    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 21 Oct 2014 05:20:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 21 października 2014 10:57:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup

    a.pl...

> [...]
    >
    > latach będziesz miał 100 tysięcy - i wtedy wydasz 10 tysięcy na
    >
    > wymianę/remont kotła i wentylacji. Po dwudziestu: dojdzie kolejne 100
    >
    > tysięcy - i wtedy wydasz jakieś 50 na remont dachu i 20 na wymianę okien.
    >

    > Ciężko mi sobie wyobrazić jakikolwiek scenariusz aby dom o podobnej
    >
    > powierzchni wyszedł drożej w utrzymaniu niż mieszkanie.

    > Bo domy to się buduje (minimum) _dwa_ :-) Jeden blisko centrum na czas gdy
    >
    > się dojeżdża do pracy a dzieci wozi do szkoły, a drugi na emeryturę :-) Ten
    >
    > drugi może być daleko ale za to z dużą działką.

    Przy 150m2 spora powierzchnia jest nie użytkowana w formie powierzchni mieszkalnej.
    Jak jest piętro to ma się w domu klatkę schodową lub coś co spełnia jej funkcję. Ma
    się pomieszczenia gospodarcze i może garaż. Jak odjąć te nieużytki mieszkaniowe to ze
    150m2 zostanie 100 albo i mniej. W tym co pozostaje po odjęciu nieużytków
    mieszkaniowych są z reguły dwie łazienki i dwa WC. Przydatne jak są dzieci. Przydatne
    przez kilka lat zanim się wyprowadzą. Potem są zbędnym balastem tak jak pokoje w
    których mieszkały. Praktycznie człowiek najwięcej czasu spędza tam gdzie mieszka. Z
    drobnym zastrzeżeniem. Najwięcej z tego czasu na mieszkanie spędza zajmując
    powierzchnię metr na dwa metry.