  • 41. Data: 2020-11-06 19:32:15
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-06 o 15:16, lleeoo pisze:
> [...]
    message:r>> W dniu 2020-11-05 o 22:18, Zenek Kapelinder pisze:> czwartek, 5 listopada
    2020 o 21:22:37 UTC+1 lleeoo napisał(a):>> Cavallino <C...@k...pl> Wrote in
    message:r>>> Nie mogę znaleźć wykonawcy fundamentu wkręcanego, który chciałby zająć
    się wyłącznie wykonawstwem.Materiał mam upatrzony, w cenie 3-4 razy niższej, niż
    oferty z wykonawstwem.Może ktoś się orientuje w temacie, albo zna kogoś kto coś
    podobnego wykonuje?Do postawienia jest domek letniskowy, warunki na działce są
    ciężkie, torf do 4 m, więc nic innego nie wchodzi raczej w rachubę.Bo raz że cenowo
    wyjdzie podobnie, albo drożej, a głębsza ingerencja w taki grunt (np. wymiana), może
    zdaniem geologa być mniej korzystna.Ma ktoś jakieś doświadczenia?>>>> Nie wiem co
    rozumiesz przez wkręcane, masz dwa rodzaje takiego>> posadowienia pale żelbetowe w
    różnej postaci i kolumny wykonywane>> z kruszywa.>> W pierwszym przypadku przebijasz
    się wiertłem przez warstwę>> nienośna i lejesz beton do poziomu gruntu tworząc pal. W
    drugim>> przypadku mieszasz wiertłem kruszywo bądź cement z gruntem>> rodzimym
    również w formie kolumn jednak nie dochodzą do gruntu>> nośnego, wzmacniają jednak
    grunt w oczekiwanym obszarze.>> W twoim przypadku tylko wariant pierwszym wchodzi w
    grę bo>> mieszanie torfu z cementem czy kruszywem nic nie>> pomoże.>> Wiec domyślam
    się, że mówiąc materiał masz na myśli beton. Jeśli>> masz tego kilka sztuk nikt nie
    będzie bawił się dzielenie na>> robociznę i materiał. Dużo zależy od lokalizacji, w
    pasie>> nadmorskim i w okolicach Krakowa jest naprawdę sporo firm i tam>> możesz
    kombinować w innych rejonach raczej bierz co>> dają.>> Podpowiem tylko, że przy
    dużych realizacjach pal betonowy fi 200>> kosztuje około 200 zł/mb, z tym że koszty
    mobilizacji sprzęty>> czyli palownica są liczone osobno i jednorazowo mogą
    kosztować>> nawet 15.000zł plus suma długości pali x cena jednostkowa.>> Generalnie
    temat tani nie jest.>>>> -- >> lleeoo>>>>>> ----Android NewsGroup Reader---->>
    https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/i
    ndex.html> W necie są filmy jak się pale wkręcane wkręca. Pal ma postać zbliżona do
    slimaka przenośnika slimakowego np do kotła co z podajnikiem. Oczywiście jest sporo
    większy. Na filmach dwóch czasami trzech ludzi za pomocą prostego narzędzia którego
    pierwowzorem był kierat wkręca taki pal w grunt. Wkręcenie na sporo ponad dwa metry
    trwalo kilka minut i ci co wkręcali nie byli zmęczeni jak galernicy po wiosłowaniu
    jak kapitan na nartach wodnych chciał popływać. Fajna technologia ale nie do każdego
    podłoża.> Piszesz o stalowych a te można wkręcać do zwykłej ziemi, do torfu się nie
    nadają bo jest kwaśny i szybko skorodują, malowanie też niewiele daje bo podczas
    wkręcania się porysują. pozostają tylko pale żelbetonowe, wbija się rurę stalową,
    środek wybiera ślimakiem/wiertnicą, wkłada zbrojenie i zalewa betonem.Na domek
    letniskowy który jes z natury lekki zastanowiłbym sie nad palami drewnianymi, tyle że
    nie z naszego drewna tylko jakieś egzotyczne odporne na wilgoć,może się to okazać
    tańsze od pali żelbetonowych.-- Janusz> > Żadnej rury się nie wbija, tylko wierci i
    zalewa betonem bezW glinie, ale wpiasku czy miękim torfie to sobie możesz wiercić bez
    rury osłonowej do usranej śmierci.> zbrojenia. Zbrojenie stosujemy tylko wtedy gdy
    pal pracuje na> wyrywanie. Ten przypadek przy domku letniskowym możemy wykluczyć>
    jak przy większości przypadków stosowania pali.> Jasne :) a potem płacz bo takie
    mundre te inżyniery postawiły domek bez mocowania, jak wiatr przyjdzie to poleci
    domek jak domek z kart.Po to się robi zbrojenie żeby było belki do czego zakotwi i
    dla wzmocnienia długich żeby ich ruch gruntu nie połamał.-- Janusz

    > Co ty dupisz, jakie ruchy gruntu? Jakie belki kotwione?
    > Polecam się dowiedzieć lub zapisać się na jakieś studia budowlane
    > a nie pieprzyć farmazony

    Chłopcze,pieprzyć to możesz swoją mamusię, a teraz do szkoły, jeszcze
    się dużo musisz uczyć. A mnie to wiesz gdzie możesz pocałować...

