  • Data: 2019-01-09 15:35:39
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:07:49 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:

    > Już wysyłam, dwa w trakcie budowy i reszta z dnia dzisiejszego.
    > Tynku docelowego nie zdążyli położyć bo przyszły mrozy, na
    > wiosnę dokończą.
    >
    > https://www.dropbox.com/sh/x64zc0t36h21hxb/AAAo9-kG-
    H3yoTj0ygATxuFOa?dl=0

    Foty dobre.
    Ale brakuje jeszcze paru informacji:
    -Jak sa zrobione fundamenty?
    -czy podloga to wylewka?
    -jesli tak to ile styro jest w niej?
    -Czy jest zrobiona izolacja przeciw wilgociowa w niej?
    -Czy na dachu tez jest polozona folia?
    -Nie doczytalem ile masz styro na scianach.

    Poza tym wyglada ok.

    I teraz tak:
    Pod plyty gipsowe mozesz dac folie. To niczemu nie zaszkodzi (poza kieszenia) ale
    musisz zadbac o to aby od spodu w warstwe ocieplenia nie dostala sie woda ani z
    wylelwki, ani ze srodka ani z zewnatrz.

    Dziwi mnie mocno ze ci postawili dom na plycie. Technologia amerykanska tam zazwyczaj
    nie czyni, sa wyjatki ale standardowo daje sie tylko fundamenty (czesto w formie
    filarow) i na tym buduje platforme drewniana na ktorej stawia sie dom. To powoduje ze
    dom jest odizolowany od ziemi, nie naciaga wody i mozna podloge ocieplic.

    Folie jak polozysz na sciany to zadbaj aby sciane izolowalarowniez od dolu i od gory.
    Podobnie na suficie.

    Poza tym nie wyglada zle. Upewnij sie ze nigdzie ci woda nie bedzie podciekac -
    laczenie daszku parkingowego, te deskowanie na rogu domu. Tam moze sie dostawac woda.
    Zadbaj aby sie nie dostawala a jak sie tam bedzie dostawac zacinajacy deszcz to
    zadbaj aby nie wciekala pod te deski.
    Zadbaj aby lazienke i okolice kuchni dodatkowo zabezpieczyc przed woda. Choc to nie
    problem straszny bo jak cos za 3-5-10 lat zgnije to se wyremontujesz w tydzien.

    Poza tym nie wyglada zle.
    Widze ze dali ci folie pod styro. Czyli poprawnie.

    Na ile i jak zrobic wentylacje scian - nie wiem, nie wiem tez jakie sa zazwyczaj
    stosowane zabiegi aby to zapewnic.