  • Data: 2018-10-10 20:00:56
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-10 o 19:18, s...@g...com pisze:
> [...]
    .jpg?dl=0

    > Sciany juz masz postawione? Znaczy sie szkielet?
    > Jak nie to po polozeniu kafli bedziesz musial w nich wiercic chyba ze kafle sobie
    dotniesz do obrysu scian.

    > Jedynae dwie zalety polozenia plytek przed rygipsami to to ze potencjalnie mozesz
    klasc cale plytki bez ich docinania precyzyjnie bo na tym bedzie stala sciana (o ile
    chcesz miec wszedzie jednakowa podloge) i ze kleic je bedziesz na nieufajdana gipsem
    podloge.

    > Poza tym roznic nie widze.
    > No, moze to ze jak polozysz plytki to mozesz sobei sciany postawic tak aby wzorek
    ci pasowal. Ale to juz mocno ekscentryczne.

    > Plytki podlogowe sa bardzo twarde. Trudno sie w nich wierci. Dlatego bym wolal
    uniknac stawiania scian na nich.
    > Do tego plytki moga przenosic halas miedzy pomieszczeniami. Dlatego chyba lepiej i
    prosciej kafelki klasc juz po scianach i rygipsach.

    > O kafelki na podlodze sie nie martw. U mnie w kuchni mimo braku styro pod posadzka
    plytki nie ziebia w nogi. W lazience mam styro ale bez podlogowki i tez nie ma
    problemu aby z wanny wyjsc i nie miec dyskomfortu.

    Firma, która montuje mi dom stawia wszystkie ścianki
    działowe w postaci pionowych belek tak że nic nie będę
    musiał wiercić, tylko te belki czymś obić po włożeniu do
    środka wełny mineralnej. Płytki mogę kłaść na całości jak
    leci a tylko wycinać miejsce na belki. Podłogę chce mieć na
    całej powierzchni domu jednakową. O ogrzewanie podłogowe
    wcale się nie martwię. Poprzedni mój dom miałem wykonany w
    podobnej technologii a cala powierzchnia domu była poryta
    naturalna cegła. Pod cegła i wylewka był styropian. W
    sezonie grzewczym cegła na podłodze miała oczywiście ta samą
    temperaturę co powietrze w domu wiec żadnego dyskomfortu
    cieplnego być nie mogło.
    Problem z wcześniejszym położeniem płytek widzę tylko w
    łazience. Po położeniu płytek nie ma jak uszczelnić
    połączenia rigipsu z podłogą. Bez płytek to można było te
    miejsca uszczelnić specjalna taśmą a potem zakryć to
    płytkami. Czy macie jakiś pomysł na łazienkę?
    --
    Tomasz