klej do szyb samochodowych boll, jest niestety czarny, gęstszy od
    slikikonu w tubie, ale zato 2 razy mocniejszy. jest elastyczny, ale nie
    jak sztuczna pierś, tylko opona samochodowa.

  • 24. Data: 2015-09-29 22:24:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 29 Sep 2015 12:29:26 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > 3 * 4800 * 17 * 3,2 = 783360Wh = 783kWh
    >
    > Reszte sobie mozesz podstawic - ogrzewanie gazem ~0,4 pln / kWh, czyli rocznie
    > lekko ponad 300 pln.

    A nie bliżej ~0,25 PLN / kWh?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2015-09-29 22:24:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pogadaj z takimi co 50 lat temu w domkach mieszkali. Wegla przewalali jak w koksowni.

  • 26. Data: 2015-09-29 22:31:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 21:53:54 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > Klej do szyb samochodowych boll, jest niestety czarny, gęstszy od
    > slikikonu w tubie, ale zato 2 razy mocniejszy. jest elastyczny, ale nie
    > jak sztuczna pierś, tylko opona samochodowa.

    a co to za material? potrzebuje cos co wytrzyma ze 150stopni, a silikon mi sie nie
    sprawdził

    b.

  • 27. Data: 2015-09-30 01:03:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 22:24:27 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > A nie bliżej ~0,25 PLN / kWh?

    Mozesz miec racje :) Nie mam gazu i dawno nic nie liczylem i moglo mi sie
    pomieszac z gazem z butli :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2015-09-30 07:11:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 22:31:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a co to za material? potrzebuje cos co wytrzyma ze 150stopni, a silikon mi sie nie
    sprawdził
    A ten czerwony silikon? Do 300stC niby. Szybę w kominku sąsiadowi kleiłem tym i
    trzyma juz ze 3lata.

  • 29. Data: 2015-09-30 08:44:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 01:03:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Mozesz miec racje :) Nie mam gazu i dawno nic nie liczylem i moglo mi sie
    > pomieszac z gazem z butli :-)
    Nawet gdyby przyjąć 0,25zł to wg Twoich wyliczeń zdjęcia styropianu z przeciętnej
    chałupy spowoduje wzrost rachunków za ogrzewanie o ok 6,5tys zł.
    Maniek który ma dom bez styro(porotherm) za ogrzewanie płaci jak pisał cos koło 3tys.

  • 30. Data: 2015-09-30 08:50:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 21:42:45 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Ogrzanie gazem to ludziska piszą 3tys. Zrywamy teraz te 100m2 styropianu i wg tego
    co policzyłeś za ogrzewanie powinno wyjść 10 000zł drożej;)

    mniej wiecej tak wyjdzie jesli dom sie bedzie skladal z samych kaset roletowych :-)

    b.