  • 21. Data: 2015-09-30 12:16:54
    Temat: Re: Dom szkieletowy- nadproża - czym wypełniać szczelinę?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 12:01:58 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czyżbyś nie znał opracowań z USA, które dowiodły, że styropian klejony
    > bez szczeliny wentylacyjnej bezpośrednio do płyty poszyciowej - powoduje
    > zagrzybienie? W USA taki montaż jest zabroniony.

    rewelacje pana nitki - jasne ze znam :) Bledy wykonawcze zamiast wyeliminowac on
    proponuje posypac pudrem czyli dolozyc kolejny bląd by wyeliminowac skutki
    pierwszego. Syp jesli chcesz :-)

    > Ciekawe jest też to, że nie trzeba wiatroizolacji pod styropianem.
    > Powiedzmy, że przy płycie na pióro - wpust i bez szczeliny
    > wentylacyjnej. Ale ZGODNIE ZE SZTUKĄ?

    jesli dasz styropian ryflowany to i musisz dac wiatroizolacje, jasne. Tylko w takim
    razie po co ci styropian? jesli go wentylujesz od spodu to przestaje byc izolatorem.

    b.

  • 22. Data: 2015-09-30 12:25:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 30 września 2015 12:16:58 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > rewelacje pana nitki - jasne ze znam :) Bledy wykonawcze zamiast wyeliminowac on
    proponuje posypac pudrem czyli dolozyc kolejny bląd by wyeliminowac skutki
    pierwszego. Syp jesli chcesz :-)

    ale widze pewne nadzieje - pan nitka dojrzewa i dostrzega ze da sie zrobc porządnie
    ;-) Tam na dole strony:
    http://budujzdrewna.pl/technologia/systemy-docieplen
    ia/styropian-ryflowany-czy-gladki

    b.

  • 23. Data: 2015-09-30 13:06:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 12:25, Budyń pisze:

    proponuje posypac pudrem czyli dolozyc kolejny bląd by wyeliminowac skutki
    pierwszego. Syp jesli chcesz :-)

    On je tylko przytacza. "Rewelacje" pochodzą z USA. Podważasz je?

    > ale widze pewne nadzieje - pan nitka dojrzewa i dostrzega ze da sie zrobc porządnie
    ;-) Tam na dole strony:
    > http://budujzdrewna.pl/technologia/systemy-docieplen
    ia/styropian-ryflowany-czy-gladki

    Czytałem to rok temu.
    W praktyce jest bardzo trudno tak obłożyć dom styropianem, żeby nie było
    to w 100% uszczelnione.

    A czemu tak psioczysz na szczelinę wentylacyjną? Rozwiązanie praktycznie
    bez wad o ile uda się kupić odpowiednią listwę startową.

    --
    MN

  • 24. Data: 2015-09-30 13:08:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 11:39, Dominik & Co pisze:

    > Zależy, choćby od różnicy temperatur.

    No dawaj dalej. Jakie to będą różnice? Czy może to kolejne słowo-klucz,
    które nic nie wnosi?

    --
    MN

  • 25. Data: 2015-09-30 13:09:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Dobra, nieważne. Ten temat przerabialiśmy tu już 100 razy.

    Znam Twoje i kilku innych osób zdanie.

    Ciągle krytykujecie badania z USA nie dając nic w zamian.

    --
    MN

  • 26. Data: 2015-09-30 13:34:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 13:06:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > A czemu tak psioczysz na szczelinę wentylacyjną? Rozwiązanie praktycznie
    > bez wad o ile uda się kupić odpowiednią listwę startową.
    To dokładnie tak samo jakby kleić styropian na placki.
    Po kiego zimne powietrze ma hulać między ściana a styropianem?
    Ubierz Sobie ciepły kombinezon ale nogawki na dole zostaw luźne i dekolt rozpięty.
    Wyjdź na zimne powietrze, najlepiej podczas wiatru i daj znać czy zmarzłeś czy nie?

  • 27. Data: 2015-09-30 13:36:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 września 2015 13:09:41 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Dobra, nieważne. Ten temat przerabialiśmy tu już 100 razy.
    > Znam Twoje i kilku innych osób zdanie.
    > Ciągle krytykujecie badania z USA nie dając nic w zamian.
    Z Tobą jest ten problem ze zafiksowałeś się na pewne rozwiązania, nie bardzo sensowne
    w Polsce i pytasz oczekując akceptacji odrzucając wszelka krytykę.

  • 28. Data: 2015-09-30 13:41:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 13:36, Kris pisze:
    > Z Tobą jest ten problem ze zafiksowałeś się na pewne rozwiązania, nie bardzo
    sensowne w Polsce i pytasz oczekując akceptacji odrzucając wszelka krytykę.

    Serio?
    Na jakie rozwiązanie się zafiksowałem?

    --
    MN

  • 29. Data: 2015-09-30 14:37:21
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.09.2015 Marcin N <m...@o...pl> napisał/a:

    > No dawaj dalej. Jakie to będą różnice? Czy może to kolejne słowo-klucz,
    > które nic nie wnosi?

    A skąd ja mam wiedzieć, jakie Ty będziesz mieć w tej skrzynce
    różnice temperatur?

    Ogólnie pisałem, że w zamkniętej skrzynce powietrze _może_
    krążyć i tyle (fizyczne podstawy tego zjawiska).
    Czy akurat w takiej będzie- to zależy, w necie jest stado
    kalkulatorów (choćby http://www.engineeringtoolbox.com/),
    chętny sobie policzy.

    A mnie to wali, czy akurat w takiej jak podałeś będzie, czy nie
    (bo np. akurat jest 5 cm za wąska żeby mogła utworzyć się komórka
    konwekcyjna w tych warunkach). A tu i tak znacznie większą
    rolę będą odgrywać raczej nieuniknione szczeliny.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 30. Data: 2015-09-30 16:10:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    proponuje posypac pudrem czyli dolozyc kolejny bląd by wyeliminowac skutki
    pierwszego. Syp jesli chcesz :-)

    > On je tylko przytacza. "Rewelacje" pochodzą z USA. Podważasz je?

    otóz to :-)

    > Czytałem to rok temu.
    > W praktyce jest bardzo trudno tak obłożyć dom styropianem, żeby nie było
    > to w 100% uszczelnione.

    jesli uwazasz ze nie dasz rady tego porzadnie zrobic to nie dawaj na elewacje
    styropianu tylko wełne.

    > A czemu tak psioczysz na szczelinę wentylacyjną? Rozwiązanie praktycznie
    > bez wad o ile uda się kupić odpowiednią listwę startową.

    co znaczy bez wad? Same wady :)
    Wietrzenie przestrzeni POD izolacją w znacznej czesci znosi jej efekt.
    Trzeba dac wiatroizolacje.
    Trzeba mocowac styro na kołki - a to gorsze rozwiazanie niz klej (pianka)

    b.