  • 11. Data: 2017-12-20 23:29:01
    Temat: Re: Docieplenie domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 23:26:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Juz Ci podpowiedzieli ze najpierw strop. Mozesz ocielic od wewnatrz. Unikniesz
    wysokich kosztow rusztowan itp.

    WAT? Od środka znaczy od góry? Jednak łatwiej będzie położyć styropian
    na stropie od góry niż kleić go od dołu ;)

    > W srodku sie troche nasyfi ale praca jest latwiejsza i duzo tansza.

    > Jak sie w mesiu urodziles to 5 centymetrow bloczkow do ocieplania od
    > wewnatrz. Jesli sciany sa bez grzyba i jestes w stanie zima utrzymac
    > wilgotnosc powietrza nie wieksza niz 50% to mozesz styropianem. Jak dasz 2
    > centymetry to bedzie w sam raz.

    Ocieplić ściany od wewnątrz 2cm styropianem... Japierdole serio Zenek? :)
    Jakie to będzie miało właściwości użytkowe?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2017-12-20 23:41:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uzytkowe mniej wiecej takie jak z 10cm styropianu z zewnatrz.

  • 13. Data: 2017-12-20 23:56:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 23:41:07 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Uzytkowe mniej wiecej takie jak z 10cm styropianu z zewnatrz.

    Mam na myśli użytkowość, nie ekonomię. Użytkowość taką jak powieszenie
    półki, obrazu, kinkietu, telewizora. Wytrzymałość na obicia krzesłem,
    kantem stołu, biurka, obijanie ściany piłką przez dzieciaka, czy choćby
    montaż gniazdek elektrycznych.

    Ocieplanie od wewnątrz styropianem jest głupie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-12-21 00:47:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z punktu widzenia ocieplajacych i producentow styropianu jest glupie. Jak wszystko
    ocieplanie styropianem ma wady. Wady o ktorych napisales latwo zlikwidowac plyta
    gipsowa. Dla bogatszych jest kostka ze spienionego betonu od ytonga. Ale musi byc
    grubiej bo 5 cm to najmniejsza grubosc. Na scianach zewnetrznych od srodka to raczej
    okna i firanki sa a nie szafki i sejfy. Nie wszystko jest dla wszystkich. To co dla
    Ciebie jest wada dla innego bedzie zaleta. Nie da sie dogodzic wszystkim. W lodzi
    jest program remontowania kamienic. Doprowadzaja na zewnatrz do stanu sztuki nowki
    nie smiganej. Kamienice maja to do siebie ze maja zdobione elewacje. Elewacje mozna
    odtworzyc czy naprawic ale nie mozna skuc i na ociepleniu zrobic z plastiku czy
    gipsu. W takich budynkach zostaje ocieplanie od wewnatrz. I robia to bloczkami ze
    spienionego betonu. One jakis specjalnych wlasciwosci wytrzymalosciowych nie maja.
    Metr szescienny spienionego betonu na bloczki wazy 150 kilogramow. Jak mocniej
    nacisnac palcem to sie troche taki bloczek wgniecie. Przywalic stolem to sie duzo
    bardziej wgniecie. Ale czy trzeba walic w sciany stolem. Poza tym latwo zauwzyc ze
    styropianu sa dwa centymetry a pod nim sciana z cegly itp. Dwa centymetry to nie jest
    jakas przeszkoda nie do ominiecia zeby trwale szafki nie dalo sie przymocowac. Jak
    bym musial to dalbym rade szafke czy gniazdko przymocowac zeby latwo wyrwac sie nie
    dalo. To ze Ty bys przez dwa centymetry styropianu gniazdka nie zamocowal nie znaczy
    ze sie nie da a znaczy ze Ty bys nie dal rady.

  • 15. Data: 2017-12-21 08:39:45
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 20 Dec 2017 09:42:27 +0100, mek napisał(a):

    > strych nie jest ocieplony, czym ocieplic wełna? jakie sa koszty ?

    Historia moja, opisywałem jakiś czas temu, wkleję jeszcze raz:

    W moim przypadku:
    Dom z lat '80-tych, ogrzewanie kominek z płaszczem + okazjonalnie gaz. Dom
    ocieplony z zewnątrz styropianem. Do tego nieużytkowy strych, z
    "ociepleniem" podłogi w postaci cementu zmieszanego z trocinami (sic!).

