  • 41. Data: 2010-08-19 22:36:35
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
    news:i4g9a6$fqj$1@news.onet.pl...

    > Jakby były takie straty jak sugeruje kiki - tp łatwo było by to zauważyć w
    > przypadku dachu pokrytego niewielką warstwą śniegu przy małym mrozie (w

    dach deskowany jest dachem zimnym i nic nie będzie widać. Pod deskami jest
    ciąg powietrza i nic się nie roztopi.
    Natomiast wełna bez jakiejkolwiek osłony nie spełnia swojego zadania.
    Będziesz miał okazję kiedyś to zobacz jak wygląda wełna w szczelinie
    wentylacyjnej. Po pierwsze jest w niej tona pyłu i wygląda jakby ktoś ją
    dziobał czy szczypał.

    Dach bez deskowania jest może mniej wytrzymały, czasem ludziom się dachówki
    falują od mało sztywnej więźby ale sam fakt, że dali membranę czyni ten dach
    znacznie cieplejszym.
    To co się odbywa z kładzeniem wełny między krokwie i pozostawienie jej w
    szelinie wentylacyjnej dachu deskowanego bez osłony membraną to taka sama
    fuszerka jak murowanie szczytów pod deski.
    Ta fuszera jest tak powszechna, że aż część z was gada te pierdoły.

  • 42. Data: 2010-08-19 22:41:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tornad" <t...@h...com> wrote in message

    > Wtedy ta cienka sklejka jak i dechy
    > beda sie uginac, klawiszowac, zatem pod pokrycie papa sie za bardzo nie
    > nadaje. Musza byc grube przynajmniej calowe.

    Właśnie. Mnie ostatnio naprawiano cieknący dach.
    Zachodzę w głowę skąd te poprzeczne pęknięcia papy. Woda z topniejącego
    śniegu, która wlazła pod dachówki i leciała po papie zalała mi jeden cały
    skos, że wyleciało ze 2 wiadra jak zrobiłem dziurkę.
    To jest dokładnie to co piszesz.
    Klawiszowanie desek

    Teraz po przeczytaniu tego co piszesz wreszcie mnie olśniło. Dziury były w 3
    miejscach. Ciemno to widzę na kolejne lata.

  • 43. Data: 2010-08-19 22:46:47
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Ponury" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]

    Ty mnie posłuchaj. Nie rób nic na wariata.
    Kup membranę wiatroizolacyjną, daj ją na krokwie i pionowo najpierw przybij
    coś na te krokwie o ich szerokości i grubości 5-6cm.

    Na to dopiero daj deski ale nie za cienkie jak pisał Tornad. Deski co
    najmniej 2.5cn grube żeby nie klawiszowały i ci tej papy nie porozrywały jak
    mnie.

  • 44. Data: 2010-08-20 05:03:34
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > dach deskowany jest dachem zimnym i nic nie będzie widać. Pod deskami jest
    > ciąg powietrza i nic się nie roztopi.

    No, ale wg Twojej terii jest to ciąg ciepłego powietrza (ciepło zostało
    wywiane z nieosłonietej wełny).
    Przy warunkach pogodowych o ktrórych mówiłem (temp w okolicach zera) - to
    ogrzane powietrze powinno mocno przyspieszać proces topnienia sniegu.
    Ty Ciagle uważasz, że w tej szczelinie jest niemal halny, który porywa i
    strzępi wełnę. Takie warunki pewnie by panowały gdyby z zewnątrz nie było
    podbitki i wiałby mocny wiatr.
    Tymczasem u mnie na poddaszu ruch powietrza w tej szczelinie jest minimalny.
    Od zewnątrz mam podbitkę drewnianą, bez żadnych otworów wentylacyjnych.
    Wentylację zapewniają nieszczelnośći między deskami podbitki.

    Pzdr
    TG

  • 45. Data: 2010-08-20 05:13:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]
    >
    > Teraz po przeczytaniu tego co piszesz wreszcie mnie olśniło. Dziury były w
    > 3 miejscach. Ciemno to widzę na kolejne lata.

    Deski pod dachówką raczej nie mają możliwości klawiszować, a już napewno nie
    na tyle aby od tego popękała papa.
    Na moim dachu przez dwa sezony leżała sama papa, bez dachówek. Sam robiłem u
    siebie dach to dokładnie widziałem jak taka papa wygląda przed zakryciem ją
    dachówkami.
    Papa mogłaby popękać - ale od chodzenia po niej w czasie mrozów. Wtedy
    faktycznie, nawet niewielkie ugięcie desek może wywołać takie naprężenia w
    zamarzniętej papie, że pęknie. Inna mozliwość jest taka, że była kładzona w
    duże upały - wtedy podczas mrozu kurcząc się mogłaby popękać.

