  • 11. Data: 2009-06-23 18:12:41
    Temat: Re: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Nie chce mi sie wierzyc.
    Totalne bzdury, nawet z tym LPG.
    garaż w którym stoi auto z LPG ma specjalne wymagania to wszystko.
    (dotyczy to raczej wszystkiego innego niż domek jednorodzinny)

    --
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-06-23 18:15:27
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > smród spalin i paliwa
    Możesz wyjaśnić skąd się bierze? Bo ja uważam to za bzdurę.
    Jeśli masz open space z salonem i garazem w jednym to może... ale pewnie
    masz 25 letnie auto, którym prosto z 300 km trasy wjeżdżasz do tego
    "salonu"....
    Domy raczej maja podwójne drzwi do garażu więc ew. smród itp to totalna
    bzdura wg mnie. No chyba, że ktos lubi trzymac paliwo w kanistrach, oleje w
    słoikach, a z auta sie leje ciurkiem 24h/dobe.

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-06-23 18:32:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Totalne bzdury, nawet z tym LPG.
    > garaż w którym stoi auto z LPG ma specjalne wymagania to wszystko.
    > (dotyczy to raczej wszystkiego innego niż domek jednorodzinny)

    No podobno i jednym z dodatkowych wymagań ma być wyniesienie podłogi
    garażu/parkingu ponad grunt.
    Zresztą to nie pierwsza i jedyna bzdura w naszym prawie, więc mnie to
    specjalnie nie dziwi.

  • 14. Data: 2009-06-23 20:20:35
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > bzdura wg mnie. No chyba, że ktos lubi trzymac paliwo w kanistrach, oleje
    > w słoikach, a z auta sie leje ciurkiem 24h/dobe.

    Zgadza się. Mam pomiędzy garażem a sienią stare drewniane drzwi bez żadnych
    uszczelek i nigdy nie czułem żadnego zapachu. Nawet w czasach gdy parkował
    tam 126p.

  • 15. Data: 2009-06-23 21:23:17
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Możesz wyjaśnić skąd się bierze?

    Po pierwsze, to cytuj tak, żeby wiadomo było kogo pytasz.

    > masz 25 letnie auto, którym prosto z 300 km trasy wjeżdżasz do tego
    > "salonu"....

    Domniemania i osobiste wycieczki ?
    Jak dla mnie, to najbardziej smrodzą wcale nie 25-letnie diesle.

    > Domy raczej maja podwójne drzwi do garażu
    Raczej ... U wszystkich którzy tak mają,
    drzwi były pojedyńcze. Ew. już zamurowane z powodów j. w.

    > No chyba, że ktos lubi trzymac paliwo w kanistrach,
    Gdzie i w czym trzymasz paliwo do wykaszarki / kosiarki / glebogryzarki /
    odśnieżarki ?

    JKK

  • 16. Data: 2009-06-23 21:24:42
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > Zresztą to nie pierwsza i jedyna bzdura w naszym prawie, więc mnie to
    > specjalnie nie dziwi.

    Zakaz wjazdu z LPG do prakingu podziemnego widziałem np. w Belgii już jakieś
    10 lat temu.

    JKK

  • 17. Data: 2009-06-24 06:48:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Jeśli masz open space z salonem i garazem w jednym to może... ale pewnie
    > masz 25 letnie auto, którym prosto z 300 km trasy wjeżdżasz do tego

    Prymitywne zagranie i raczej swiadczy o Twojej glupocie.

    > Domy raczej maja podwójne drzwi do garażu więc ew. smród itp to totalna
    > bzdura wg mnie. No chyba, że ktos lubi trzymac paliwo w kanistrach, oleje
    > w słoikach, a z auta sie leje ciurkiem 24h/dobe.

    Dla mnie jest totalna bzdura pisanie czegos z takim silnym przekonaniem, bez
    wlasciwych doswiadczen. Jeden z moich garazy ma przejejscie do domu. I teraz
    wyobraz sobie, ze w nim parkujesz, masz w tym momecie w garazu spaliny.
    Zamykasz brame i przechodzisz do domu drzwiami wewnetrznymi - co sie stanie
    ze spalinami? No chyba, ze masz takie specjalne drzwi prze ktore czlowiek
    przenika bez ich erania, a ktore oczywiscie wszystkie gazy zatrzymuja. Garaz
    mam oczywiscie wentylowany (wiatraczkiem) itp. ale nie ma sily nie
    wyciagniesz wzystkiego, a w domu wystarczy naprawde niewiele smrodu by go
    poczuc. Jedyne wyjscie nie korzystac z przejscia po wjechaniu.

  • 18. Data: 2009-06-24 06:49:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > Zgadza się. Mam pomiędzy garażem a sienią stare drewniane drzwi bez
    > żadnych uszczelek i nigdy nie czułem żadnego zapachu. Nawet w czasach gdy

    Ale otwierasz czasem te drzwi?

  • 19. Data: 2009-06-24 06:52:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Odwrotnie - kontekst byl : sie garaż "na siłe" izoluje od domu.

    patrz na górę: "dodatkowy bufor cieplny między gruntem a mieszkaniem"
    zwróc uwage na słowo "między"
    ja piszę, że wstawiając dużą bramę do piwnicy, tracisz ten bufor
    i lepiej postawic garaż obok.
    czego nie rozumiesz i z czym sie nie zgadzasz?

    > No skoro dwie probki na dwie przecza tezie, to jakby slabnie ten "ogol".

    nie ma związku...
    ja nie mam tego problemu z innych powodów - brak garażu w piwnicy ;-)

  • 20. Data: 2009-06-24 07:08:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > i lepiej postawic garaż obok.
    > czego nie rozumiesz i z czym sie nie zgadzasz?

    Ale ja sie nie odnosze do Twojego przedpiscy tylko do Ciebie i Twojego
    "izolowania na sile" sugerujesz, ze lepiej go postawic niezaleznie - co nie
    jest prawda.

    Pomijam kwestie, ze jesli porownac dwa projekty jeden baz garazy, a drugi z
    wcisnietym garazem pod dom (czyli podniesionym poziomem pierwsej
    kondygnacji, to mimo bramy mam wrazenie, ze rozwiazanie z garazem jest
    termicznie lepsze - oczywiscie pod warunkiem nieogrzewania garazu.

    > nie ma związku...
    > ja nie mam tego problemu z innych powodów - brak garażu w piwnicy ;-)

    Ale ja nie o garazu, tylko o piwnicy - staraj sie lepiej rozumiec kontekst.