  • Data: 2019-02-23 15:59:24
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ,

    > Po co? Przecież przy obecnej cenie węgla i sprawności kotłów (nawet tych
    > nowoczesnych, szczególnie w nowych domach, a zazwyczaj standardowo
    > przewymiarowanych 2-3x żeby przypadkiem nie zabrakło ciepła jak przyjdą
    > mrozy -50sC, o śmieciuchach nawet nie wspomnę, szczególnie jak zasypowo
    > opalane) już przy cenie 1000zł/tona (a dobry jakościowo groch kosztuje już
    > ponad to) i średniej sprawności kotła na poziomie 60% węgiel już jest
    > droższy od gazu, a przy sprawności 70% niewiele tańszy.
    To nie tak! Mój dom potrzebuje około 4 kWh przy zewnętrznej temperaturze
    -10 stopni.No niechby 6, z wentylacją i wodą.
    A najmniejsze kotły groszkowa były po 12-14 kWh.A taka moc jet potrzebna przy
    śmieciuchach, w którym się palił raz dziennie. Oczywiście, chciałbym założyć tańsze i
    lepsze ogrzewanie.Ale - póki co- każde inne jest tylko droższe.
    Pozdro.abomito