  • Data: 2015-01-21 15:38:04
    Temat: Re: Domy z drukarki.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 14:48:30 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > O pustakach styropianowych słyszałem z 30 lat temu. Podstawowa ochrona 5 lat można
    dokupić na kolejne 5 a potem rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich. Znam dwie
    osoby eksploatujące budynki z takich pustaków. jeden budynek to domek a drugi to
    budynek małej drukarni. W obydwu na etapie budowy dołożone z zewnątrz 10 cm
    styropianu. W obydwu przypadkach nie istnieje coś takiego jak koszt ogrzewania. Coś
    tam to ogrzewanie kosztuje ale to jakieś mało znaczące kwoty.

    Bez jaj - nawet jakbys zrobil sciany z metrowego styropianu to koszty ogrzewania
    w stosunku do reszty spadna o moze 30%. Koszt wentylacji, koszt przenikania
    ciepla przez okna / drzwi i przede wszystkim dach. Nie wierze w to co piszesz,
    bo taki dom nie ma zadnych zalet w stosunku do domu dwuwarstwowego, a jak
    wiemy sa tacy co ocieplaja nawet 30cm styro na zewnatrz. Ogrzewac tak czy siak
    to trzeba.

    A dlaczego to nie jest powszechnie stosowane? Bo ta metoda budowania jest
    mega upierdliwa i wolniejsza niz normalne murowanie. Murarz z ekipa jest
    w stanie postawic cala kondygnacje z normalnych bloczkow w 3 dni. A takie
    styropianowe gowno, co trzeba czekac 2-3 dni po kazdych ulozonych ~50-60cm ?
    W dodatku zbrojenie jest upierdliwe. To wszystko fajnie na ulotce wyglada,
    w praktyce budowanie z tego nie jest takie latwe.

    A druga (chyba nawet wazniejsza) sprawa - to masz od srodka ~5cm styro.
    Jak to teraz wykonczysz? Ja tam wole od srodka miec twardy tynk, a nie
    styro i cienkowarstwowy. Jak zawiesisz na tym ciezkie szafki kuchenne? :-)
    Z powieszeniem wszystkiego (np. duzy TV) robi sie problem. Ta technologia
    nie ma zadnych sensownych zalet w porownaniu do "zwyklej" sciany dwuwarstwowej,
    nie jest nawet od niej tansza!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.