  • Data: 2016-06-29 12:14:24
    Temat: Re: Domowe sposoby wyrównywania terenu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 11:43:35 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Nie muszę mieć wszędzie idealnie tego samego poziomu. Mogę w jakimś tam
    > miejscu np. zrobić wyrównany spadek czy coś, bo faktycznie pół działki
    > przerzucać trochę bez sensu. Ale na chwilę obecną to po prostu jest
    > bardzo nierówno nawet w kwestii chodzenia, koszenia itd.

    OK. Czyli nie musisz miec boiska ;)

    > Wyjdzie pewnie ze 300 m2 lub ciut więcej.

    To na minikoparke idealnie :)

> [...]
    > To co, jak niekoniecznie muszę mieć idealnie z jednej lub drugiej strony
    > ten sam poziom terenu, to mam sobie na oko, jakieś sznurki czy coś
    > poustawiać i według tego równać? Bo chyba najtrudniejsza część dla mnie,
    > to właśnie wyznaczenie i realizacja tych poziomów. Bo na tych sznurkach
    > potem jakąś łatą jeździcie, żeby sprawdzać, że równo czy tylko tak na
    > oko do nich dopasowuje się glebę czy jak? O takie trochę podstawy pytam,
    > bo takich prac akurat nigdy nie robiłem i jestem ciekawy, jak właśnie od
    > praktycznej strony najłatwiej do tematu podejść.

    Ja bym zadnych sznurkow nie dawal - sznurek to raczej do prac brukarskich :)
    Potrzebny bedzie niwelator i trzeba pomierzyc kilka/nascie punktow (przy domu,
    przy plocie, pomiedzy etc). Najlepiej rozrysuj na kartce "siatke" co 2-3m i
    bedziesz widzial jak ten teren jest rzeczywiscie nierowny. Potem na tej samej
    kartce ustal sobie jak chcesz zeby teren wygladal - czyli kazdemu wczesniej
    zmierzonemu punktowi zrob odniesienie - plus albo minus XX cm. Jak juz wszystko
    bedziesz mial gotowe - niech minikoparka w kazdym z punktow gdzie jest za
    wysoko - zbierze grunt do wyznaczonego poziomu i rzuci tam, gdzie za nisko :)
    (do tego sa potrzebne 3 osoby - koparkowy, gosc ktory trzyma late i gosc
    do obslugi niwelatora). Co 2-3 kopniecia trzeba przemierzyc jaki jest poziom.

    Jak juz te punkty beda wykopane to z reszta sobie koparkowy sam poradzi.
    Tak co 2-3m bym robil te punkty - rzadziej to juz koparkowy moze nie dac
    rady :) Ew. czesciej mierzyc.

    Skoro to nie boisko to nie trzeba byc az tak dokladnym i te kilka punktow
    wystarczy - koparkowy sobie miedzy nimi wyrowna teren. Kwestia jeszcze co tam
    masz - jak jest np. gruba i gesta darn trawnika to najlepiej byloby ja na
    calosci zerwac i na gore rzucic nowa swieza czarna ziemie.. inaczej moze byc
    trudno tam cos wysiac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.