  • Data: 2018-02-08 18:25:24
    Temat: Re: Dom z kontenera
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 15:37:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Grubosc izolacji bedzie na scianach w kazdym miejscu taka sama i ze blacha jest
    pofalowana nie ma zadnego znaczenia.

    Ma zasadnicze i kluczowe znaczenie. Ciepło rozchodzi się w blasze bardzo
    szybko. Ta blacha jest klasycznym mostkiem cieplnym. Jak nie potrafisz
    sobie wyobrazić to wyobraź sobie że wewnętrzna blacha i zewnętrzna nie ma
    nawet centymetra izolacji - dalej uważasz, że ona nie będzie miała wpływu
    na wychładzanie pomieszczenia? To, że przykryjesz ją lekko materiałem
    izolacyjnym nie spowoduje że problem nagle znika - po prostu lekko ten
    mostek niwelujesz ale taka przegroda nigdy nie będzie miała takiej
    izolacyjności jak płaska blacha ocieplona na równo.

    Jak bedzie sciana o grubosci 15 cm zrobiona z pianki i w niej bedzie blacha trapezowa
    o wysokosci trapezu 10 cm i od srodka bok trapezu nie bedzie ocieplony ale za to na
    zewnatrz izolacja bedzie miala 5 centymetrow to ucieczka przez blache moze byc na
    poziomie ucieczki przez male okno w lazience albo i mniejsze.

    Uważam, że ucieczka będzie znacznie większa :)

    >W scianie budynku w ktorym przebywaja ludzie sa okna i drzwi. Przez nie ucieknie
    duzo wiecej ciepla niz przez blache trapezowa dobrze izolowana z jednej strony.

    Kwestia obliczeń. Jednak okno może mieć 3m2, a blachy jest ze ~130m2
    (na ścianach i dachu jednego kontenera).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.