    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Domofon/intercom SIP
    Date: Wed, 11 Jan 2017 11:24:41 +0100

    Pan Piotrek napisał:

    > Z wszystkomającym plastikowym video-badziewiem zasadniczy problem jest
    > taki, że albo ma to dedykowane monitory w liczbie sztuk jeden, góra dwa.
    > Albo używa się tego z dedykowaną aplikacją na telefony/tablety (czyli od
    > razu w gratisie dostajesz konieczność "mania" internetów, łączenia się z
    > zewnętrznymi serwisami które działają lub nie, etc).

    Nie wiedziałem. Spodziewałem się, że sprzęt "do asteriska", to po prostu
    sprzęt z protokołem SIP, który wszędzie jednaki i łatwy do obsłużenia.
    Wideobadziewie też oczywiście istnieje, ale "sip door phone" wpisane
    w google też coś pokazuje. Może bardziej pasujące do potrzeb, niż
    wzmiankowany dedykowany badziew.

    > Natomiast tak jak wspominałem odpowiadając Krisowi, potrzebuję nieco
    > innej i zdecydowanie prostszej funkcjonalności. A całą resztę
    > zorganizuję sobie samodzielnie, już lokalnie.

    Sam tytuł wątka wyjaśnia mi już wszystko.

    > No więc właśnie zastanawiam nad zakupem najprostszego domofonu z
    > pożądaną, pancerną stacją zewnętrzną i dorobienia do tego brakującej
    > reszty. Zwłaszcza, że cały czas mam jeszcze fun z elektronicznego
    > dłubalstwa.

    Jeśli istnieje domofon, który da się włączyć do dowolnego portu
    analogowej centralki telefonicznej (a chyba istnieje), to nawet
    funu z dłubalstwa nie będzie. Wystarczy standardowa bramka SIP.

    > Chociaż ze względu na brak czasu wolałbym użyć gotowego rozwiązania.

    Mozna oczywiście ze zwykłego telefonu SIP wydłubać niepotrzebne
    rzecy i zrobić z niego domofon włożony w małą pancerną skrzynkę.

    --
    Jarek