    --
    Janusz

  • 42. Data: 2020-11-06 19:35:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-06 o 15:29, Cavallino pisze:

    > Formalnie nie musisz.
    Kiedy właśnie że musisz, na czym 'oprze' ktoś papierek do gminy że to
    się nie zapadnie?

    > A wiedzę na temat pali i ich stosowania ma mieć wykonawca, wiadomo że
    > nie może nim być robotnik tylko fizyczny.
    Głupoty gadasz, projektant/konstruktor a wykonawca to zupełnie dwie
    różne osoby i jedna z drugą ma niewiele wspólnego.

    --
    Janusz

  • 43. Data: 2020-11-06 19:57:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 6.11.2020 o 19:32, Janusz napisał:

    > Chłopcze,pieprzyć to możesz swoją mamusię, a teraz do szkoły, jeszcze
    > się dużo musisz uczyć. A mnie to wiesz gdzie możesz pocałować...

    No i może skoczyć Panu Majstrowi...

    "On może Panu Majstrowi skoczyć tam, gdzie może Pana Majstra
    w dupę pocałować".

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 44. Data: 2020-11-06 20:49:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2020 o 17:47, WS pisze:

    > Raczej watpie, wykonawca bierze gotowy projekt i go realizuje. A skad wyszla
    grubosc betonu, ilosc pali, ilosc zbrojenia zazwyczaj nie ma pojecia i go to zupelnie
    nie interesuje. Zwlaszcza tanie ekipy...

    Ale pamiętasz, że pytałem o pale wkręcane, którymi zajmują się
    specjalistyczne (ale małe) firmy i raczej nikt więcej?

    > Duze firmy maja swoich projektantow, konstruktorow itp z wszystkimi uprawnieniami,
    ale raczej drobnica sie nie zajmuja, albo cena bedzie zaporowa.

    Dlatego lekko powątpiewam w te pale z betonu.

    > Raczej nikt sie nie bedzie podkladal i dawal gwarancji na budowe w ~4m "bagnie".
    Pewnie zeby zrobic porzadny projekt beda jeszcze chcieli jakies badania
    geotechniczne, na podstawie ktorych dopiero mozna cos policzyc...

    Badania to akurat mam, bo też były wymogiem planu.

  • 45. Data: 2020-11-06 20:52:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2020 o 19:35, Janusz pisze:

    > Kiedy właśnie że musisz, na czym 'oprze' ktoś papierek do gminy że to
    > się nie zapadnie?

    Nie jestem przekonany, że taki papierek będzie potrzebny.
    Bo na tej samej zasadzie, nie masz papierka że nie zapadnie się dom na
    zgłoszenie.

    > Głupoty gadasz, projektant/konstruktor a wykonawca to zupełnie dwie
    > różne osoby i jedna z drugą ma niewiele wspólnego.

    Wiem, dlatego moje wymagania co do ekip są trochę inne.

    Firmy z którymi rozmawiałem o palach wkręcanych, właśnie biorą na siebie
    całość - i wyliczenia i wykonawstwo i materiały.
    I wręcz nie chcą inaczej.

  • 46. Data: 2020-11-07 19:00:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jesteś ciul, od tego zacznijmy.
    Patrzyłeś w lustro jak to pisałeś? g..o wiesz i tyle, a teraz możesz
    spadać na drzewo.

  • 47. Data: 2020-11-09 16:38:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-05 o 07:29, Cavallino pisze:
    Tak a propos Twojego fundamentu :)
    https://img.joemonster.org/images/vad/img_46029/c17d
    25fbbec37ac4b26fa13cc10885e0.jpg

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2020-11-09 17:21:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 9.11.2020 o 16:38, Janusz napisał:

    > W dniu 2020-11-05 o 07:29, Cavallino pisze:
    > Tak a propos Twojego fundamentu :)
    > https://img.joemonster.org/images/vad/img_46029/c17d
    25fbbec37ac4b26fa13cc10885e0.jpg

    Ale to są fundamenty antysejsmiczne, do posadowienia domku letniskowego
    na działce w rejonie trzęsień ziemi, na Śląsku.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 49. Data: 2020-11-09 17:24:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2020 o 16:38 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > W dniu 2020-11-05 o 07:29, Cavallino pisze:
    > Tak a propos Twojego fundamentu :)
    > https://img.joemonster.org/images/vad/img_46029/c17d
    25fbbec37ac4b26fa13cc10885e0.jpg

    To przecież najnowosza technologia prosto z NASA na tereny sejsmiczne:-)

    Jak znam życie to te opony robią za szalunki stratne słupów betonowych.

    TG

  • 50. Data: 2020-11-10 07:55:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-11-2020 o 10:31, Janusz pisze:

    > Ale beton można uszlachetnić i będzie odporny, stali tak nie zabezpieczysz.

    Faktycznie może coś z tego będzie.
    Dostałem ofertę tańszą o 1/3 od pali wkręcanych - na 9 mikropali
    betonowych plus zbrojony fundament-wieniec betonowy oparty na tych palach.
    Już lepiej, ale nadal to 15 tys....