  • Data: 2018-10-10 19:56:31
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz buduje nowy dom w technologii szkieletowej na płycie fundamentowej:

    > Załączam foto stanu obecnego.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    > Za kilka tygodni roboty przy stanie zewnętrznym zostaną zakończone
    > a mnie pozostanie wykańczanie wnętrza. Pierwsze co chciałem we wnętrzu
    > zrobić to położyć najpierw płytki ceramiczne na całej powierzchni płyty
    > fundamentowej a w następnej kolejności obijać ściany karton-gipsem lub
    > czymś innym. Powiedzcie mi czy to jest dobry pomysł. Czy może bardziej
    > racjonalne będzie najpierw zabudowanie ścian a potem kładzenie płytek
    > bezpośrednio na płytę fundamentową.

    Jakieś trzydzieści lat temu znajomy z Francji relacjaonował jak mu tam
    budowali dom. Przyjechali, zrobili fundament, powtykali weń wszystkie
    kable i rurki od wody, prądów i telefonów, zalali, ułożyli podłogę
    z płytek. Potem poskręcali śrubami metalowe szalunki ścian, wkładając
    w to okna i futryny drzwi. Następnie wlali beton, rozebrali, ocieplili
    od zewnątrz a od środka wytapetowali. Z dachem też jakoś szybko poszło
    -- i gotowy dom stał.

    Wtedy dość szokujące było dla mnie wyobrażenie sobie gotowej podłogi
    pośród placu budowy, gdy nie ma jeszcze żadnych ścian. Ale z czasem
    przyzwyczaiłem się do takich rzeczy. Pomysł z zaczęciem wykończenia
    od posadzki znajduję jako całkiem niezły (choć oczywiście nie widząc
    wszystkiego z bliska, nie powiem, że najlepszy z możliwych).

    --
    Jarek