  • 1. Data: 2020-11-30 16:20:05
    Temat: Dokładna mapa do określania granic działki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Stoi sobie latarnia.

    Istnieje spór czy stoi na terenie prywantnym A czy B czy też może na
    terenie gminy.

    Sytuacje komplikuje fakt że własciciel A i B nie są do końca pewni gdzie
    kończą się ich działki.

    Najprościej wezwac geodetę, ale on swoje skasuje.

    Okreslenie właściciela tej latarni nie jest krytyczne, wiec oficjalna
    opinia nie jest istotna, istotna jest mapa przekonująca A i B co do
    własności. Ludzie rosądni, rysunek techniczny ich przekona. Lampa stoi
    niestety "w granicy niejasności" określonej z grubsza na jakies 2m.

    Pytanie: Jaką mapę (i za ile?) mogę wydostać od urzędników abym mógł na
    podstawie detali w terenie (krawędzie budynków, przebieg drogi itd)
    wyjaśnić tą sytuację używając geometrii? Wydaje się że potrzebna jest
    mapa tak pi*drzwi 1m doładności, a najlepiej 0.5. Geoportal ma mapy, ale
    one są zrobione na odpiernicz się, czesto rozjazdy są kompletnie mylące.
    Zabudowa gęsta, jest masa detali orientacyjnych w terenie w promieniu
    kilkudziesięciu metrów.

    Tak, wiem że zrobi to lepiej geodeta, ale jak mówie tu nie chodzi o
    liczenie ziarenek piasku do kogo należą, chodzi tylko o pokazanie palcem
    "terean A jest równo z elewacją, to lampa jest na terenie B",
    ewentualnie prostych proporcji geometrycznych.

    A moze suweren nie ma dosepu i jednak tylko geodeta?

  • 2. Data: 2020-11-30 16:25:55
    Temat: Re: Dokładna mapa do określania granic działki
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 16:20:13 UTC+1 heby napisał(a):
    moze suweren nie ma dosepu i jednak tylko geodeta?

    https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html
    To nie wystarczy?

  • 3. Data: 2020-11-30 16:29:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://geoportal360.pl/

  • 4. Data: 2020-11-30 17:24:28
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.11.2020 o 16:20, heby pisze:
> [...]
    > ewentualnie prostych proporcji geometrycznych.
    >
    > A moze suweren nie ma dosepu i jednak tylko geodeta?

    Granice mogą nie być ustalone, a wtedy potrzebny geodeta i
    rozgraniczenie. Na geoportalu to tylko orientacyjne "kreski". Raz
    bardziej dokładne, a raz mniej.
    Ja potrzebowałem ustalić granice (kamień ktoś wykopał) i na postawie
    geoportalu zrobiłem to z dokładnością do 15cm w stosunku do późniejszego
    pomiaru geodety.

  • 5. Data: 2020-11-30 17:26:15
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 16:29:55 UTC+1 Kris napisał(a):

    https://geoportal360.pl/

    ten jak wyżej to jakis wałek - nie może oferowac dostępu do ksiąg wieczystych, a
    oferuje. To ze granice nieaktualne to juz przy tym pikuś

    b.

  • 6. Data: 2020-11-30 17:56:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/11/2020 16:25, Kris wrote:
    > poniedziałek, 30 listopada 2020 o 16:20:13 UTC+1 heby napisał(a):
    > moze suweren nie ma dosepu i jednak tylko geodeta?
    >
    > https://mapy.geoportal.gov.pl/imap/Imgp_2.html
    > To nie wystarczy?

    Nie. Np. moja działka ma rozjazd ponad 2m względem rzutu satelitarnego a
    "zaokrąglenia" zniknęły.

    To samo geoportal360.

  • 7. Data: 2020-11-30 17:59:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/11/2020 17:24, Baczek wrote:
    > Ja potrzebowałem ustalić granice (kamień ktoś wykopał) i na postawie
    > geoportalu zrobiłem to z dokładnością do 15cm w stosunku do późniejszego
    > pomiaru geodety.

    Problem że geoportal może i świetnie oddaje prostokątne działki, ale
    jaki jest trójkąt, zaokrąglenie, trapez itd to bardzo czesto są
    odpieprzone byle jak i nie pokrywają się z rzeczywistością.

    Dlatego szukam mapy papierowej, na której pracuje geodezja.

    Mapy któe dostałem do budowy domu były różne. Od bezużytecznych w
    dyskusji o miedze, do bardzo dokładnych (i bardzo drogich).

    Przykłądowo moja działa ma zaokrąglony narożnik. Geoportal pokazuje tam
    kąt ostry, a w mapie urzędowej był zaokrąglony i dokłanie pokrywa się z
    kształtem faktycznym.

