    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Domofon/intercom SIP
    Date: Tue, 10 Jan 2017 23:41:38 +0100

    Pan Piotrek szuka prostego domofonu:

    > (nie videofonu) w metalowej i małej (!) obudowie,
    > z możliwością podłączenia do asteriska.

    A tak konkretniej trochę? Rozumiem, że ma mieć TCP/IP,
    konfigurowane z DHCP, a nad tym klient SIP. No i PoE
    oczywiście, bo bez tego trochę bez sensu. Jeśli tyle
    się już zrobi, to grzech nie dać kamery. Bo to niewiele
    komplikuje sprawę. Nie dziwi mnie więc, że na proste
    domofony nie ma rynku. Powinny kosztować mniej więcej
    tyle, co nieproste.

    Podłączanie domofonu przez ethernet jawi mi się średnim
    pomysłem. Bo po co tak? Domofony podłczane do zwykłych
    centralk telefonicznych jakies są, można skorzystać.
    A z asteriskiem powiązać przez zwykłą bramkę SIP, jakich
    wiele. Zawszeć to bylejaka pojedyncza skrętka miedziana
    mniej kłopotu sprawia od kabla UTP-ileś.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.