    Pzdr
    TG

  • 46. Data: 2010-08-20 06:52:47
    Od: M <M...@o...pl>

    Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > Ty Ciagle uważasz, że w tej szczelinie jest niemal halny, który porywa
    > i strzępi wełnę. Takie warunki pewnie by panowały gdyby z zewnątrz nie

    Przecież w podbitce masz wentylację (obowiązkowa w przypadku krycia
    papą). Co więcej w przypadku papy przekrój wentylacji musi być dużo
    większy niż w przypadku innych materiałów. Wpada tam zimne powietrze
    (-20C), które jest ogrzewane od wełny (do np. -18C), połać dachowa niech
    ma 4-6m - masz wtedy komin (bo wylot jest w szczycie).

    M.

  • 47. Data: 2010-08-20 07:16:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogrzewane od wełny (do np. -18C), połać dachowa niech ma 4-6m - masz wtedy

    Pisałem przecież o tej wentylacji.
    Jaką grubość wełny założyłeś , że wyszedł Ci taki wzrost temperatury ?

    Pzdr
    TG

  • 48. Data: 2010-08-20 07:24:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > A papę chcesz zgrzewać, czy przybijać? Jeśli przybijać to kup taką, którą
    > można mocować mechanicznie (będzie napisane w specyfikacji). Problem
    > będziesz miał z dechami, bo powinny być suche - inaczej ci się powyginają
    > przy schnięciu (na dachu). Jeśli będziesz miał okazję wziąć węższe to
    > bierz - mniej się pokrzywią.

    Optymalna szerokość to 10-12 cm - wtedy nawet mokre deski nie mają prawa sie
    łódkować - chyba, że ktoś ma je zamiar mocować zszywkami.
    Podsuszenie tych desek przed położeniem na dach ma inną zalete -
    ustabilizują się ich wymiary (będą mniejsze szpary po wyschnięciu).
    W przypadku szerokości takiej ja napisałem szpary powstałe po wsychnięciu
    deski są bez znaczenia.

    Pzdr
    TG

  • 49. Data: 2010-08-20 07:30:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Na to dopiero daj deski ale nie za cienkie jak pisał Tornad. Deski co
    > najmniej 2.5cn grube żeby nie klawiszowały i ci tej papy nie porozrywały
    > jak mnie.

    Grubośc desek zależy od rozpiętośći ich podparcia. W przypaku o jakim mówił
    Tornad (rozstaw co 40 cm) grubość którą podawał była odpowiednia. Oczywiście
    grubsze nie zaszkodzą - ale po co takie dawać ?
    Nie wiadomo jaki rozstaw krokwi ma pytający.

    Na podstawie błędnych obserwacji (z jednego przypadku - swojego) wyciągasz
    błędne wnioski i na ich podstawie dajesz rady innym.
    Odważny jesteś.

    Pzdr
    TG

  • 50. Data: 2010-08-20 08:15:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Deskowanie musze zrobiae przed zim? i zabezpieczyae czym? dechy, wiec papa.
    > Fachowcy, których chce zatrudniae wycenili deskowanie dachu + 2 razy papa
    > na
    > jakie? 3.700 z?p.
    > Czy to dobra cena, czy kupiae pi?e i samemu popracowaae?
    > Si?y jeszcze s? wiec mia?bym kase na materia?: same dechy na 140 m2 to
    > jakie? 1.800 z?p!
    Je żeli dach nie jest stromy i da się po nim chodzić to sam zrobisz bez
    problemu,
    jeżeli stromy to weź firmę bo samemu wtedy ciężko się robi.
    Co do desek, jeżeli chcesz aby dach był ładny i równy to musisz je
    przefrezować
    na krawędziach aby nie klawiszowały, mogą być wtedy cieńsze, jak to
    popatrz na panele
    boazeryjne.
    Tak jak radzi ci kiki, kup łaty tak ze 2-3cm grube i połóż membranę
    wpoprzek krokwi
    na zakład z dołu do góry i nabij na krokwie łaty, dopiero na nie deski,
    nie będziesz
    sie musiał potem pieprzyć z tym od dołu.
    Deski szczególnie szerokie trzeba mocno przybić bo inaczej ci 'złudkują'

    > Czekam na dyskusje i rady!
    > Co do ocieplenia to raczej pod dechami szpara,we?na,folia i teraz:
    > kartongips albo cze?ciowo deski ;-)
    kartongips jest bezpieczniejszy PPożarowo, poza tym mozna go wykończyć tak
    że wygląda jak zwykły strop.

    --
    Pozdr
    JanuszK