  • 21. Data: 2016-08-25 01:01:15
    Temat: Re: Dzikie wino, ratunku!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2016 23:22:56 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A to niebieskie to co to? Kiedy kwitnie? Teraz?

    Tzn czy JESZCZE teraz kwitnie? - bo ten pomarańczowy liliopodobny kwiatek
    (liliowiec? - chyba nie, ale nie znam nazwy) to i u mnie kwitł wczesnym
    latem.

  • 22. Data: 2016-08-25 08:56:08
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Tzn czy JESZCZE teraz kwitnie?

    Jest to "Przetacznik kłosowy".
    https://www.google.pl/search?q=Przetacznik+k%C5%82os
    owy&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0
    ahUKEwjAi7eV-tvOAhVIbhQKHd8iBcsQ_AUICCgB&biw=1152&bi
    h=591

    U mnie kwitnie od końca czerwca i kwitnie do tej pory, co prawda te kwitnące
    kłosy są o tej porze już duzo mniejsze. Załaczam zdjęcie z przed paru minut.
    https://www.dropbox.com/s/aobqxrhftyf5oic/DSC01255M.
    jpg?dl=0

  • 23. Data: 2016-08-25 12:32:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Aug 2016 08:56:08 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    owy&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0
    ahUKEwjAi7eV-tvOAhVIbhQKHd8iBcsQ_AUICCgB&biw=1152&bi

    Dzięki! Wlaśnie mnie oświeciło, że za moim ogrodzeniem na byłym końskim
    padoku rośnie tego mnóstwo, tylko nie poznałam od razu, bo roślinki
    biedniejsze, tj. ubogie w listowie i mają mniejsze kwaiatostany,rosnąc na
    suchym i piaszczystym ugorze. Więc pójdę i wykopię kilka, to u mnie na
    wiosnę dojdą do formy. Hurra, dzięki :-)

> [...]
    > kłosy są o tej porze już duzo mniejsze. Załaczam zdjęcie z przed paru minut.

    Prześliczna roślina. Pojawiło się więcej zdjęć ogródka (na które zerknęłam
    tylko, bo jakoś teraz nie mogę otworzyć, tylko jedno znowu widzę) i muszę
    powiedzieć, że ogródek naprawdę urokliwy jest. Właśnie dlatego, że nie
    "przepielęgnowany" i nie "przedziubany", czego nie znoszę organicznie.
    Domek jak z sielankowej opowieści, a pies jaki cudny! - mój Mąż w
    dzieciństwie też miał owczarka górskiego, pies miał na imię Zawrat i był
    madrzejszy od niejednego człowieka...

  • 24. Data: 2016-08-26 19:46:13
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]

    > Domek jak z sielankowej opowieści, a pies jaki cudny! - mój Mąż w
    > dzieciństwie też miał owczarka górskiego, pies miał na imię Zawrat i był

    Mój błąd polegał na tym że te zdjecia wysłałem w pełnej rozdzielczości i
    dlatego ładowały sie bardzo powoli. Teraz podmieniłem te zdjecia na dużo
    mniejsze i mam nadzieje że teraz oglądanie ich będzie szło płynnie. A
    wszystko to co widzisz na zdjęciach to sam zrobiłem od zera. Kiedy w 1999
    roku kupowałem tą działkę to było orne pole.

    Cieszę się że znalazłem w Tobie bratnią duszę w temacie zagospodarowania
    przestrzeni.
    Większość spotkanych przeze mnie ludzi wyznaję wręcz przeciwną filozofę,
    czyli klombiki, rabatki, beton i szkło.

  • 25. Data: 2016-08-26 22:48:06
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Aug 2016 19:46:13 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > wszystko to co widzisz na zdjęciach to sam zrobiłem od zera. Kiedy w 1999
    > roku kupowałem tą działkę to było orne pole.

    No no, BRAWO! Poogladalam sobie wszystko - ale szopa i piwniczka mnie
    powalily wprost na kolana, sa boskie :-)
    I czy ten dach na szopie jest ZIEMNY???
    Co trzymasz w piwniczce? Wino?
    Cudowne.

