  • 31. Data: 2023-09-20 21:15:03
    Temat: Re: Dla nawijaczy makaronu na uszy ze fotowoltaika jest różowo
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 21:09 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > bo musiałbym kabel przez chodnik ciągnąć i kupić tego elektryka.
    > Odpycham się "złomami" za 20kzł, które trzymam 10 lat ale kupuję z małym
    > przebiegiem i nie na "F" :) Sam naprawiam bo umiem. Sumarycznie wychodzi
    > mi przy przebiegu 200kkm/10 lat taniej, niż zakup elektryka, który po 10
    > latach raczej ma kiepską baterię. Generalnie nie narzekam i nie czuję że
    > ktoś/coś mi kieszeń drenuje. Gdybym budował obecnie domek to na pewno
    > niewielki bo nie mam "palmy" żeby mieć 200m2 i 8 pokoi. Wystarczą mi 3 z
    > uwzględnieniem gości. PC też kosztuje a ja 30 lat to nie wiem czy pożyję

    Twoją sytuację znam. Myślałem, że nabijasz się z moich danych.
    Podałeś kwotę jaką miałem do zapłaty w oderwaniu od całkowitego mojego
    zużycia.
    Co to jest 560 zł wobec 13MWh zużytych?

    TG

  • 32. Data: 2023-09-20 21:40:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Dlatego napisałem, że policzyłem śmiesznie :)

    > Podałeś kwotę jaką miałem do zapłaty w oderwaniu od całkowitego mojego
    > zużycia.
    > Co to jest 560 zł wobec 13MWh zużytych?

    Mój piec/smrodziej ma 10kW jak go nakarmię 3-4 kawałki drewna to mi wodę
    do kąpieli zrobi i noc utrzyma. Kubik drewna mam za 250zł bo to dobry
    teren z drewnem. Węgiel też kupuję ale 1,5T wystarcza na cały okres
    grzewczy przy dobrych mrozach. Ostatnią zimę nawet 1T wystarczyła i
    jeszcze zostało. Nie wiem co bym musiał odpalić, żeby 13MWh zużyć w rok.

    Mogę wyliczyć całą kasę za rok na całą energetykę domu ale czuję, że nie
    przeskoczę 5tys, łącznie z gazem. No i nie wiem, bo w sumie nie mam
    pojebania na oszczędzanie więc się zawsze zastanawiam, dlaczego inni
    mają większe zużycie. Może to, że mają mkropałac albo nakurwiają klimą
    (ja mam rolety na lato) i dobre okna...zimą mam 25C w domu...może mają
    jakieś serwerownie albo plantację marychy?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-09-20 21:48:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2023 o 21:40 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > (ja mam rolety na lato) i dobre okna...zimą mam 25C w domu...może mają
    > jakieś serwerownie albo plantację marychy?

    Dolicz do tego 15kkm, brak gazu - czyli gotowanie i pieczenie na prądzie,
    brak drewna, węgla - czyli CO + CWU na prądzie i będziesz miał niewiele
    mniej ode mnie. No i ja ma 5 osób i dwa osobne gospodarstwa domowe: dwie
    kuchnie, dwie zmywarki, dwa ekspresy do kawy, dwie mikrofale, dwie pralki
    3 lodówki, zamrażarka, dwa czajniki elektryczne, dwie indukcje, dwa
    piekarniki, więcej kompów/laptopów, więcej światła na raz (bo więcej osób
    w swoich pomieszczeniach).

    TG

  • 34. Data: 2023-09-20 21:49:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-09-2023 o 21:40, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Mój piec/smrodziej ma 10kW jak go nakarmię 3-4 kawałki drewna to mi wodę
    > do kąpieli zrobi i noc utrzyma.

    I sąsiadów zasyfi.
    Mam takiego typa w okolicy, zaczyna palić plastikiem dokładnie wtedy,
    gdy po upałach chciałoby się otworzyć okna i przewietrzyć chatę.