  • 8. Data: 2020-11-30 19:04:14
    Od: - <s...@g...com>

    poniedziałek, 30 listopada 2020 o 09:20:13 UTC-6 heby napisał(a):
> [...]
    > kończą się ich działki.
    >
    > Najprościej wezwac geodetę, ale on swoje skasuje.

    Inne opcje nie dadza ci zadnej podstawy/pewnosci/informacji.

> [...]
    > one są zrobione na odpiernicz się, czesto rozjazdy są kompletnie mylące.
    > Zabudowa gęsta, jest masa detali orientacyjnych w terenie w promieniu

    Idz do wydzialu geodezyjnego i tam ci mape wydadza (za oplata OIDP).
    Ale z niej moze nie wynikac nic.

    > Tak, wiem że zrobi to lepiej geodeta, ale jak mówie tu nie chodzi o

    Z geodeta tez nie jest tak prosto.

> [...]
    > ewentualnie prostych proporcji geometrycznych.
    >
    > A moze suweren nie ma dosepu i jednak tylko geodeta?

    Masz dostep. Ale ten dostep moze ci wiele nie pomoc.

    I teraz wyjasnienia:
    Mapki w wydziale geodezyjnym jak nie byly uaktualniane ostatnio (a pewnie nie byly)
    maja rozne dokladnosci.
    U mnie punkty geodezyjne byly jakiejs kiepskiej klasy (chyba czwartej) co oznaczalo
    ze ich dokladnosc byla +-2.5m.

    Jak taka mapke dostaniesz i ją rozumiesz to staniesz se z sasiadem, posmiejecie sie i
    stwierdzicie ze trzeba wam geodety. Na geo portalu granice sa cienkie i konkretne ale
    brakuje na nich info o klasie punktu. Wiec w sumie nie wiadomo czy ten punkt jest tam
    gdzie kreska czy 2m w dowolnym kierunku.

    Jak mapka jest naprawde stara to moze sie okazac ze na niej sa jeszcze naniesione
    jakies zaszlosci przed albo po zaborowe i mozecie sie zdziwic jak granice oficjalnie
    przebiegaja. Czesto za punkty geodezyjne uznaje sie np. murki, ploty. czasem nawet
    drzewa. Jak po 200 latach taki punkt sie moze przemiescic to juz se sam wyobraz. Do
    tego na tych mapkach czesto taki punkt nie jest opisany i geodeta sobie czasem dosyc
    frywolnie obiera ze ten plot to widac stary a mapka uaktualniana w 1949 to pewnie ten
    punkt to ten murek. I sie robi ciekawie.
    U mnie we wsi granice pól były przesuniete o dobre 6m wzgledem tego co w papierach. A
    pole dlugie na 500m.

    Geodeta przyjdzie, pomierzy, jak cos sie nie bedzie zgadzac to "na pysk" sie was
    wypyta gdzie wspolnie uznajecie granice. Jak kumaty i doswiadczony to zrobi tak zeby
    kazdy byl zadowolony.
    Jak kiepski to wymierzy, nie powie nic nikomu i papiery do wydzialu wysle, a wy sie
    bedziecie potem wozic z tym co on wymierzyl, jak spierdolil i sie utrwalilo w
    papierach.

    U mnie przyszedl, pomierzyl, wyszlo ze granice sie nieco porozjezdzaly. Jako ze
    sasiedzi nie byli wredni to sie przyklepalo. Ale gdybym nie wskazal ze miedza cala
    jest moja to bym sie pozbyl 1.5m paska ziemi.

    Tak wiec badz naszykowany i na wydatek i na ewentualne ustalenie z sasiadami co i
    jak. Do tanga dojdzie tez pewnie gmina jak dzialki sasiaduja z jakas droga.
    A aktualna mapke w wydziale geodezyjnym dostaniesz.
    Powodzenia.

  • 9. Data: 2020-11-30 19:45:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 Nov 2020 16:20:05 +0100, heby napisał(a):

    > Stoi sobie latarnia.
    >
    > Istnieje spór czy stoi na terenie prywantnym A czy B czy też może na
    > terenie gminy.

    W Urzędzie Gminnym/Miejskim jest wydział Geodezji (albo coś takiego) i
    tam możesz sobie kupić za parę zł oficjalną mapkę działek w paru skalach
    do wyboru. Bardziej oficjalnej nie znajdziesz.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2020-11-30 20:09:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/11/2020 19:45, Jacek Maciejewski wrote:
    > W Urzędzie Gminnym/Miejskim jest wydział Geodezji (albo coś takiego) i
    > tam możesz sobie kupić za parę zł oficjalną mapkę

    Ostatnio taka mapka kosztowala mnie prawie 200zł. Dopytuje czy to jedyna
    opcja ;)

    > Bardziej oficjalnej nie znajdziesz.

    No właśnie. Pytam panienki z okienka "a czy to jest aktualna mapa?".
    Dowiaduje się że może nie być bo oni aktualnej nie mają i w zasadzie
    nikt nie ma. Państwo z tektury.