  • 1. Data: 2010-01-03 22:24:31
    Temat: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Uzywam w domu obecnie starego ekspresu do kawy f-my MPM. Jest to ekspres
    bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania. Czy mozna
    kupic teraz podobne ekspresy? Wszystkie ktore ogladam posiadaja pompe
    (na dodatek calkiem glosna).

  • 2. Data: 2010-01-04 00:13:29
    Temat: Re: Ekspres do kawy cisnieniowy, bez pompy
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Uzywam w domu obecnie starego ekspresu do kawy f-my MPM. Jest to ekspres
    > bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania.

    a jak nabija te 15 bar?

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-01-04 11:57:44
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > a jak nabija te 15 bar?

    podejrzewam ze ma bojler i w nim jest wytwarzane cisnienie.

    Cezar

  • 4. Data: 2010-01-04 13:55:47
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    s_13 wrote:

    > a jak nabija te 15 bar?

    Wlewam wodę do środka, zakręcam, nabijam zasobnik z kawą, włączam.
    Po chwili kawa jest gotowa.
    Nie wiem co jest w środku, na pewno nie ma głośnej pompy.

  • 5. Data: 2010-01-04 15:37:31
    Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl>

    > a jak nabija te 15 bar?

    Nie nabija, bo ma 3 bary pewnie.
    Trzeba szukac takiego ekspresu co wytwarza 3 bar a nie 15.
    Wg mnie akurat bez sensu sa te 3 bar-owe , ale co kto lubi.

    Pozdr

  • 6. Data: 2010-01-04 20:21:21
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Jest to ekspres
    > bez pompy, co za tym idzie jest bardzo cichy podczas uzywania.

    czyli to nie jest ekspres ciśnieniowy tylko przelewowy.
    i tyle w temacie.

    MS

  • 7. Data: 2010-01-05 08:10:45
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 14:55:47 +0100, Mikolaj Rydzewski napisał(a):
    > Wlewam wodę do środka, zakręcam, nabijam zasobnik z kawą, włączam.
    > Po chwili kawa jest gotowa.
    > Nie wiem co jest w środku, na pewno nie ma głośnej pompy.

    W środku jest po prostu ekspres przelewowy, czyli robisz sobie ot taką
    zaparzajkę ;) Coś za coś... jedni cenią ciszę, inni smak - nawet kosztem
    hałasu młynka :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2010-01-05 17:08:06
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to ekspres
    >
    > czyli to nie jest ekspres ciśnieniowy tylko przelewowy.
    > i tyle w temacie.
    Sami kurna eksperci :(
    A o czymś takim jak lokomotywa kolega słyszał? Tam pompki nie było, a
    ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
    napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.
    Były (może i są) ekspresy w których ciśnienie było "wytwarzane" w wyniku
    podgrzewania wody. Jak się zaczynała gotować, to ekspres zaczynał działać.

    Pozdrawiam
    FJ

  • 9. Data: 2010-01-05 19:33:02
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Filip J pisze:
> [...]
    > ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
    > napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.

    Mylisz sie. W przeplywowych kotlach parowych lokomotyw trakcyjnych byla
    i jest pompa wody dajaca cisnienie wody na wejsciu do kotla wieksze niz
    cisnienie pary na wyjsciu z tegoz kotla.
    Opisywany przez ciebie przypadek to pojazd pana Cugnot, w ktorym
    faktycznie byl kociol bezprzeplywowy dzialajacy jak nie przymierzajac
    szybkowar lub opisany przez ciebie ponizej ekspres :)

    > Były (może i są) ekspresy w których ciśnienie było "wytwarzane" w wyniku
    > podgrzewania wody. Jak się zaczynała gotować, to ekspres zaczynał działać.
    --
    zbigi

  • 10. Data: 2010-01-05 21:08:12
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > A o czymś takim jak lokomotywa kolega słyszał? Tam pompki nie było, a
    > ciśnienie z wody i owszem, i to całkiem konkretne - cały pociąg potrafiło
    > napędzić. Wystarczyło wodę podgrzać powyżej 100 stopni C.

    Robisz kawę z pary? Ciekawe.

    > Były (może i są) ekspresy w których ciśnienie było "wytwarzane" w wyniku
    > podgrzewania wody. Jak się zaczynała gotować, to ekspres zaczynał działać.

    To o czym piszesz to kawiarka. Nie ekspres ciśnieniowy. Z całym szacunkiem.
    Ekspres ciśnieniowy ma pompę wytwarzającą MINIMUM 15 bar.

    MS