    Gaz ma, ale woli oszczędzać i palić syfem.

    Zakała całej dzielnicy....

  • 35. Data: 2023-09-20 21:50:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > 5,4MWh rocznie.
    > Za "starego" prosumenta mógłbyś tam mieć instalację 6kWp za 10k PLN (po
    > zwrocie dotacji i podatku) i wyzerowane faktury.
    > Od 2024 już by była spłacona.

    Jak młodzi zmądrzeją to im rachunek spadnie :D Teraz kompy "gamerskie"
    napierdalają 24h. Nie chce im się rozpalać pieca po południu więc bojler
    200l chodzi. Pralka co 2 dni nakurwia ale ma połowę wkładu. Cóż, stać ich :)

    Jak się gaz skończy to odpalają elektrykę bo się dupy po butlę nie chce
    ruszyć i tydzień na prądzie jadą. Powierzchnia domku to 100m2 i jest
    płaski dach, idealny na PV z wybraniem kierunku i niezacieniony ale nie
    chcą.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2023-09-20 22:02:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > dwie indukcje, dwa piekarniki, więcej kompów/laptopów, więcej światła na
    > raz (bo więcej osób w swoich pomieszczeniach).

    No to masz wincyj kasiory od tych ludzinów i generalnie możesz dzielić
    to na 2 :)

    Co do gazu, to skoro masz "nadmiar" z PV to się nie dziwię, pomimo że
    gotowanie na gazie wypada taniej niż na prądzie.

    Zapomniałem, zamrażarkę też mam :) Serwerów kawy nie mam. Czajnik
    elektryczny jest odpalany jak się gaz skończy do momentu aż dowiozą.
    Jest jeszcze toster ale rzadko odpalany.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2023-09-21 00:58:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 20 września 2023 o 16:27:52 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    jak ja przedstawiana w artykułach na portalach roznych. Ludzie wydali mnostwo kasy na
    fotowoltaikę i pompy ciepła i się okazało ze musza sporo pradu dokupić.
    > To tak dla zasady przyierdoliles się do mnie jak napisałem o zużyciu 300-400kwh
    miesiecznie na rodzine?
    Tak bo kłamałes jak stara pomarszczona Cyganka albo inny chyży ruj. Sadzisz baranie
    ze nie sprawdziłem jakie jest przeciętne zuzycie? Ty nie sprawdziłes i napisałeś co
    ci w zrytej od piwska pecynce się uległo.

  • 38. Data: 2023-09-21 01:26:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 20 września 2023 o 22:03:06 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > elektryczny jest odpalany jak się gaz skończy do momentu aż dowiozą.
    > Jest jeszcze toster ale rzadko odpalany.
    Nie wychodzi taniej a w przypadku w płynnego to tragedia. A to za sprawa bardzo
    niskiej sprawnosci palnikow w kuchenkach gazowych nie większej niz 35%.

  • 39. Data: 2023-09-21 09:34:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 20 września 2023 o 18:20:00 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > .
    >
    > Naprawdę nie rozumiem na co miałbym zużywać więcej. Nielogiczne byłoby
    > mieć kuchenkę na prąd, skoro gaz kosztuje mnie 80zł (butla) na prawie 2
    > miesiące a codziennie jest to używane (nie jemy po za domem).

    Przy cenie butli 80 zł to 1 kWh wychodzi ok 55gr.
    Uwzględniając niska sprawność palników gazowych to wychodzi podobnie jak pradem.

  • 40. Data: 2023-09-21 10:03:18
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 21.09.2023 o 00:34, Kris napisał:
    > Przy cenie butli 80 zł to 1 kWh wychodzi ok 55gr.
    > Uwzględniając niska sprawność palników gazowych to wychodzi podobnie
    > jak pradem.

    Z tą niską sprawnością palników to też nie ma jakiejś tragedii, bo to
    problem głównie latem. W pozostałe części roku takie dogrzewanie
    mieszkania trudno nazywać stratą.

    Mateusz