  • 51. Data: 2020-11-10 10:05:17
    Temat: Re: Fundament z pali wkręcanych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 07:55, Cavallino pisze:

    > Faktycznie może coś z tego będzie.
    > Dostałem ofertę tańszą o 1/3 od pali wkręcanych - na 9 mikropali
    > betonowych plus zbrojony fundament-wieniec betonowy oparty na tych palach.
    No to już całkiem dobrze.

    > Już lepiej, ale nadal to 15 tys....
    No cóż, pewnie ciężkie warunki dokładają swoje, ale zapewne będzie to
    bardziej trwałe niż drewno czy stal. Poza tym na stalowych czy
    drewnianych słupach też musiałbyś zrobić konstrukcję nośną i tego pewnie
    nie liczyłeś.

    --
    Janusz

  • 52. Data: 2020-11-10 10:08:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-11-2020 o 10:05, Janusz pisze:

    > No cóż, pewnie ciężkie warunki dokładają swoje, ale zapewne będzie to
    > bardziej trwałe niż drewno czy stal. Poza tym na stalowych czy
    > drewnianych słupach też musiałbyś zrobić konstrukcję nośną

    Niekoniecznie - domek ma swoją konstrukcję, mógłby stać bezpośrednio na
    palach.
    Ewentualny oczep o którym piszesz, co najwyżej miałby ograniczyć różną
    pracę dwóch modułów.

  • 53. Data: 2020-11-10 10:08:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    25fbbec37ac4b26fa13cc10885e0.jpg

    > To przecież najnowosza technologia prosto z NASA na tereny sejsmiczne:-)
    >
    > Jak znam życie to te opony robią za szalunki stratne słupów betonowych.
    Wątpię, byłyby ślady betonu na dole, coś by z opon wypłynęło, a tam nie
    ma nic, więc myślę że są tylko kamieniami wypełnione, to i tak lepsze
    niżby miały być puste :)

    --
    Janusz

  • 54. Data: 2020-11-10 10:16:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-11-2020 o 10:09, lleeoo pisze:
    odporny, stali tak nie zabezpieczysz.Faktycznie może coś z tego będzie.Dostałem
    ofertę tańszą o 1/3 od pali wkręcanych - na 9 mikropali betonowych plus zbrojony
    fundament-wieniec betonowy oparty na tych palach.Już lepiej, ale nadal to 15 tys....

    > Jak szukasz firm od mikropali to podpowiem, że wszystkie firmy
    > robiące ekrany akustyczne i ścianki szczelne tzw larseny mają
    > taki sprzęt.

    Ale niekoniecznie ochotę na robienie czegoś na marży innej niż
    kosmiczna, stosowana na tego typu budowach....

  • 55. Data: 2020-11-10 11:21:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 10.11.2020 o 10:08, Janusz napisał:

    > Wątpię, byłyby ślady betonu na dole, coś by z opon wypłynęło, a tam nie
    > ma nic, więc myślę że są tylko kamieniami wypełnione, to i tak lepsze
    > niżby miały być puste :)

    Wypełnione kamieniami nie będą antysejsmiczne.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 56. Data: 2020-11-11 10:52:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-10 o 11:21, collie pisze:

    > Wypełnione kamieniami nie będą antysejsmiczne.

    A mają takie być?

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2020-11-11 12:03:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 11.11.2020 o 10:52, Janusz napisał:

    > A mają takie być?

    Wyluzuj.

  • 58. Data: 2020-11-11 14:14:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-11 o 12:03, collie pisze:

    > Wyluzuj.

    Oki :)

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2020-11-12 18:18:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No to już całkiem dobrze.

    Okazuje się, ze jednak może być problem, bo pal betonowy musi mieć
    zupełnie inne podparcie niż wkręcany (twardszy grunt).
    Czyli może się okazać, że będzie musiał być np. 2 razy dłuższy, co
    pewnie podwoi jego cenę i suma sumarum wyjdzie drożej....