  • 1. Data: 2009-01-23 17:00:27
    Temat: Tapety - co z nimi zrobic?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    W jaki sposob najlatwiej pozbyc sie starych tapet?

    Kupilismy mieszkanie - i w obu pokojach sa tapety. Remont bedziemy robic
    w przyszlosci - ale juz teraz chcialem sie zapytac o najlepsze sposoby
    na pozbycie sie tego. Klej jest juz w miare suchy - ale trzyma dosc
    dobrze - bo w niektorych miejscach tapeta odchodzi wraz z wszystkimi
    wartswami farby (podkladu) - az do tynku. Czy podgrzewanie
    farelka/suszarka ulatwi sprawe? Zalezy mi na zerwaniu tapety i pozbyciu
    sie kleju - tak aby polozyc nowa farbe bez zadnych wiekszych
    przebarwien. Czy moze lepiej sie nie bawic, tylko zerwac wszystko do
    tynku i pozniej dac gips?

    Remont bede robil sam, z ewentualna pomoca ojcow. Jels ibedzie trzeba
    gipsowac - pewnie znajde specjaliste.

    Przed remontem chce sie zorientowac jakie problemy moga mnie spotkac z
    tapetami - jakies rady?
    --
    Regards,
    Maverick

  • 2. Data: 2009-01-23 18:03:41
    Temat: Re: Tapety - co z nimi zrobic?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 23 Sty, 18:00, Maverick <k...@g...pl> wrote:
    > przebarwien. Czy moze lepiej sie nie bawic, tylko zerwac wszystko do
    > tynku i pozniej dac gips?

    Do malowania, to jedyna metoda. Jakbyś chciał kłaść drugą tapetę to
    można kombinować.

    > Remont bede robil sam, z ewentualna pomoca ojcow. Jels ibedzie trzeba
    > gipsowac - pewnie znajde specjaliste.
    >
    > Przed remontem chce sie zorientowac jakie problemy moga mnie spotkac z
    > tapetami - jakies rady?

    Będa odchodzić od ściany, tam gdzie widać a trzymać się uparcie tam
    gdzie zakryte :-)

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-01-23 18:19:31
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ZbyszekZ napisał(a):

    > Do malowania, to jedyna metoda. Jakbyś chciał kłaść drugą tapetę to
    > można kombinować.

    Jest jeszcze opcja: pomalowac na tapetę. Ja mam tapety wiszące już blisko 15 lat, ale
    to są winylowe tapety klejone na solidny, niemiecki Metylan, nic nie odłazi. Po
    znudzeniu się tapety pomalowane były akrylową farbą.

    --
    Justyna

  • 4. Data: 2009-01-23 18:22:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jest jeszcze opcja: pomalowac na tapetę. Ja mam tapety wiszące już blisko
    > 15 lat, ale to są winylowe tapety klejone na solidny, niemiecki Metylan,
    > nic nie odłazi. Po znudzeniu się tapety pomalowane były akrylową farbą.

    Właśnie czeka mnie zrywanie tapet papierowych klejonych Metylanem. Wykonałem
    próby. Pomalowałem tapetę wodą, odczekałem, pomalowałem - odeszła sama przy
    niewielkiej pomocy szpachelką na początku.
    Pikuś.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-01-23 18:37:14
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Właśnie czeka mnie zrywanie tapet papierowych klejonych Metylanem.
    > Wykonałem próby. Pomalowałem tapetę wodą, odczekałem, pomalowałem -
    > odeszła sama przy niewielkiej pomocy szpachelką na początku.

    Metylan Metylanowi nierówny:-). Wiem, bo kilka lat później zdarzyło mi się kleić
    kolejne tapety, i to nie był ten sam Metylan. Ja wolałam zostawić tapetę razem z
    tłoczonym wzorkiem i po prostu przykryć ją farbą. Mniej roboty było z umyciem ścian,
    niż ze zrywaniem tapety i szpachlowaniem ubytków. Ale każdemu według potrzeb.

    Justyna

  • 6. Data: 2009-01-23 18:41:54
    Od: Marek <n...@u...na.newsach>

    Cześć Maverick
    Fri, 23 Jan 2009 18:00:27 +0100 w <news:glct3c$kgf$1@inews.gazeta.pl>
    napisałeś:

    > W jaki sposob najlatwiej pozbyc sie starych tapet?

    u mnie doskonale sie sprawdzilo urzadzenie na goraca pare - z szeroka,
    prostokatną koncówką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2009-01-23 18:55:47
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Maverick pisze:
> [...]
    > sie kleju - tak aby polozyc nowa farbe bez zadnych wiekszych
    > przebarwien. Czy moze lepiej sie nie bawic, tylko zerwac wszystko do

    Tapety zerwiesz na mokro, nie na ciepło :)
    Jeśli tapeta papierowa to będzie łatwo. Łatwo też będzie jeśli jest to
    tapeta z zewnętrzną warstwą dającą się oderwać, wtedy na ścianie
    zostanie papier.
    Tapetę obficie moczyć, można do tego kupić specjalny środek do usuwania
    tapet.
    Po zerwaniu obejrzysz ścianę, powinna być dość równa ale nie idealnie
    gładka pod malowanie - już teraz widzisz, że miejscami Ci schodzi do
    tynk. Poza tym pod tapetą możesz mieć tynk popękany (rysy).
    Przed malowaniem trzeba będzie wyrównać ścianę i dokładnie oczyścić z
    kleju czyli imo najprościej pokryć jakąś gładzią.

    pozdr

    P.S. Jeśli macie gdzie się podziać to róbcie remont przed wprowadzeniem,
    walka po zamieszkaniu zawsze jest co najmniej uciążliwa.

  • 8. Data: 2009-01-23 18:55:56
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Właśnie czeka mnie zrywanie tapet papierowych klejonych Metylanem.
    > Wykonałem próby. Pomalowałem tapetę wodą, odczekałem, pomalowałem -
    > odeszła sama przy niewielkiej pomocy szpachelką na początku.

    Możesz się tylko cieszyć.
    Krys ma tapety _winylowe_, czyli może je sobie smarować wodą a i tak
    efekt będzie mizerny :)

  • 9. Data: 2009-01-23 20:25:36
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Forr napisał(a):

    > Krys ma tapety _winylowe_, czyli może je sobie smarować wodą a i tak
    > efekt będzie mizerny :)

    Wręcz przeciwnie:-).

    --
    Justyna

  • 10. Data: 2009-02-04 11:22:37
    Od: "Jackare" <...@p...de.sp>

> [...]
    > gipsowac - pewnie znajde specjaliste.
    >
    > Przed remontem chce sie zorientowac jakie problemy moga mnie spotkac z

    Wypożycz lub kup sobie urządzenie do zrywania tapet. To taki generator pary
    z prostokątną końcówką o dużej powierzchni (np 50x50 cm). Przy użyciu tego
    urządzenia zdejmiesz tapetę bez większych zniszczeń, ale do malowania tak
    czy siak należy zdrapać wszelkie stare powłoki. Chcąc robić na chybcika i
    byle jak - omijając roboty które należy wykonać - będziesz robił dwa razy i
    zapłacisz drożej niż robiąc wszsytsko "zgodnie ze sztuką"
    --
    Jackare