  • Data: 2010-12-15 09:52:45
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:44da0362-91fd-4152-8f5d-3ba2ae0aa439@v17g2000yq
    v.googlegroups.com...
    > Z 300tys po dw ch latach odda by ok 30tys wiecej odsetek. Mo e z
    > 1%prowizji
    > za wczesniejsz sp at ale to mo na uniknac negocjuj c z bankiem warunki
    > kredytu

    >Zrobiłem sobie wyliczenia , wyszukałem najtańszy kredyt na 30lat we
    >frankach.

    Jeśli kredyt chcesz spłacić w całości po dwóch latach to nie szuka się
    najtańszego tylko szuka sie takiego który ma 0% prowizji za udzieleni(sa
    takie) i 0%prowizji za szybszą spłatę. No i raczej w złotówkach jak
    planujesz szybko spłacić w całości

    >Przy 300tys prowizja za udzielenie kredytu i inne opłaty to 12tys zł
    >(najtańsza oferta !!!).

    4% prowizji- bardzo droga oferta

    >rata - 1691zł;.

    >Czyli liczymy 2 lata , bo zapewne znalezienie działki , uzbrojenie ,
    >formalności , sprzedaz mieszkania zajęło by mi 1-2 lata ...

    Źle liczysz. Kredyt bierzesz wtedy jak masz juz znaleziona działke. I jak
    sie sprężysz to 12 miesięcy i dom gotowy do zamieszkania(u mnie było to 8
    miesiecy)
    Ale ok dwa lata to optymalny termin

    >24 x 1691zł - 40584zł.

    >Czyli po 2 latach musze oddac MINIMUM 352 tys zł , czyli ponad 52 tys
    >zł więcej ...

    Żle liczysz. Płacą rate ok 1700zł przy kredycie 300tys na 25lat po dwóch
    latach jednorazowo musiałbys oddac ok 285tys+ (24*1700=40800pln) czyli
    więcej musisz oddac ok 25tys

    >Po prostu okazja ...

    > A kilka post w wcze niej pisa e e budowa systemem gospodarczym to nie dla
    > Ciebie. A tu jednak okazuje sie ze cz prac i tak wykonasz samemu

    >Wiesz położenie paneli nie jest czymś sądzie strasznym a będę robił to
    >z kimś kto to już robił (mój teściu).

    Banalnie proste. Generalnie budowa domu to nieskomplikowana inwestycja.
    wszystko mozna ładnie i szybko ogarnąć.

    >Mam nadzieję że częśc prac prostszych uda mi się zrobić samemu , a jak
    >się okażę że to dla mnie za trudne to wezmę fachowca.
    >Po prostu fundusze mam ograniczone i nie chciałbym brać kredytu lub
    >jakiś symboliczny ...

    Ja Ciebie nie namawiam do wzięcia kredytu bo z tym trzeba ostroznie.
    Pokazuje jednak alternatywe

    > Czyli te 50tys musisz liczy

    >Zobaczymy. Meble będę miał z mieszkania.
    >Urządzanie mam obliczone na kilka lat.

    Kafle, podłogi, drzwi, armatura, ogrodzenie, podjazd- 50tys na to wydasz
    spokojnie

    >Zakup domu jest dla nas niesamowitym wyzwaniem.
    >Na pewno będzie też dużym wyrzeczeniem ...

    Jeśli obejdziesz sie bez kredytu to spokojnie. Kwestia tylko czy uda sie
    Tobie sprzedac mieszkanie za rosądną kwote. Ja nie sprzedalem swojego,
    wolałem wziąć kredyt na budowe domu a mieszkanie wynajełem i kasa z wynajmu
    pokrywa mi więszą cześć raty kredytu. Jakby coś w życiu nie wyszło to mam
    gdzie wrócić;))

    >Meble mam z obecnego mieszkania.
    >Choć zapewne jakieś się dokupi i doposaży się dom ...

    Same meble kuchenne i sprzęt agd do kuchni kosztowac będzie kilka tysięcy.

    Krzysiek