    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 31 May 2023 09:32:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Faktury za energię - reklamować?
    From: M M <m...@g...com>

    środa, 31 maja 2023 o 17:48:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > W dniu .05.2023 o 16:55 M M <m...@g...com> pisze:
    > Jak masz cień wątpliwości to reklamuj. Ja w PGE reklamowałem już faktury
    > ze 3-4 razy.
    > Za każdym razem przyznawali się do pomyłki.
    > Te reguły do wyliczenia faktur piszą zwykli ludzie, każdy się może pomylić
    > tym bardziej, że materia nie jest prosta i często zmieniają się zasady
    > rozliczeń.
    Tylko ciekawe czemu te pomyłki zwykłych ludzi zwykle są w jedną stronę, na ich
    korzyść... I takie niby przypadkowe pół grosza na kWh łatwe do przeoczenia. Całe
    rozliczenie to kilkadziesiąt pozycji, strona A4 opłat
    sieciowych/mocowych/przejściowych itp.
    Wniosek o tańszą energię dla firmy najpierw odrzucili jako niepoprawny, po reklamacji
    okazało się że jednak poprawny i właściwie nie wiadomo co było źle (był podpisany
    profilem zaufanym, twierdzili że nie był).
    Tak jakby z automatu odrzucali licząc na to, że jakiś procent machnie ręką, nie złoży
    reklamacji i już kasa do przodu.
    W sumie to chyba trzeba się niezależnie opomiarować i kontrolować wszystko, kiedyś
    kontrolowałem tylko czas na ich liczniku dwutaryfowym (sporo się rozjeżdżał, w swojej
    automatyce uwzględniałem poprawkę czasem nawet kilkadziesiąt minut, wyraźnie było
    widać zależność zegara od temperatury bo zimą rozjeżdżał się szybciej) ale teraz jak
    jest "inteligentny" z GSM to powinien mieć zawsze dokładny. Powinien... Ja mam NTP
    z Internetu + lokalny serwer synchronizowany GPS, ale może to skrzywienie bo
    dostarczam Internet i muszę mieć dobre czasy w logach dla policji/prokuratora itp.
    > Do czasu rozpatrzenia reklamacji nic nie płać.
    Tylko czy to nie grozi niespodziewanym wyłączeniem/wypowiedzeniem (mogą twierdzić że
    wysłali wezwanie do zapłaty listem zwykłym który nie doszedł) - jak to obecnie
    wygląda proceduralnie?
    Z innego podwórka lepiej mi znanego (usługi telekomunikacyjne) jest 30 dni na
    rozpatrzenie reklamacji i brak odpowiedzi w terminie uważa się za jej uznanie. Nie
    wiem czy z energią podobnie.