  • 221. Data: 2010-09-26 10:18:36
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 10:56:09 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Albo nie stać ich, żeby mieszkać w niezakorkowanym i spokojnym miejscu
    > otoczonym lasami i świeżym powietrzem.

    No dokładnie!
    Mieszkanie np w centrum Warszawy to horror.

  • 222. Data: 2010-09-26 10:19:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 11:45:40 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> [...]
    >
    > A innym właśnie ostatniej
    > I właśnie to jest prawidłowe osadzenie, wręglarki przemarzają i mieliby pas
    > wokół okna.
    >
    > I od rolokaset zrobiły im się mostki
    > Bo nie ocieplili góry, kaseta sama w sobie nie jest ociepleniem, stad
    > taki efekt.

    > Bzdury piszesz, nowe technologie są podobnie przyjazne człowiekowi
    > a nowe właściwości znacznie ułatwiają np budowe czy późniejsze użytkowanie.
    > To niewiedza wykonawców tkwiących w głębokiej komunie powoduje
    > że nie potrafią prawidłowo zainstalować, zastosować nowe technologie.

    Coś Ci powiem: największą wadą nowych technologii jest to, ze do nich
    potrzebna jest specjalna wiedza w załączniku.

  • 223. Data: 2010-09-26 10:37:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > http://www.nieruchomosci.autogielda.pl/?3780,,siedli
    sko.html

    Wszystko bardzo fajnie, ale nie ma w tym tekście słowa o wyjęciu budowy
    domu na takiej działce spod prawa budowlanego.

    Słowem... mylisz się myśląc, że na takiej działce ktoś pozwoliłby Ci
    zamieszkać w domu w stanie bez odpowiednich urządzeń i zabezpieczeń -
    nawet jeśli wchodziłby w grę odbiór częściowy. W odbiorze częściowym
    legalizuje się pod zamieszkanie pewne pomieszczenia w budynku, a cała
    reszta nadal pozostaje placem budowy.

    Nie zmienia to jednak faktu, że muszą we wspomnianych pomieszczeniach
    być zapewnione minimalne warunki do bezpiecznego zamieszkiwania.

    Inne czasy - zrozum to wreszcie :-)))

    A tak na marginesie...
    Nie uważam, że teraz buduje się trudniej niż kiedyś. Jest wręcz
    odwrotnie. Mało tego..., Ci, którzy wybudowali domy przed rokiem 90 są
    dla mnie jak najbardziej godni podziwu, bo o wszystko było znacznie
    trudniej, a i wiele rzeczy na budowie trzeba było robić samemu.

    Pewnie stąd wywodzą się poglądy jakoby budowa była straszną mordęgą i
    musi kosztować.

    NIE PRAWDA !!!

    Wystarczy tylko się trochę zaangażować, pomyśleć i... liczyć, liczyć,
    liczyć...

    Mnie tam się budowanie podoba i nie uważam, by wychodziło jakoś
    horrendalnie drogo.
    A zapewniam Cię, że nie oszczędzałem na ważnych z technicznego punktu
    widzenia sprawach - na oszczędności jest czas teraz - przy
    wykończeniówce, bo to można sobie zawsze zmienić..., zresztą nie
    słyszałem jeszcze, by ktoś wydał na wykończenie tyle ile na cały dom w
    stanie deweloperskim i potem mieszkał w nim przez piętnaście lat nic w
    wystroju nie zmieniając... :-DDD

  • 224. Data: 2010-09-26 10:54:10
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Albo nie stać ich, żeby mieszkać w niezakorkowanym i spokojnym miejscu
    > otoczonym lasami i świeżym powietrzem.

    Hehehe, gdzie by nie spojrzeć mieszkania, domy oraz działki budowlane są o
    wiele droższe niż na wsiach, ponadto koszty utrzymania w mieście także są
    wyższe - wyższe podatki, wyższe koszty transportu, bo stanie w korkach
    kosztuje więcej.
    Ciekawe o jakim "staciu" piszesz ? :D

  • 225. Data: 2010-09-26 11:04:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Coś Ci powiem: największą wadą nowych technologii jest to, ze do nich
    > potrzebna jest specjalna wiedza w załączniku.

    Największą wadą tych technologii jest to, ze zabierają się za nią otępiali
    umysłowo pseudobudowlańcy, którzy nie umieją czytać, ponieważ w kazdym
    sklepie, w każdym składzie budowlanym wraz z daną technologią dostępne są
    broszury i ulotki jak należy prawidłowo wykonać montaż. Niestety wśród
    większości pseudobudowlańców zaczyna się najpierw robota, a później czytanie
    czy też dowiadywanie się jak to zrobić.

