  • 211. Data: 2010-09-26 09:45:40
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 01:18:20 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > I różne jakości.
    > Bliskim sąsiadom już po roku myszy wlazły pod tynk w styropianowe
    > ocieplenie nowego domu i zgryzły je do cna.

    Ale to wina wykonawcy że nie dał aluminiowej listwy startowej, i połączył
    ocieplenie
    piwnicy (ław) z ociepleniem ścian, a nie technologi, każdą nawet najlepszą
    mozna spiepszyć.

    A innym właśnie ostatniej
    > zimy
    > przemarzły ściany wokół ram okiennych, bo okna nie są osadzane dziś z tzw
    > węgarkiem, lecz na styk ze scianą.
    I właśnie to jest prawidłowe osadzenie, wręglarki przemarzają i mieliby pas
    wokół okna.

    I od rolokaset zrobiły im się mostki
    > termiczne nad oknami - pleśń szaleje zimą, jak burza.
    Bo nie ocieplili góry, kaseta sama w sobie nie jest ociepleniem, stad
    taki efekt.

    > Ja nie mam z domem żadnych problemów. No ale to STARA technologia,
    > myślenie
    > i materiały sprawdzone przez przodków w tym konkretnym klimacie.
    Bzdury piszesz, nowe technologie są podobnie przyjazne człowiekowi
    a nowe właściwości znacznie ułatwiają np budowe czy późniejsze użytkowanie.
    To niewiedza wykonawców tkwiących w głębokiej komunie powoduje
    że nie potrafią prawidłowo zainstalować, zastosować nowe technologie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 212. Data: 2010-09-26 09:57:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Nie sądzę, by teraz ktoś zgodził się na zamieszkanie w niewykończonej
    > pod względem technicznym budowli, obojętnie czy to na działce
    > siedliskowej, czy budowlanej...
    >
    > Ale mogę się mylić i jak ktoś zna konkretne uregulowania to proszę o
    > sprostowanie :-)
    Podobno można, trzeba zrobić odbiór częściowy ale to dosyć upierdliwa
    procedura, ktoś z PINB-u musi odwiedzić budowę i stwierdzić czy się
    nadaje do zamieszkania. Barierki, wentylacja muszą być.
    Nie wiem jak z resztą, pewnie wiszące kable elektryczne nie.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 213. Data: 2010-09-26 10:04:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 08:28:05 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Oczywiście... :-)
    >
    > Tu się zgadzam w stu procentach - nowe-niesprawdzone,
    > stare-przetestowane i pewne.
    > Dlatego właśnie dom mam z klasycznej ceramiki, a dach z dachówki
    > ceramiczej z pełnym deskowaniem...
    >
    > Ważna jest też solidność ekip - jak mam jakoś do ekip szczęście :-)))

    Oczywiście.

  • 214. Data: 2010-09-26 10:06:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:33:27 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Wiesz co... Na przepisach się może i nie znam, bo prawnikiem nie jestem,
    > ale szczerze wątpię, by przy dzisiejszych obostrzeniach dotyczących
    > nowowybudowanych budynków mieszkalnych, gdziekolwiek pozwolono Ci
    > legalnie zamieszkać w niewykończonycm domu.
    >
    > Dom pod zamieszkanie musi mieć co najmniej urządzenia umożliwiające
    > normalne funkcjonowanie - instalacje sanitarne, elektryczną, grzewczą,
    > wentylację, przyącza i musi być bezpieczny w użytkowaniu.
    >
    > Nie wolno np. mieszkać w domu, gdzie nie ma balustrad przy schodach, czy
    > na balkonach...

    A życie sobie :-)

  • 215. Data: 2010-09-26 10:07:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:49:38 +0200, M napisał(a):

    > Reasumując: kupiłaś okna za 22 tysiące złotych. Gratuluję.

    Przesadzasz. Kosztorys zamieszczę przy okazji.

    > Nie wiem tylko czego to ma dowodzić?

    Ze dom kosztuje.

  • 216. Data: 2010-09-26 10:08:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:52:13 +0200, M napisał(a):

    > ROTFL. Twoja wypowiedź świadczy tylko o tym, że NIE MASZ zielonego
    > pojęcia o budowaniu domu.
    >
    > M.

    Może i nie mam, ale mam sąsiadów, którzy mają nowoczesne technologie i
    placzą... I nie tylko oni.

  • 217. Data: 2010-09-26 10:13:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Ze dom kosztuje.

    No to niezłe masz schematy myślowe... :-)))

    Gratuluję
    Po raz kolejny.

  • 218. Data: 2010-09-26 10:17:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > A życie sobie :-)

    No to wiesz ile wynosi kara za zamieszkiwanie w nieodebranym i
    niedopuszczonym do zamieszkania domu...?

    Jak nie wiesz, to sobie poszukaj w necie - wtedy..., to dom rzeczywiście
    kosztuje, oj kosztuje :-DDD

    Zajmuje się tym organ kontroli zwany inspekcją budowlaną - za Twoich
    czasów takiego aparatu ucisku pewnie nie bylo... Był za to inny :-)))

  • 219. Data: 2010-09-26 10:17:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 09:58:55 +0200, M napisał(a):

    > Zapomniałaś napisać, że trzeba być rolnikiem, działka musi być rolna,
    > itd. itp.

    No już jestem - pracowałam 5 lat w rolnictwie (tj u męża w gospodarstwie -
    definicja gospodarstwa jest bardzo szeroka) i mam łącznie ponad 1 ha
    przeliczeniowy w tej samej gminie :-)
    Działka była rolna - obecnie Gmina sama ją odrolniła, bo zmieniły się plany
    zagospodarowania przestrzennego.
    Czyli można.

    > Poza tym przepisy od 20 lat trochę się zmieniły.

    Może trochę.

    > IMHO trollujesz i pokazujesz coraz większą ignorancję. Wiedzę bazujesz
    > nie na dzisiejszych przepisach, tylko na tym, co TY zrobiłaś 20 lat temu.

    http://www.nieruchomosci.autogielda.pl/?3780,,siedli
    sko.html

  • 220. Data: 2010-09-26 10:17:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 10:53:49 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4c9d0c56$1@news.home.net.pl...
    >
    > Z przyjemnością wydaję codziennie 400 zł na zmarnowany w czasie snu czas.
    > Stać mnie dzięki braku kredytów. :-)

    Brakowi.