    Po pierwszej zimie (2014/15) poważnie rozważaliśmy z żoną sens mieszkania w
    takich warunkach i powrót do bloku. Nad ranem w sypialni temperatura
    potrafiła spaść do 16st C, a osiągnięcie 20 stopni było sukcesem.

    Położyliśmy na strychu styropian, 2*5cm. Położone "na krzyż", żeby
    szczeliny się nie pokrywały. Leży "luzem" na podłodze (bo jak przykleić
    styropian do rozsypanych trocin?!), trzyma się kupy, dzięki sklejeniu ze
    sobą tych 2 warstw. Ocieplenie całego strychu zajęło nam (ja+żona)
    1 popołudnie. Styropian kosztował coś w okolicach 1000-1500zł.

    Pierwotny plan zakładał położenie na tym OSB, w końcu z tego
    zrezygnowaliśmy - styropian okazał się wystarczający. W wybranych miejscach
    położyliśmy na tym stare wykładziny podłogowe. Chodzi się po tym trochę
    "miękko", ale wystarcza dla graciarni - wcześniej, ze względu na podłogę (a
    raczej jej brak) strych nawet na graciarnię się nie nadawał.

    Efekt był spektakularny - w sezonie 2015/16 byliśmy w stanie utrzymywać
    temperatury w domu powyżej 20 stopni (w obec 16 stopni rok wcześniej!),
    przy bardzo podobnym zużyciu opału. Zapewne po części było to skutkiem
    tego, że trochę nauczyłem się obsługiwać ten zakichany kominek, ale głównie
    zmianę przypisuję ociepleniu strychu.

    --
    Yakhub

  • 16. Data: 2017-12-21 09:18:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 grudnia 2017 23:29:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    wysokich kosztow rusztowan itp.

    > WAT? Od środka znaczy od góry? Jednak łatwiej będzie położyć styropian
    > na stropie od góry niż kleić go od dołu ;)

    Pewnie Zenkowi chodzi o to ze jak nie mozna od strony strychu to mozna od środka.
    Ja tak mialem pare lat. Styro na suficie. Jakieś 7-10cm. Mimo ze wilgoć byla bo to
    kuchnia to grzyba nie bylo.

    Nie jest to dobre rozwiązanie ale akceptowalne.

    Na pewno lepsze niz bez styro :)

  • 17. Data: 2017-12-21 11:13:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > przez dwa centymetry styropianu gniazdka nie zamocowal nie znaczy ze sie nie da a
    znaczy ze Ty bys nie dal rady.

    miałem styro przez ponad 10 lat na ścianie zewnętrznej. na tej ścianie
    nic nie wisiało, bo tam było okno, kaloryfer, bok meblościanki i biurko.
    jak później musiałem powiesić tam telewizor plazmowy, to na standardowe
    kołki dałem 2cm tuleje z rurki. Ale z gniazdkiem zrobiłem inaczej.
    wziąłem przedłużacz, przykręciłem go do biurka, a wtyczkę obciąłem i
    kable podłączyłem w puszcze.

    Na stryropianie była tapeta i przez dekadę nic strasznego się nie stało.
    częściowym zdjeciu styropianu nie było grzyba, pleśni wody - nic przez
    co mógłbym takie rozwiązanie odradzać.

    ToMasz

  • 18. Data: 2017-12-21 13:09:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Dec 2017 11:13:00 +0100, ToMasz napisał(a):

    > miałem styro przez ponad 10 lat na ścianie zewnętrznej.

    Izolacja cieplna położona od wewnątrz istotnie zmienia (zmniejsza) stałą
    czasową wnętrza rozumianego jako obiekt regulacji. W praktyce dokuczliwe
    są szybkie zmiany temperatury wnętrza spowodowane wejściem kilku osób
    czy słońcem które wyszło zza chmury. Latem takie wnętrze nie "trzyma
    chłodu".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2017-12-21 18:19:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Izolacja cieplna położona od wewnątrz istotnie zmienia (zmniejsza) stałą
    > czasową wnętrza rozumianego jako obiekt regulacji. W praktyce
    nic takiego się nie działo.

    ToMasz

  • 20. Data: 2017-12-21 18:34:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Dec 2017 18:19:17 +0100, ToMasz napisał(a):

    > nic takiego się nie działo.

    Sześcian ma jak się domyślasz, 6 ścian. Wyłączenie jednej z stałej
    czasowej zmieni ją jedynie w 10-15%. Można nie zauważyć różnicy. Ale
    spróbuj ocieplić od środka wszystkie powierzchnie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.