  • 226. Data: 2010-09-26 11:54:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-26 12:19, Ikselka pisze:

    > Coś Ci powiem: największą wadą nowych technologii jest to, ze do nich
    > potrzebna jest specjalna wiedza w załączniku.

    ROTFL.
    Jaka specjalna wiedza w załączniku? Do starych technologii też jest
    potrzebna wiedza w załączniku. Do tego do starych technologii potrzeba
    żelaznego zdrowia i nerwów. Oto przykłady starych technologii

    1. brak izolacji poziomej i pionowej
    2. nieogrzewane, nieużytkowe poddasze (do tego nieocieplone)
    3. Przemarzające mury (przynajmniej nie ma mostków cieplnych bo cały dom
    to jeden wielki most)

    Ciągle twierdzę, że nie wiesz o czym piszesz a swoją wiedzę czerpiesz z
    sensacyjnych informacji od znajomych, którzy mają pojedyncze
    niedociągnięcia.

    M.

    4.

  • 227. Data: 2010-09-26 11:56:29
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-26 12:08, Ikselka pisze:

    > Może i nie mam, ale mam sąsiadów, którzy mają nowoczesne technologie i
    > placzą... I nie tylko oni.

    Mam sąsiadów, którzy mają stare technologie i płaczą .... I nie tylko oni.

    M.

  • 228. Data: 2010-09-26 12:12:43
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "Jan Werbiński" napisał:

    > Hmm, pod namiotem wodę pitną biorę sobie z rzeki albo kałuży i filtruję
    > Katadynem. Myślę, że w takim domku można to rozwiązać wygodniej. Np wozić
    > ją w zbiorniku i przepompować. Albo zamieszkać koło rzeki i wtedy pompka i
    > już. Można za jakiś skromny czynsz postawić domek u znajomych na podwórku
    > i korzystać z ich wody i odprowadzenia ścieków.

    taki przewożny domek to na pierwszy żut oka fajna sprawa, tylko ta woda:O)
    czyli wychodzi na to że można nim wygodnie zaparkować jedynie na posesji z
    dostępem do wody, scieków i śmieci:O)
    bo nawet z żeki woda nie zawsze nadaje się nawet do mycia, a co dopiero do
    picia, no i to codzienne pompowanie zbiornika z wodą i opróżnianie ze
    ściekami, w sumie wychodzi na to ze to żaden dom, tylko taka przyczepa
    kempingowa, kturą można postawic jedynie na poletku kempingowym z mediami:O(
    blisko roboty nie zaparkujesz, bo nie będziesz miał skąd wziąć wody i gdzie
    spuścić ścieki, a śmieci będziesz musiał po ulicznych koszach roznosić:O)
    gdyby nie to to taki domek byłby super

    > Wystarczający

    czyli jaki, 10m^2 ?:O)

  • 229. Data: 2010-09-26 12:12:45
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "M" napisał:
    > Tak. Też miałem takie wyceny jak szukałem ekipy do stanu surowego.
    > Podsumowując: 1. Przepłaciłaś za stan surowy otwarty
    > 2. Mogłaś jeszcze źle przeliczyć na dzisiejszą kasę (jaką stopę roczną
    > przyjęłaś przy przeliczeniu?)
    > 3. Jak wnioskuję z twoich poprzednich wypowiedzi to wykończenie kosztowało
    > 2,5 raza tyle co SSO (tak pisałaś) - czyli podsumujmy
    > SSO 2700zł/m^2, wykończenie 6700zł/m^2 razem 9500 zł/m^2
    > To tańsze jest mieszkanie od dewelopera :-). IMHO coś kręcisz.

    ona nic nie kręci, tak po prostu budują się kobiety, albo ci co nic nie
    umiejom i na niczym siem nie znajom:O)
    a nasi budowlańcy w lot chwycili okazję że jest z kogo kasę zciągać to ją
    ponaciągali na kosztowne i nic nie znaczące peirdoły, różnica w cenie
    głupiego dachu może być kilkukrotna tylko i wyłącznie ze względu na jego
    konstrukcję, podobnie ze ścianami i ze fszystkim, za głupotę się płaci a
    nikturych na to stać:O)

  • 230. Data: 2010-09-26 12:12:47
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > IMHO wystarczy jak kupisz homologowane "podwozie", czyli zwykłą towarową
    > przyczepę - a sam zrobisz lekkie nadwozie nieprzekraczające
    > dopuszczalnego ładunku.

    ale ceny takich gotowych przyczep zaczynają się chyba od 20tyś:O)