  • 31. Data: 2015-09-30 10:01:09
    Temat: Re: Czym przykleić styropian do skrzynki rolety?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-28 o 21:41, Frez pisze:
    > Ruszyłem z ociepleniem, od montażu okien minęło już kilka lat.Skrzynki
    > rolet są pod nadprożami, trzeba je zlicować z ociepleniem, czyli
    > 3cm+10cm i git.
    > Czym przylepić owe 3cm?
    > Jakiś klej styropian<->gładkie pcw? Stwierdziłem,że stara pianka użyta
    > do uszczelnień po kilku latach dość dobrze odłazi od ram okien (mimo,że
    > jej UV nie naruszyło)Zatem odpada.
    > Przykręcić kawałki płyt GK do skrzynki i na to klasyczną metodą styro?
    A że tak zapytam: a jak się coś w rolecie zepsuje, to jak się dostaniesz
    bez rujnowania ocieplenia. Ja mam wprawdzie tylko 2 rolety od 5 lat i
    jak dotąd była 2 razy potrzeba grzebania w mechaniźmie, który się
    zablokował.
    Jacek
    PS
    a koniecznie musisz kleić? Nie można złapać styropianu do obudowy wkrętem?

  • 32. Data: 2015-09-30 10:15:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 08:44:04 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nawet gdyby przyjąć 0,25zł to wg Twoich wyliczeń zdjęcia styropianu z przeciętnej
    chałupy spowoduje wzrost rachunków za ogrzewanie o ok 6,5tys zł.
    > Maniek który ma dom bez styro(porotherm) za ogrzewanie płaci jak pisał cos koło
    3tys.

    Ale jego sciana nie ma U = 3 tylko blizej 0,3, czyli 10 x mniej :)
    Liczylem U = 3 bo tam praktycznie nie ma zadnej izolacji - chlodne powietrze
    od domu dzieli kawalek blachy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2015-09-30 10:32:22
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 września 2015 22:31:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a co to za material? potrzebuje cos co wytrzyma ze 150stopni, a silikon mi sie nie
    sprawdził

    to poliuretan. do 100C, wg 3M (boll nie podaje temperatur w karcie):

    http://www.horus.net.pl/produkt12670_klej_uszczelnia
    jacy_3m590_do_wklejania_szyb.html
    odporność temperaturowa: -40oC do +100oC

    pozdr
    AA

  • 34. Data: 2015-09-30 10:54:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 10:32:23 UTC+2 użytkownik AA napisał:

> [...]
    >
    > http://www.horus.net.pl/produkt12670_klej_uszczelnia
    jacy_3m590_do_wklejania_szyb.html
    > odporność temperaturowa: -40oC do +100oC

    potrzebuje cos w rodzaju gumy która sie utwardzi. niby silikon ale on przy wysychniu
    sie kurczy odrobine.

    b.

  • 35. Data: 2015-09-30 10:54:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 08:50:02 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > mniej wiecej tak wyjdzie jesli dom sie bedzie skladal z samych >kaset roletowych
    :-)
    Ale za roletą jest chyba ściana/nadproże?

  • 36. Data: 2015-09-30 10:55:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 10:15:32 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Liczylem U = 3 bo tam praktycznie nie ma zadnej izolacji - chlodne powietrze
    > od domu dzieli kawalek blachy :)
    A sciany/nadproża za kasetą nie ma?

  • 37. Data: 2015-09-30 11:21:20
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 08:44, Kris pisze:

> [...]
    chałupy spowoduje wzrost rachunków za ogrzewanie o ok 6,5tys zł.
    > Maniek który ma dom bez styro(porotherm) za ogrzewanie płaci jak pisał cos koło

    I powiem Ci, że mogłoby czasem tak wyjść. Ale to zapewne zależy od murów
    jeszcze.
    U mnie, jak przejąłem dom po poprzednim właścicielu, to mury miały 39
    cm, zrobione z jakiejś mieszaniny bloczków betonowych. Okna tak świetnie
    osadzone, że przy niektórych między ramą a ścianą była niczym nie
    wypełniona szczelina na parę cm i od dworu oddzielała mnie, jak się
    okazało, jedynie płyta GK.
    Jak uruchomiłem wówczas ogrzewanie (parter podłogówka, u góry
    kaloryfery, kocioł elektryczny, akurat zapanowały 2 tygodnie mrozów
    10-15 stopni) to wyszło, że grzanie tych moich 165 m2 powierzchni
    użytkowej kosztuje ponad 120 zł DZIENNIE.
    Po 3 dniach czegoś takiego wyłączyłem z ogrzewania całe piętro i
    pozamykałem drzwi do pomieszczeń tam, na parterze ogrzewałem jedynie
    salon z kuchnią i łazienkę. Przenieśliśmy się z całym życiem w pobliże
    kominka w salonie.
    Za 2 miesiące (taki cykl rozliczeniowy) zużycia prądu (dwutaryfowy)
    gdzie mrozów było tylko 2 tygodnie, a reszta to całkiem ciepła i
    słoneczna zima, przyszło... ponad 3600 zł rachunku, a w chacie było
    nadal dość chłodno i ostro grzaliśmy kominkiem. Więc ja bym się nie
    zdziwił, jakby wyszło i 10 k PLN za sezon lub więcej...
    Ale uczciwie trzeba przyznać, że u mnie to był bardziej szałas niż dom.

