  • 1. Data: 2017-12-19 19:54:46
    Temat: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ale jeszcze nie teraz, tylko tuż po 2020.
    Polska na 100% nie osiągnie wymaganego pułapu udziału energii odnawialnej
    i zaczniemy bulić gruby pieniądz za transfer certyfikatów zza granicy.
    A kto za to zapłaci to chyba wiadomo :/

    L.

  • 2. Data: 2017-12-20 01:19:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na razie cieszmy sie z minimalnej obnizki. Niedlugo po 2020 moze byc po wojnie
    atomowej.

  • 3. Data: 2017-12-20 08:45:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Ja tam slyszalem o duzuch obnizkach :-)

    http://fakty.interia.pl/polska/news-prad-bedzie-tans
    zy-morawiecki-zapowiada-zmiany,nId,2479923

    Pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-12-20 08:57:30
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 08:45:15 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja tam slyszalem o duzuch obnizkach :-)
    >
    > http://fakty.interia.pl/polska/news-prad-bedzie-tans
    zy-morawiecki
    > -zapowiada-zmiany,nId,2479923

    Już rok temu obiecanki były i jest po staremu, szczerze mówiąc
    jestem sceptyczny :> Ale pożyjemy zobaczymy.

    L.

  • 5. Data: 2017-12-20 09:00:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    a to:

    Na konferencji prasowej po wtorkowym posiedzeniu rządu Morawiecki dziękował
    ministrowi energii Krzysztofowi Tchórzewskiemu za to, że w ramach walki o czyste
    powietrze "sfinalizował jedną konkretną regulację, która będzie obowiązywać od
    stycznia przyszłego roku". To jest regulacja dotycząca niższych kosztów w przypadku
    taryfy nocnej. Między godziną 23 a 6 będzie możliwość korzystania z dodatkowych
    źródeł energii, z piecyków, kaloryferów, po taryfie niższej do 40 proc., co wg
    szacunków ministerstwa energii może obniżyć rachunki za ogrzewanie o 20 do 25 proc. -
    mówił Morawiecki.

    Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-od-stycznia-bedzie
    -obowiazywac-antysmogowa-taryfa-za-prad,nId,2479938#
    utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrom

  • 6. Data: 2017-12-20 09:43:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Dec 2017 00:00:03 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Między godziną 23 a 6 będzie możliwość korzystania z dodatkowych źródeł energii, z
    piecyków, kaloryferów, po taryfie niższej do 40 proc.,

    Przez cały chyba PRL tak było. Sam korzystałem z 50 lat temu. Więc
    żadnej łaski nam nie robią.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-12-20 09:52:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 09:00:04 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > o czyste powietrze "sfinalizował jedną konkretną regulację, która będzie
    > obowiązywać od stycznia przyszłego roku".

    No faktycznie, rewolucja. Przedstawiają "innowacyjną taryfę z niższymi
    o ok. 50 proc. niż w dzień cenami i stawkami opłat dystrybucyjnych"

    No to zobaczmy jak to jest u mnie (brutto):

    dzienna za energię : 0,4235 PLN/kWh
    nocna za energię : 0,1772 PLN/kWh
    dzienna za przesył : 0,2177 PLN/kWh
    nocna za przesył : 0,065 PLN/kWh

    Za energię w nocnej taniej o 58%, za przesył w nocy taniej o 70%.
    Znaczy się, ta innowacja będzie polegała, że zapłacę więcej? :P
    Chyba, że obecne stawki nocne spadną o 50%, wtedy chętnie odszczekam :>

    L.

  • 8. Data: 2017-12-20 10:15:19
    Od: xeo-n <x...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Dec 2017 00:52:53 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Za energię w nocnej taniej o 58%, za przesył w nocy taniej o 70%.
    > Znaczy się, ta innowacja będzie polegała, że zapłacę więcej? :P

    Trzeba poczekać na konkrety, bo co serwis, to inne dane. Niby ma być inne
    okienko godzinowe (7-23) i główna zaleta to prąd w dziennej w cenie G11.
    Jakby do tego dopięli weekendy to byłaby dobra taryfa.

    --
    xeo-n

  • 9. Data: 2017-12-20 10:22:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 10:15:25 UTC+1 użytkownik xeo-n napisał:

    > Trzeba poczekać na konkrety, bo co serwis, to inne dane. Niby ma być inne
    > okienko godzinowe (7-23) i główna zaleta to prąd w dziennej w cenie G11.
    > Jakby do tego dopięli weekendy to byłaby dobra taryfa.

    Tak sobie przypomniałem ...
    Ostatnio byłem na imieninach u gościa który pracuje w elektrowni.
    Z tego co mówił to elektrownie średnio wychodzą na tej drugiej taryfie.
    I chętnie przesunęły by godziny dla bardziej dla nich odpowiednie.
    Wiec obawiam się że będzie taniej ale przy przelewie będzie drożej.

    I zwrócił uwagę że opłaty stałe co jakiś czas idą w górę.

  • 10. Data: 2017-12-20 10:25:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 09:52:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Znaczy się, ta innowacja będzie polegała, że zapłacę więcej? :P
    > Chyba, że obecne stawki nocne spadną o 50%, wtedy chętnie odszczekam :>
    Ja to zrozumiałem ze te obniżki to wstosunku do cen jednotaryfowych.
    Przelicz więc jak to wyjdzie wtedy
    Ale piszą między 23-6 a teraz w dwutaryfowych masz 22-6 i dwie godziny w dzień+ całe
    weekendy.
    Więc faktycznie może być ze to niespecjalna rewolucja.