  • Data: 2017-02-18 14:25:56
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 14:06:29 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Musialbym szukac fucktury z zeszlego roku a troche mi sie nie chce.
    > Zreszta nie chodzi tu o jakies drobiazgi. Mrozy nieporownywalnie wieksze
    > sa w tym roku, za to wiatru prawie nie ma wcale. Nawet gdybym w tym roku
    > zaplacil tyle samo co w zeszlym to i tak dobrze a wyszlo jeszcze mniej.

    zeby cos wiedziec to musialbys choc troche zweryfikowac swoje wrazenie co do jakosci
    zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie punktu
    pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    > Jak wspolczynniki to jednak nieliniowe.

    no ale nie :) liniowe czyli zależą wprost od parametru, a nieliniowe od kwadratu,
    logarytmu itp parametru. Wspolczynniki obok nie maja znaczenia. Mozesz miec tez
    funkcje dwóch zmiennych (dT, wiatr), liniowa od kazdej.
    Lub liniową od jednej, a nieliniową od drugiej (w efekcie bedzie nieliowa).

    b.