  • 21. Data: 2014-05-25 21:29:18
    Temat: Re: Dobór koloru do ściany
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-23 15:55, Radomir pisze:
    > Muszę przemalować kawałek ściany w pokoju. Wiem, że najlepiej byłoby
    > przemalować całą ścianę, ale z pewnych względów nie wchodzi to w
    > rachubę. Czy istnieje jakaś możliwość doboru koloru farby do tego, który
    > jest na ścianie? Np. wypożyczenie skanera, który dobrałby kolor możliwie
    > bliski istniejącemu.

    Weź pod uwagę, że kolor zmienia się z czasem i jeżeli ściana już jest
    pomalowana jakiś czas temu i pomalujesz teraz kawałek, nawet dobierając
    idealnie kolor, to za rok wyjdą różnice i będzie łaciato.
    Maluj całą ścianę, albo tyle ile się da.
    Jacek

  • 22. Data: 2014-05-25 21:34:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 25 May 2014 12:21:12 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

    > Bo mi tylko google groups wychodzi.
    > Zresztą chyba dzięki google ten usenet jeszcze wegetuje;)

    skoro lubisz się chwalić swoja nieumiejętnością ogarnięcia internetu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2014-05-25 21:45:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 maja 2014 21:34:20 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > skoro lubisz się chwalić swoja nieumiejętnością ogarnięcia internetu.
    Jak taki ogarniety jesteś to byś coś podpowiedział co spełnia moje założenia.
    Ale dla ciebie bnetykieta jest wazna więc taki użytkownik Zyga co przynajmniej na tej
    grupie nic na temat nie napisał ale zgodnie z netykieta ma czytnik ustawiony to jest
    ok.'"
    Rózne grupy zaśmieca użytkownik o nicku "Andrzej Lawa", tez tylko sporadycznie coś w
    temacie napisze ale podobno czytnik ma zgodnie z netykieta ustawiony;)
    Tacy użytkownicy są ok wg Ciebie?

  • 24. Data: 2014-05-26 09:33:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-24 22:38, masti pisze:

    > nie wiem jak można używać tego forumopodobnego nieczytelnego g...
    Czepiasz się samemu robiąc błędy:
    co to jest "forumopodobnego"??
    Powinno być raczej foropodobnego.
    Tak samo nie ma "forumowicza" a jest forowicz.
    Żeby dać łatwiejszy przykład: nie mówi się: "akwariumowy" tylko akwariowy.
    Jacel

    "Błądzą wszyscy, ale nie ja"

  • 25. Data: 2014-05-26 10:26:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 09:33:54 +0200 osobnik zwany Jacek napisał:

> [...]
    > Tak samo nie ma "forumowicza" a jest forowicz. Żeby dać łatwiejszy
    > przykład: nie mówi się: "akwariumowy" tylko akwariowy. Jacel

    uważaj, żeby Ci ten usztywniają kołek w plecach nie wyszedł.
    pl.hum.polsczyzna wyżej(niżej)

  • 26. Data: 2014-05-26 10:36:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 maja 2014 15:19:43 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > jedzcie gówno. miliardy much nie mogą się mylić :)

    Ja akurat wiem ze gowna sie nie je wiec go nie spozywam.
    Jeszcze duzo nauki przed toba!

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2014-05-26 10:58:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 May 2014 01:36:11 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Ja akurat wiem ze gowna sie nie je wiec go nie spozywam. Jeszcze duzo
    > nauki przed toba!

    owszem. właśnie to robisz. Microsoft też usiłował Outlookiem wprowadzić
    nowe porządki w usenecie. Poległ.

  • 28. Data: 2014-06-10 15:00:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Radomir" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Czy istnieje jakaś możliwość doboru koloru farby do tego, który jest na
    > ścianie? Np. wypożyczenie skanera, który dobrałby kolor możliwie bliski

    Oczywiście - rozwiązanie to kolorymetr. Od biedy wystarczy dobra cyfrówka i
    biała kartka.

    Problem jest tylko tak że w małych miejscowościach możesz mieć problem ze
    znalezieniem firmy która się profesjonalnie zajmuje malowaniem i ma takie
    urządzenie i jeszcze zechce je pożyczyć - wtedy pozostaje Ci jak pisałem
    aparat i biała kartka. Kartkę przyklejasz do ściany, czekasz na pochmurny
    dzień (wtedy jest najbardziej równomierne oświetlenie) robisz zdjęcie i na
    komputerze ustawiasz balans bieli na białą kartkę. Następnie "pipetką"
    sprawdzasz kolor ściany. Najlepiej zrobić pomiar przyklejając kartkę w kilku
    miejscach i wynik uśrednić.

    Mając kolor (w postaci RGB) znajdujesz w sieci konwerter RGB na RAL lub inna
    paletę używaną przez producenta wybranej przez Ciebie farby i kupujesz
    odpowiednią farbę, albo udajesz się z kolorem do mieszalni by ci zmieszali
    taki odcień.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-06-16 09:15:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > rachubę. Czy istnieje jakaś możliwość doboru koloru farby do tego, który
    > jest na ścianie? Np. wypożyczenie skanera, który dobrałby kolor możliwie

    Pożycz w mieszalni próbnik kolorów.
    Może ci nawet go dadzą.
    Ma zazwyczaj kilkaset kolorowych kartek.
    Dopasujesz bez problemów.