    > Cieszę się że znalazłem w Tobie bratnią duszę w temacie zagospodarowania
    > przestrzeni.

    No ba :-)

    > Większość spotkanych przeze mnie ludzi wyznaję wręcz przeciwną filozofę,
    > czyli klombiki, rabatki, beton i szkło.

    Zal mi ich. Niewolnicy mod.

    Ja to bym najchetniej w jaskini zamieszkala. Byle internet w niej byl :-)))
    Zartuje oczywiscie, ale cos w tym jest. Nasz dom jest paskudny, bo budowany
    byl "za komuny" z tego, co mozna bylo kupic w tzw przydziale budowlanym.
    Sam projekt tez musial byc typowy (znaczy: z katalogu projektow typowych,
    czyt.: wykonanych przez beztalencia architektoniczne, ale za to
    ustosunkowane), a akurat na naszej rolnej wtedy dzialce mogl to byc w
    dodatku jedynie budynek gospodarczo-mieszkalny... Ech... Wiec stoi sobie
    strup taki, a my usilujemy go troche "sfazowac" poprzez otoczenie - brak
    wszystkiego, co go podkresli. Nasadzilismy drzew, lasu, krzewow, nie
    wytyczalismy zadnych alejek ani grzadek, w ogole staramy sie go schowac w
    zieleni. Kiedy siedzimy wewnatrz, to nam jest nawet OK, bo wewnatrz mamy
    jak lubimy - ogien pod fajerkami, drewno na podlodze, meble wg mojego
    wlasnego projektu, po ludzku, bez tych "modnych" industrialnych fidrygalow,
    bo dom to nie hipermarket ani hotelowy hall, ani dworcowa/fabryczna
    przeszklona stalowa hala, ani kino, ani wystawa okienna tego, co sie w nim
    ma - dom to AZYL :-)

    PS. Wlasnie chwilowo mi ALT wysiadl, wiec przepraszam za brak ogonkow.

  • 26. Data: 2016-08-27 00:06:26
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]

    >No no, BRAWO! Poogladalam sobie wszystko - ale szopa i piwniczka mnie
    >powalily wprost na kolana, sa boskie :-)

    Dach na małym domku jest pokryty darnia o grubości ok 30 cm.
    Początkowo miała to być szopa na narzędzia ale zrobiłem z tego domek o
    pełnej funkcjonalności, który służył mi w czasie budowy domu docelowego.
    Piwniczkę zrobiłem dopiero niedawno, po prostu aby coś zbudować.
    Trzymam tam wino oczywiście ale to nie było moim celem.
    Z tych winorośli które widzisz na małym domku w zeszłym roku zebrałem 40 kg
    urodzaju.
    Z wszystkiego oczywiście zrobiłem wino.

> [...]
    > bo dom to nie hipermarket ani hotelowy hall, ani dworcowa/fabryczna
    > przeszklona stalowa hala, ani kino, ani wystawa okienna tego, co sie w nim

    Dosłałem kilka zdjęć z wnętrza domu, wszystko jest pod tym samym linkiem.
    Ja też mam ogień pod fajerkami i tylko na nim gotuję, jest to zresztą jedyne
    źródlo ogrzewania całego domu. Podłogi nie mam drewnianej ale ze zwykłej
    cegły. Meble mam nie tylko według własnego projektu ale również własnego
    wykonania. Drewno rąbię również rębakiem własnego projektu i wykonania.

