  • 11. Data: 2009-01-24 13:20:31
    Temat: Re: Dzbanek do kawy herbaty
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 14:10:54 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    _4.pdf strona 10, na

    > Wzrokowcowi z nadmiarem wyobraźni nie będzie smakować herbata z tego ;)

    Póki nikt nie nasika - niby dlaczego? - verba volant, nazwy nie sa ważne
    dla wzrokowców.

  • 12. Data: 2009-01-24 13:21:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 14:20:31 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Póki nikt nie nasika - niby dlaczego? - verba volant, nazwy nie sa ważne
    > dla wzrokowców.

    bardzo fajne dzbanki, mam zamiar zamówic.

  • 13. Data: 2009-01-24 13:24:17
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    rrrrrrrrrrr pisze:
> [...]
    > taki jakiego używa się do parzenia kawy czy herbaty do śniadania.
    > Albo nie wytrzymują nacisku stalowej taśmy na "szyjce" czy przechylaniu
    > pełnego dzbanka, albo pękają przy byle stuknięciu na ociekaczu,
    > ostatni pękł przy zalewaniu go wrzątkiem.
    > Obchodzę się z nimi ostrożnie jak z każdym szkłem ani nie podgrzewam na
    > żadnych płytach.
    > Może jest jakiś producent tego typu naczyń zrobiony z dobrze wygrzanego
    > szkła i bezpiecznym mocowaniu rączki.
    > Wolę dopłacić drożej przy zakupie następnego i poużywać go trochę dłużej.

    bodum ?

  • 14. Data: 2009-01-24 14:28:17
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Te cienkie dzbanki z taśmą stalową wokół szyjki można "uodpornic" zdejmują
    taśmę i dając pod spód opaskę z gumy silikonowej albo paska polietylenu.
    Poza tym są tanie i łatwo dostępne.
    Mam też dzbanek z Arcorocu ale fatalnie się z niego leje - 90% do
    filiżanki - reszta na stół. Jest źle wyprofilowany a wyrzucić szkoda.
    Mam też kulisty dzbanek za 20 zł z wkładką w kształcie walca z siatki
    metalowej. Fajnie się w nim parzy, jedyny feler to pojemność niecały 1 litr.
    Jacek

  • 15. Data: 2009-01-24 15:47:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 15:28:17 +0100, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Mam też dzbanek z Arcorocu ale fatalnie się z niego leje - 90% do
    > filiżanki - reszta na stół. Jest źle wyprofilowany a wyrzucić szkoda.

    I ma bardzo cienkie szkło w miejscu, gdzie wyciągnięto z brzegu dziobek
    (jeśli masz taki z dziobkiem na brzegu) - fatalna sprawa. Po kilku
    dotknięciach filiżanki dziobek dzbanka sie ukruszył. Był grubości ampułki
    do leków.

    > Mam też kulisty dzbanek za 20 zł z wkładką w kształcie walca z siatki
    > metalowej. Fajnie się w nim parzy, jedyny feler to pojemność niecały 1 litr.

    Dlatego takiego nie kupiłam :-(

  • 16. Data: 2009-01-24 16:16:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Zaparzam w termosie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2009-01-24 16:42:37
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    My mamy już trzy dzbaniki do herbaty - wszystkie z pyreksu (takie szkło
    żaroodporne), każdy inny i jak dotąd, żaden się nie rozbił. Kosztowały od
    50 do 250 złotych (tak, tak, moja żona czasami lubi zaszaleć ;) ) - ten
    najtańszy to właśnie niby-kulista bańka z metalową opaską na szyi i rączką
    przyklejoną do szkła taśmą dwustronnie klejącą (działa od paru lat i nie
    chce jakoś się zepsuć), do tego oprawny w czarny ABS zaparzacz z sitkowym
    tłokiem i najdroższy wynalazek - duży dzbanek z metlową podstawą, pokrywą i
    możliwością podgrzewania świeczką. Wszystkie ładnie nalewają, żadnemu się
    dziobek nie ukruszył, choć nikt się z imi szczególnie jakoś nie cacka

    T.

  • 18. Data: 2009-01-24 17:57:18
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Widzę że problem nie jest obcy innym
    myślałem że tylko u mnie w domu są takie problemy z dzbankami :)
    Nie wiedziałem nic o tym szkle pyrex.
    Właśnie googluję po produktach Bodum.
    cena zabija ale sam tego chciałem, chyba jednak zaryzykuję i coś wybiorę .
    A propos dzbanka "miarowego z oferty szkła laboratoryjnego
    oboje z żoną pracujemy w szpitalach więc przy śniadaniu nie obyło by się
    bez podtekstów :)

    Dzięki za informacje
    Romek

  • 19. Data: 2009-01-24 18:57:28
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 24 Sty, 18:57, rrrrrrrrrrr <r...@...com> wrote:
> [...]
    > A propos dzbanka "miarowego z oferty szkła laboratoryjnego
    > oboje z żoną pracujemy w szpitalach więc przy śniadaniu nie obyło by się

    Już nie mamy problemu dzbanka - ja mam 5 litrowy gąsiorek do wina -
    wystarcza wina na parę dni, reszta zaparza sobie herbatę w szklankach
    i kubkach (każdy ma jakiś ulubiony) do ulubionego przez siebie
    stężenia i dodaje to, co tam jeszcze lubi. Yerba mate ma swoje
    naczynia, więc jest jeden problem czajnik z nierdzewki z gwisdkiem -
    odsługuje wszystkich, czasem spalany przez zapominalskich...

  • 20. Data: 2009-01-25 12:11:24
    Od: Theli <p...@w...pl>

    rrrrrrrrrrr pisze:
> [...]
    > szkła i bezpiecznym mocowaniu rączki.
    > Wolę dopłacić drożej przy zakupie następnego i poużywać go trochę dłużej.

    Moze dzbanek z ekpresu do kawy? Z zalozenia jest bardziej odporny i
    trwaly. W kazdym razie u nas sie sprawdza do zaparzania herbaty.

    th

    --
    http://theli.fotosik.pl/albumy/534167.html