    Miniona zima, już z ociepleniem 15 cm styro i oczywiście po zalepianiem
    wszystkich dziur w murach, z kotłem gazowym Junkersa 14 kW i... nie
    przekroczyłem 453 zł/miesiąc za gaz w najzimniejszym miesiącu (choć zima
    też dość łagodna była) :))))

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 38. Data: 2015-09-30 11:48:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 11:21:21 UTC+2 użytkownik Kżyho
    > I powiem Ci, że mogłoby czasem tak wyjść.
    Ale piszesz o kotle elektrycznym i dziurach w murze.
    Przeważnie jednak tak jest ze tych dziur nie ma a i tańsze żródło grzania ludzie
    używają.
    Czyli dom z suporeksu czy innego porothermu.
    Z tego co Adam pisze to by wychodziło że ogrzanie takiej chałup[y to naście tysięcy.
    Sąsiad kilka sezonów taki dom z suporeksu bez styro grzał i tyle na pewno nie płacił.
    Po dołożeniu styro na ściany rachunki drastycznie tez mu nie spadły
    Więc sorry ale nijak nie pasuje mi że mostek termiczny za roletami to koszt 200-300zł
    rocznie.
    I tylko tego się czepiam. Bo jak jest możliwość to ocieplić to oczywiście docieplać.
    Ale też bez jaj z tymi mostkami.
    Już kiedyś na muratorze czy innym tego typu forum ktoś zastanawiał się czy metalowy
    element łączący klamki w drzwiach zewnętrznych na taki z tworzywa nie zamienić bo
    metal to mostek a tak na oko gdzieś z 0,5cm2 to by było. Chyba tez na forum muratora
    widziałem że ktoś bawił się w zagłębianie kołków plastykowych w styropianie i
    wklejanie tam styropianowych okrągłych zaślepek bo taki kołek to tez mostek.
    Mniejsza o to po kiego kołki na porterówce ale bawić się jeszcze w ich zaślepianie?

  • 39. Data: 2015-09-30 11:56:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 10:54:38 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ale za roletą jest chyba ściana/nadproże?

    u niego nie - napisal ze kaseta jest NAD ramą okna a pod nadprozem

    b.

  • 40. Data: 2015-09-30 12:20:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 11:48:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z tego co Adam pisze to by wychodziło że ogrzanie takiej chałup[y to naście
    tysięcy. Sąsiad kilka sezonów taki dom z suporeksu bez styro grzał i tyle na pewno
    nie płacił.

    Suporex nawet najcienszy (24cm) bez ocieplenia ma U = 0,6, wiec nie tak
    tragicznie znowu. Dla porownania gruba sciana 40cm z cegly ma U = 1,5 :)

    > Po dołożeniu styro na ściany rachunki drastycznie tez mu nie spadły

    Po dolozeniu styro pewnie zjechal do U w granicy 0,25. Jak mial tych scian
    150m2 to oszczedzil 0,35 W / m2 * k, czyli w sezonie:

    4800 (godzin) * 0,35 * 150 * 17 = 4284000Wh = 4284kWh. Dla gazu po 0,25 =
    1000 pln. Dla wegla 500 pln. No inaczej nie wyjdzie :-) Jak mial suporex
    grubszy (30cm) to wyjdzie 1/3 mniej.

    > Więc sorry ale nijak nie pasuje mi że mostek termiczny za roletami to koszt
    200-300zł rocznie.

    Pasuje, pasuje. To nie jest maly mostek - to jest praktycznie 3m2 dziura
    w scianie :) Otworz na cala zime okno 1,5 * 2m na osciez i zdaj relacje o ile
    wzrosly koszty ogrzewania :-)

> [...]
    wklejanie tam styropianowych okrągłych zaślepek bo taki kołek to tez mostek.

    Nie piszemy tu jednak o mostku 0,5cm2 tylko o prawie 3,5m2 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.