  • 27. Data: 2016-08-27 00:53:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 00:06:26 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > Trzymam tam wino oczywiście ale to nie było moim celem.
    > Z tych winorośli które widzisz na małym domku w zeszłym roku zebrałem 40 kg

    No to przepraszam, ze Twój sliczny domek nazwalam szopa, ale szopa dla mnie
    niekoniecznie jest okresleniem czegos brzydkiego :-)

    > Dosłałem kilka zdjęć z wnętrza domu, wszystko jest pod tym samym linkiem.
    > Ja też mam ogień pod fajerkami i tylko na nim gotuję,

    Ja tez tylko na fajerkach, tzn z wyjatkiem goracych tygodni letnich, kiedy
    na fajerki kłade plyte elektryczna i wtedy cierpie estetycznie i
    psychicznie, bo brzydka plyta narusza mi caly porzadek mego swiata.
    Niedlugo, jak sie noce troche bardziej ochlodza, znowu zaczne palenie i
    czekam na to jak kania dzdzu :-)

> [...]
    > cegły. Meble mam nie tylko według własnego projektu ale również własnego
    > wykonania. Drewno rąbię również rębakiem własnego projektu i wykonania.

    Obejrzalam. Jestem pod wrazeniem. Moglabym podsumowac piszac tylko - TO
    LUBIE! Ale musze sie szczegolowo pozachwycac - a wiec na pierwszy ogien
    (nomen omen, ha ha) idzie piec i kuchnia kaflowa. Cacuszka! Bo to chyba
    jest piec chlebowy? Czy dobrze piecze? Czy to jest po prostu tzw duchowka?
    Nastepnie - piekne (bo z pieknego drewna i proste) meble, z grubej dechy,
    zadroszcze! Az nabralam ochoty na takie, a mam stolarza dobrego w okolicy i
    w szopie ze 2 kubiki wysezonowanego drewna w balikach, 30-letniego...
    Nastepnie - podloga. Mocna, trwala, odporna, piekny cieply kolor. No i psie
    budy! To juz po prostu odjazd! :-)
    Wszystko super. Jutro pokaze to MSK, on ma identyczny gust jak Ty, tez
    bedzie podziwial. I moze ten rebak od Ciebie "sciagnie" i zrobi, musze mu
    troche na ambicje wjechac ;-)

    Mnie, jako kobiecie, oczywiscie brakuje u Ciebie jedynie tkanin w oknach i
    moze na jednym stole, ale to takie moje zboczenie babskie jest. Tkanina
    "ociepla" optycznie pomieszczenia, byle nie za duzo jej, bo wtedy robi sie
    szmaciarnia.
    Generalnie - powtorze podsumowanie: TO LUBIE!

    Koty wszystkie Twoje?
    :-D

  • 28. Data: 2016-08-27 01:19:59
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Koty wszystkie Twoje?

    Widzę że jesteś taż nocnym markiem.
    Oczywiście, mam ich tylko 6. Jeszcze niedawno miałem 8 ale jeden samiec
    poszedł na swoje a jego mamusię niestety rozjechał samochód. Została jej
    córka Balbinkuś no i stara, obca rodzina.
    Jeśli chodzi o rębak to chetnie służę konsultacjami a nawet częściowym
    wykonawstwem.
    Nie wiem tylko w jakim rejonie świata macie ten swój piękny ogród bo mój
    jest na pograniczu Gdyni.

  • 29. Data: 2016-08-28 18:09:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 01:19:59 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

    > Widzę że jesteś taż nocnym markiem.

    Od lat, ale ostatnio trochę mniej - to starość ;-P

> [...]
    > wykonawstwem.
    > Nie wiem tylko w jakim rejonie świata macie ten swój piękny ogród bo mój

    Dzięki wielkie za chęć pomocy, ale to za daleko - mieszkamy w Kieleckiem.
    Jeśli byłbyś skłonny wysłać kiedyś kilka dokładniejszych zdjęć Twego dzieła
    ma mój mail jak wyżej, to bylibyśmy wdzięczni bardzo.

  • 30. Data: 2016-08-28 18:33:20
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]

    > dzieła
    > ma mój mail jak wyżej, to bylibyśmy wdzięczni bardzo.

    Tak też myślałem że jesteście z moich rodzinnych stron.
    Jestem z Ostrowca Świętokrzyskiego gdzie spędziłem dzieciństwo i młodość.
    Jestem tam przynajmniej raz do roku i chętnie odwiedziłbym Waszą posiadłość.