  • Data: 2016-06-29 11:43:34
    Temat: Re: Domowe sposoby wyrównywania terenu
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-27 o 15:52, Adam Sz. pisze:
    > Co do niwelacji - chcesz tylko wyrownac gory/doliny, czy wyrownac plac do
    > poziomu (jak pod boisko pilkarskie? ;) W pierwszym przypadku - bierz
    > minikoparke z lyzka 1m. Z gorej zabierze, w dolki wsadzi. Nie bedzie
    > rowno jak stol na calej powierzchni (swoja droga to kiepsko / sztucznie
    > wyglada) ale kosiarka bedziesz jezdzil po rownym i kolka nie polamiesz :)

    Nie muszę mieć wszędzie idealnie tego samego poziomu. Mogę w jakimś tam
    miejscu np. zrobić wyrównany spadek czy coś, bo faktycznie pół działki
    przerzucać trochę bez sensu. Ale na chwilę obecną to po prostu jest
    bardzo nierówno nawet w kwestii chodzenia, koszenia itd.

    > Jaka masz powierzchnie tego terenu?

    Wyjdzie pewnie ze 300 m2 lub ciut więcej.

    > 1m3 ziemi wazy ~1,5t. Jezeli masz tam 200m2 i wyjdzie, ze z polowy trzeba
    > "sciagnac" tylko 20cm, to znaczy, ze jest do przerzucenia 40m3 ziemi,
    > czyli... 60 ton :) Tylko ciezki sprzet - minikoparka z gumowymi gasienicami
    > ma 1m szerokosci, wjedzie nawet przez troche szersza furtke i jadac do celu
    > nie zniszczy np. zagospodarowanego juz trawnika, czy chodnika. Zaplacisz
    > 50-70 pln / h, a w godzine mini zrobi tyle, co Ty sam przez dwa-trzy dni :)

    No OK. Ustaliliśmy już, że minikoparka najsensowniejsza.
    To co, jak niekoniecznie muszę mieć idealnie z jednej lub drugiej strony
    ten sam poziom terenu, to mam sobie na oko, jakieś sznurki czy coś
    poustawiać i według tego równać? Bo chyba najtrudniejsza część dla mnie,
    to właśnie wyznaczenie i realizacja tych poziomów. Bo na tych sznurkach
    potem jakąś łatą jeździcie, żeby sprawdzać, że równo czy tylko tak na
    oko do nich dopasowuje się glebę czy jak? O takie trochę podstawy pytam,
    bo takich prac akurat nigdy nie robiłem i jestem ciekawy, jak właśnie od
    praktycznej strony najłatwiej do tematu podejść.

    Pzdr
    --
    /__/_* /