  • 1. Data: 2009-01-22 23:13:41
    Temat: Wyprosiłem panów "fachowców" i co dalej?
    Od: z <z...@g...pl>

    Ekipa już dla mnie pracowała i byłem bardzo zadowolony.
    Teraz niestety chyba mieli "ciężkie dni".
    Łuk jajowaty, wylewka w ubikacji 1cm wyżej od łazienki, ściany
    pofałdowane. Poprawiali marudzili i efektu brak. W końcu miarka się
    przebrała i wyprosiłem ekipę.
    Wiem że do milimetra wszystkiego się nie uda zrobić ale nowi ludzie po
    prostu nie potrafili dorównać kolegom.
    Chciałbym się z nimi rozliczyć ale w kosztorysie podnieśli umówione
    wcześniej ceny (nawet o 50%) i umieścili pozycje tak jakbym musiał za
    wszystko zapłacić na wyjściowo, zgodnie z planem. Trzeba poprawiać
    gładzie, zrywać trochę glazury i terakoty, fugować (fugę źle położoną to
    chyba już przeboleję), kończyć elektrykę. Słowem kupa jeszcze roboty
    została.

    Czy wykonawca może tak poprostu sobie żądać zapłaty za nie wykonaną
    pracę jeśli zlecający się rozmyślił (takie odszkodowanie???)
    Oczywiście zamierzam negocjować ceny ale tu są pozycję do których się
    nawet nie dotknęli.
    Mam dokumentację fotograficzną i jak na razie wszystko stoi i czeka.

    Jak to w życiu, umowy brak są zapiski. 1/3 kasy dostali, jestem skłonny
    dać następną 1/3 i tyle.
    Czy dobrze rozumuję?

    zch

  • 2. Data: 2009-01-22 23:23:51
    Temat: Re: Wyprosiłem panów "fachowców" i co dalej?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 00:13:41 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > prostu nie potrafili dorównać kolegom.
    > Chciałbym się z nimi rozliczyć ale w kosztorysie podnieśli umówione

    Obowiązuje umowa słowna, bo taka była, jak widze.
    To taka sama umowa, jak pisemna.

> [...]
    >
    > Czy wykonawca może tak poprostu sobie żądać zapłaty za nie wykonaną
    > pracę jeśli zlecający się rozmyślił (takie odszkodowanie???)

    Nie rozmyślił, lecz poniósł straty na skutek ich fuszerki.
    Znajdź świadków.

> [...]
    > Mam dokumentację fotograficzną i jak na razie wszystko stoi i czeka.
    >
    > Jak to w życiu, umowy brak są zapiski. 1/3 kasy dostali, jestem skłonny

    Ani grosza więcej.

    > Czy dobrze rozumuję?
    >
    > zch

    Policz sobie własne straty czasowe i materiałowe i odejmij od ceny
    początkowej (z tej po podwyżce to tylko uśmiać się można), nie płać też za
    coś, co nie zostało zrobione.
    Mówię Ci to po wieeeeelu okazjach "współpracy" z ekipami...

  • 3. Data: 2009-01-23 09:30:46
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 23 Sty, 00:13, z <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Mam dokumentację fotograficzną i jak na razie wszystko stoi i czeka.
    >
    > Jak to w życiu, umowy brak są zapiski. 1/3 kasy dostali, jestem skłonny

    Źle. Zgadzasz się na ich warunki z jednym zastrzeżeniem, od ceny
    potrącasz kwotę jaką wydasz na usunięcie usterek.
    Aby dało się obronić w sądzie musisz mieć te rachunki na papierze, ale
    i tak pewnie Ci się to opłaci bo brakuje chętnych na dokończenie
    rozgrzebanych prac

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2009-01-23 09:40:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Obowiązuje umowa słowna, bo taka była, jak widze.
    > To taka sama umowa, jak pisemna.

    niestety nie w budownictwie.... tu jest wymagana umowa PISEMNA !

  • 5. Data: 2009-01-23 09:47:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam dokumentację fotograficzną i jak na razie wszystko stoi i czeka.
    >
    > Jak to w życiu, umowy brak są zapiski. 1/3 kasy dostali, jestem skłonny

    Poczytaj watki usera kiki na grupie pl.misc.budowanie i zobacz jak on to
    robi. Zrób tak samo. Paragony górą;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-01-23 10:22:35
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 23 Sty, 10:40, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:ix9r0ulf1kw7.1oszz9piccr6j$.dlg@40tud
    e.net...> Obowiązuje umowa słowna, bo taka była, jak widze.

    > niestety nie w budownictwie.... tu jest wymagana umowa PISEMNA !

    Poparta siłą fizyczną, bo homo budowlaniec tylko siłę respektuje.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2009-01-23 21:04:40
    Od: "Andrzej R." <a...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > niestety nie w budownictwie.... tu jest wymagana umowa PISEMNA !

    No skoro tak, to "Z" jest w komfortowej sytuacji w odróżnieniu od ekipy
    budowlanej. Skoro nie ma umowy pisemnej (która ponoć jest niezbędna) to on
    może "fachowcom" wcale nie zapłacić i nikt mu nic za to nie zrobi. Ba, może
    ich nawet oskarżyć o to, że włamali mu się do domu, sterroryzowali i na siłę
    wbrew jego woli przeprowadzili u niego pseudoremont:-)))))

  • 8. Data: 2009-01-23 22:32:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 22:04:40 +0100, Andrzej R. napisał(a):

> [...]
    > ich nawet oskarżyć o to, że włamali mu się do domu, sterroryzowali i na siłę
    > wbrew jego woli przeprowadzili u niego pseudoremont:-)))))

    Otuszto :-D

  • 9. Data: 2009-01-23 22:38:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    > Mam dokumentację fotograficzną i jak na razie wszystko stoi i czeka.
    >
    > Jak to w życiu, umowy brak są zapiski. 1/3 kasy dostali, jestem skłonny

    A w ogóle to nie jest tak, że umowa ustna nie obowiązuje w budownictwie, bo
    jest ona uznawana jako tzw ustne zlecenie - pierwszy lepszy wynik z googla,
    poczytaj:
    http://www.budowa.ostroleka.pl/2762_odebra_d_ug.html
    http://forumprawne.org/prawo-cywilne/33796-brak-wyna
    grodzenia-co-mam-robic.html
    itd.
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22ustne+zleceni
    e%22+and+budowlane&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

  • 10. Data: 2009-01-24 10:34:09
    Od: "Jawi" <t...@i...pl>

> [...]

    > jest ona uznawana jako tzw ustne zlecenie - pierwszy lepszy wynik z googla,
    to bez różnicy jaka umowa...
    Umowa pisemna jest przede wszystkim w interesie wykonawcy, a nie inwestora,
    jeśłi zapałty dokonuje sie po wykonanej pracy.
    Przecież to logiczne.