  • 1. Data: 2017-12-20 08:36:55
    Temat: Docieplenie domu
    Od: mek <m...@g...com>

    witam
    posiadam dom z lat 90 i chcialbym go ocieplic. jest jakis styropian ale
    chyba z 8 cm i na to elewacja.
    przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna styropian
    dawac na elewacje odrazu ?

  • 2. Data: 2017-12-20 08:55:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Dużo kasy wydasz, a efekt będzie mizerny. Zajmij się lepiej dociepleniem dachu i
    wymianą stolarki. 8cm styro na scianach to nie tragedia.
    Pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-12-20 09:30:41
    Temat: Re: Docieplenie domu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.12.2017 o 08:36, mek pisze:
> [...]
    > chyba z 8 cm i na to elewacja.
    > przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna  styropian
    A jak z izolacją stropów? Mam od kilku dni pirometr i stwierdzam, że
    większość ciepła ucieka przez sufit. W trochę starszym domu bez
    ocieplenia temperatura ścian to 17 stopni, a sufitu ledwo 15 przy
    temperaturze powietrza 19-20.
    W 2016 w lecie zrobiłem izolację stropu natryskową pianką i róznica jest
    odczuwalna nie tylko w rachunku za gaz.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-12-20 09:42:27
    Od: mek <m...@g...com>

    W dniu 2017-12-20 o 09:30, Jacek pisze:
> [...]
    > temperaturze powietrza 19-20.
    > W 2016 w lecie zrobiłem izolację stropu natryskową pianką i róznica jest

    strych nie jest ocieplony, czym ocieplic wełna? jakie sa koszty ?

  • 5. Data: 2017-12-20 09:49:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.12.2017 o 09:42, mek pisze:

    > strych nie jest ocieplony, czym ocieplic wełna? jakie sa koszty ?
    Miałem wełnę i zmieniłem na piankę i uważam, że jest dużo lepsza,
    czyściejsza i nie śmierdzi. Koszt pianki to pewnie cos około 40 zł/mkw.
    Wpisz w google "koszt ocieplenia pianką poliuretanową" i poszukaj ofert
    z okolicy. Przez półtora roku mogło się coś zmienić. Poza tym koszt
    pianki zależy od grubości. Chcesz 20 cm - płacić ileś tam, czesz 40 cm -
    zapłacisz więcej.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-12-20 10:28:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 09:42:31 UTC+1 użytkownik mek napisał:

    > strych nie jest ocieplony, czym ocieplic wełna? jakie sa koszty ?

    Ocieplać chcesz strop od góry czy połacie dachy?
    Jak strop to może styropian tam połóż i zapakuj ew wełnę jak nieużytkowy strych
    Ceny na allegro sprawdź ułożysz sam.

  • 7. Data: 2017-12-20 12:08:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 10:28:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > styropian tam połóż i zapakuj
    i zapiankuj a nie zapakuj;)

  • 8. Data: 2017-12-20 13:49:50
    Od: s...@g...com

    > strych nie jest ocieplony, czym ocieplic wełna? jakie sa koszty ?

    Ocieplenie stropu jest najtańszym co możan zrobic a przyniesie kolosalne zyski.
    Kup styro 5cm. Tak aby starczylo na 2-3 warstwy. Kladziesz na zakladke tak aby szpary
    sie nie schodziły. Dziury zatykasz docinkami i pianką poliuretanowa.

    Efekt odczujesz juz nastepnego dnia.

    Jak strych nieuzytkowy to kladziesz na tym stropie bezpośrednio. Jak tam jest jakaś
    aktywność to moze byc warto dokupic sklejki 4mm i poukladac tam gdzie sie chodzi. Jak
    uzytkowy to ocieplasz watą połacie dachowe. Roboty pare razy wiecej i duzo bardziej
    sie trzeba nagłowić aby zrobic dobrze.

  • 9. Data: 2017-12-20 15:03:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 09:42:31 UTC+1 użytkownik mek napisał:

    > strych nie jest ocieplony

    Tym bardziej jeszcze raz podkreślę - zostaw tą elewację, a ocieplaj dach,
    tamtędy spiernicza Ci teraz kilka razy więcej procentowo ciepła niż przez
    ściany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-12-20 23:26:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Juz Ci podpowiedzieli ze najpierw strop. Mozesz ocielic od wewnatrz. Unikniesz
    wysokich kosztow rusztowan itp. W srodku sie troche nasyfi ale praca jest latwiejsza
    i duzo tansza. Jak sie w mesiu urodziles to 5 centymetrow bloczkow do ocieplania od
    wewnatrz. Jesli sciany sa bez grzyba i jestes w stanie zima utrzymac wilgotnosc
    powietrza nie wieksza niz 50% to mozesz styropianem. Jak dasz 2 centymetry to bedzie
    w sam raz.