  • 1. Data: 2017-01-10 21:51:37
    Temat: Domofon/intercom SIP
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Szukam prostego domofonu (nie videofonu) w metalowej i małej (!)
    obudowie, z możliwością podłączenia do asteriska.

    I dupa (nie mylić z bohaterem sąsiedniego wątku).

    Albo są dostępne jakieś plastikowe video-badziewia. Albo spore pudełka
    kosztujące zdecydowanie więcej niż chciałbym za nie zapłacić.

    Ktoś widział? Ktoś wie?

    Piotrek

  • 2. Data: 2017-01-10 22:19:57
    Temat: Re: Domofon/intercom SIP
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 21:51:39 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > Albo są dostępne jakieś plastikowe video-badziewia. Albo spore pudełka
    > kosztujące zdecydowanie więcej niż chciałbym za nie zapłacić.

    Na tych asterixach to się nie znam ale zastanawiam się po kiego podłączać domofon
    pod coś więcej jak słuchawka koło ulubionego fotela?
    Ktoś chce wejść do chaty to dzwoni na domofon-jestem to odbieram i ew wpuszczam, nie
    ma mnie to i nie ma tematu
    Po kiego coś więcej?
    na

  • 3. Data: 2017-01-10 22:37:02
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 21:51:39 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > Szukam prostego domofonu (nie videofonu) w metalowej i małej (!)
    > obudowie, z możliwością podłączenia do asteriska.

    Co oznacza "możliwość podłączenia do asteriksa"? chodzi o tę centralkę telefoniczną
    na linuksa?

  • 4. Data: 2017-01-10 22:45:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-10 22:19, Kris wrote:
> [...]
    pod coś więcej jak słuchawka koło ulubionego fotela?
    > Ktoś chce wejść do chaty to dzwoni na domofon-jestem to odbieram i ew wpuszczam,

    Mamy dość rozległy dom i jedna słuchawka od domofonu nie załatwia sprawy.

    Ponieważ w kluczowych miejscach są słuchawki (dect) podłączone do bazy,
    która potrafi zalogować się do asteriska to pasowałoby mi w ten sposób
    dowiedzieć się, że ktoś dobija się do furtki.

    Na razie zrobiłem obejście przy użyciu kamery gapiącej się na furtkę i
    dzwoniącej do słuchawek jak ktoś/coś stanie przed furtką. Ale umówmy się
    że jest to nieco przekombinowany sposób realizacji dzwonka do drzwi ;-)

    No i ani nie załatwia komunikacji pomiędzy dobijającym się i
    domownikiem, ani nie pozwala na zdalne otwarcie furtki.

    Piotrek

  • 5. Data: 2017-01-10 22:46:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-10 22:37, Krzysztof Garus wrote:

    > Co oznacza "możliwość podłączenia do asteriksa"? chodzi o tę centralkę telefoniczną
    na linuksa?

    Tak

    Piotrek

  • 6. Data: 2017-01-10 23:41:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek szuka prostego domofonu:

    > (nie videofonu) w metalowej i małej (!) obudowie,
    > z możliwością podłączenia do asteriska.

    A tak konkretniej trochę? Rozumiem, że ma mieć TCP/IP,
    konfigurowane z DHCP, a nad tym klient SIP. No i PoE
    oczywiście, bo bez tego trochę bez sensu. Jeśli tyle
    się już zrobi, to grzech nie dać kamery. Bo to niewiele
    komplikuje sprawę. Nie dziwi mnie więc, że na proste
    domofony nie ma rynku. Powinny kosztować mniej więcej
    tyle, co nieproste.

    Podłączanie domofonu przez ethernet jawi mi się średnim
    pomysłem. Bo po co tak? Domofony podłczane do zwykłych
    centralk telefonicznych jakies są, można skorzystać.
    A z asteriskiem powiązać przez zwykłą bramkę SIP, jakich
    wiele. Zawszeć to bylejaka pojedyncza skrętka miedziana
    mniej kłopotu sprawia od kabla UTP-ileś.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.

  • 7. Data: 2017-01-11 01:21:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-10 23:41, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > komplikuje sprawę. Nie dziwi mnie więc, że na proste
    > domofony nie ma rynku. Powinny kosztować mniej więcej

    Z wszystkomającym plastikowym video-badziewiem zasadniczy problem jest
    taki, że albo ma to dedykowane monitory w liczbie sztuk jeden, góra dwa.
    Albo używa się tego z dedykowaną aplikacją na telefony/tablety (czyli od
    razu w gratisie dostajesz konieczność "mania" internetów, łączenia się z
    zewnętrznymi serwisami które działają lub nie, etc).

    Natomiast tak jak wspominałem odpowiadając Krisowi, potrzebuję nieco
    innej i zdecydowanie prostszej funkcjonalności. A całą resztę
    zorganizuję sobie samodzielnie, już lokalnie.

> [...]
    > wiele. Zawszeć to bylejaka pojedyncza skrętka miedziana
    > mniej kłopotu sprawia od kabla UTP-ileś.

    No więc właśnie zastanawiam nad zakupem najprostszego domofonu z
    pożądaną, pancerną stacją zewnętrzną i dorobienia do tego brakującej
    reszty. Zwłaszcza, że cały czas mam jeszcze fun z elektronicznego
    dłubalstwa.

    Chociaż ze względu na brak czasu wolałbym użyć gotowego rozwiązania.

    Piotrek

  • 8. Data: 2017-01-11 11:24:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

> [...]
    > razu w gratisie dostajesz konieczność "mania" internetów, łączenia się z
    > zewnętrznymi serwisami które działają lub nie, etc).

    Nie wiedziałem. Spodziewałem się, że sprzęt "do asteriska", to po prostu
    sprzęt z protokołem SIP, który wszędzie jednaki i łatwy do obsłużenia.
    Wideobadziewie też oczywiście istnieje, ale "sip door phone" wpisane
    w google też coś pokazuje. Może bardziej pasujące do potrzeb, niż
    wzmiankowany dedykowany badziew.

    > Natomiast tak jak wspominałem odpowiadając Krisowi, potrzebuję nieco
    > innej i zdecydowanie prostszej funkcjonalności. A całą resztę
    > zorganizuję sobie samodzielnie, już lokalnie.

    Sam tytuł wątka wyjaśnia mi już wszystko.

> [...]
    > pożądaną, pancerną stacją zewnętrzną i dorobienia do tego brakującej
    > reszty. Zwłaszcza, że cały czas mam jeszcze fun z elektronicznego

    Jeśli istnieje domofon, który da się włączyć do dowolnego portu
    analogowej centralki telefonicznej (a chyba istnieje), to nawet
    funu z dłubalstwa nie będzie. Wystarczy standardowa bramka SIP.

    > Chociaż ze względu na brak czasu wolałbym użyć gotowego rozwiązania.

    Mozna oczywiście ze zwykłego telefonu SIP wydłubać niepotrzebne
    rzecy i zrobić z niego domofon włożony w małą pancerną skrzynkę.

    --
    Jarek