  • 1. Data: 2012-09-22 13:01:30
    Temat: Dogrzanie pomieszczenia-przemyslenia
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Taki małe przemyslenia.

    Jest sobie gorący pion CO.
    Chciałbym do pionu przystawić coś ala wężownice/szlaczek zrobiony z kolanek
    miedzianych o średnicy 15mm.
    Od kolanek puszczę 2 węzyki (jeden u góry, jeden na dole) do grzejnika
    drabinkowego - im wielksza moc tym lepiej.
    Wężyki musiałby być jakieś elastyczne o długości około 1,5m każdy.

    http://imageshack.us/a/img37/7407/rurkiq.jpg

    Czy to ma sens - czy woda bez żadnej pompy obiegowej bedzie krążyć w
    instalacji zagrzewając grzejnik?
    Jeśli musiałaby być pompa to jaka najlepiej.

    Najłatwiej byłoby wpiąć się w pion CO ale na to nie mam zgody a bez niej nie
    chce ingerować w instalacje.
    Po sezonie grzejnik/wezownice demontuje.

    --
    ---
    uciu

  • 2. Data: 2012-09-22 14:51:45
    Temat: Re: Dogrzanie pomieszczenia-przemyslenia
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-22 13:01, uciu pisze:
> [...]
    > drabinkowego - im wielksza moc tym lepiej.
    > Wężyki musiałby być jakieś elastyczne o długości około 1,5m każdy.

    Jak już tak kombinujesz, to zamiast kolanek zrób wężownicę z giętkiej
    rurki aluminiowej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2012-09-22 14:52:31
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-09-22 14:51, wolim pisze:

    > Jak już tak kombinujesz, to zamiast kolanek zrób wężownicę z giętkiej
    > rurki aluminiowej.

    Miedzianej, oczywiście :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2012-09-22 17:11:35
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 22 września 2012 13:02:07 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > chce ingerować w instalacje.
    >
    > Po sezonie grzejnik/wezownice demontuje.

    Polak jak się nie narobił to myśli że nic nie zrobił albo że kasa za pracę mu się nie
    należy. Jak bym zrobił radiator przykręcany do rury. Ale ja wariat jestem bo
    truskawki cukrem posypuję.

  • 5. Data: 2012-09-22 20:38:07
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    >Polak jak się nie narobił to myśli że nic nie zrobił albo że kasa za pracę
    >mu się nie należy. Jak bym zrobił radiator >przykręcany do rury. Ale ja
    >wariat jestem bo truskawki cukrem posypuję.

    tylko, że do dogrzania jest inne pomieszczenie;-) wiec radiator się nie
    sprawdzi.

    ---
    uciu

  • 6. Data: 2012-09-22 20:39:18
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Miedzianej, oczywiście :)

    myślałem nad tym ale raz, że pewnie nie mam na tyle umiejętności by zrobić
    równą wężownice a dwa, że chciałbym to demontować po sezonie grzewczym.

    ---
    uciu

  • 7. Data: 2012-09-22 22:14:22
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:01:30 +0200, uciu napisał(a):

    Mała powierzchnia wymiennika, jak masz dostęp do spawarki to zrób tak:

    Zmierz zewnętrzną średnice rury pionu, załóżmy, że ma 1 cal. Kup metrowy
    kawałek rury o wewnętrznej średnicy 1 cal oraz metrowy kawałek rurki o
    średnicy większej (załóżmy 3 cale). Przetnij rurę calową na pół, a z tej
    większej wytnij klinek tak aby wspawać tę calówkę. Na końcach dospawaj
    króćce i wymiennik przykręć na obejmy. Ruch wymuś pompką akwariową.

    To tyle z teorii, a w praktyce, kup farelkę:)

    scruffty

  • 8. Data: 2012-09-23 21:19:39
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > króćce i wymiennik przykręć na obejmy. Ruch wymuś pompką akwariową.
    >
    > To tyle z teorii, a w praktyce, kup farelkę:)

    O pompce akwariowej myślałem bo leży w szafie:-)

    ... ale farelka odpada, wszelkie spawanie też bo nie chciałbym aż tak
    ingerować w pion:-)

    --
    ---
    uciu

  • 9. Data: 2012-09-24 12:59:36
    Od: "mihal" <e...@w...pl>

    > tylko, że do dogrzania jest inne pomieszczenie;-) wiec radiator się nie
    > sprawdzi.

    Zrób z kartonu obudowe na radiator , kup rure wnetylacyjna aluminiową
    elastyczną , wsadz w nią wentylator i masz ciepłą dmuchawę coś ala DGP z
    kominka :)