    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Faktury za energię - reklamować?
    Date: Wed, 31 May 2023 17:48:47 +0200

    W dniu .05.2023 o 16:55 M M <m...@g...com> pisze:

    > Energa Obrót grupa Obajtek dłuuugo liczyła i w końcu przysłała.
    > Tyle że trochę rzeczy chyba się nie zgadza.
    > 1. Dom G12R "ekonomiczna dolina" + prosument, w styczniu poszło 2 MWh.
    > Taryfa - https://bip.ure.gov.pl/download/3/16138/ENERGAOBROT.
    pdf
> [...]
    > co było faktycznie pobrane w listopadzie według
    > mojlicznik.energa-operator.pl (zdalne odczyty są nawet co godzinę) a
    > było jeszcze trochę zmagazynowane wcześniej i oddane z PV w listopadzie,
    > rozłożyli to na dłuższy okres zamiast rozliczyć oddzielnie listopad
    > przed i grudzień po zmianie cen na wniosek.
    > To na razie tylko rozliczenie sprzedaży, nie miałem jeszcze siły
    > sprawdzać dokładniej rozliczenia dystrybucji (dużo więcej pozycji).
    > Także sprawdźcie swoje rachunki, zwłaszcza prosumenci.
    > Czy do czasu rozpatrzenia reklamacji można wstrzymać się z płatnością?

    Jak masz cień wątpliwości to reklamuj. Ja w PGE reklamowałem już faktury
    ze 3-4 razy.
    Za każdym razem przyznawali się do pomyłki.
    Te reguły do wyliczenia faktur piszą zwykli ludzie, każdy się może pomylić
    tym bardziej, że materia nie jest prosta i często zmieniają się zasady
    rozliczeń.
    Do czasu rozpatrzenia reklamacji nic nie płać.

    U mnie np. po wymianie licznika na inny model okazało się, że nie ma
    zaprogramowanych wszystkich dni świątecznych - np. 6.01 liczył jako zwykły
    dzień a powinno być święto i cały dzień druga strefa przy taryfie G12W.

    TG

    TG