  • Data: 2021-12-25 15:30:33
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 25 grudnia 2021 o 12:07:36 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    4500 do blisko 6500, co daje zwrot zainwestowanych 29k w foto już nie w 6,5, a w
    niecałe 5 lat. A ponieważ to dopiero początek podwyżek (realnie cena prądu to jakieś
    3 x tyle) to czuje ze zwróci się już za max 2-3 lata. Za 2 lata 1kWh minimum 1,5pln,
    może nawet 2pln. Kto nie wszedł w fotowoltaike będzie żałował - jeszcze jest czas do
    marca ;)

    > Gdybyś 1,5roku temu za 29tys zamiast fv kupił 15ton profili stalowych, np 2x2cm to
    dzisiaj byś je sprzedał za 150 tys;)
    Jesteś okrutny i litości na dodatek za grosz nie masz. Mogą się zmienić przepisy bo
    kto nie zabroni ich zmienić i sieci albo będą brały prąd jak będą chciały albo trzeba
    będzie mieć akumulator żeby brały wtedy kiedy im pasuje. Akumulator od 100 tysięcy,
    oczywiście z jakąś drobna dopłatą. za prąd zapłacą cenę z zawodowej elektrowni. Poza
    tym wcale nie jest wykluczone że ludzie , ale nie w Polsce, się wkurwia i opłata za
    CO2 zostanie znacząco obniżona. Prąd w elektrowni zrobi się po 20 groszy za
    kilowatogodzine. O podatku katastralnych w który wejdzie wartość instalacji fv z
    litości nie wspomnę. Dużo może być scenariuszy i akurat twój wcale nie musi być tym
    co się zrealizuje. P wojnie może być a ty będziesz miał zbombardowany przypadkowo
    dom. Ubezpieczenia na wypadek wojny nie ma.