  • Data: 2018-10-31 17:47:29
    Temat: Re: Hybryda
    Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 16 października 2018 14:52:35 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
    > Odkryłam ostatnio na cyprysiku gałązkę z tui:
    > https://images90.fotosik.pl/57/3949424181a020f1med.j
    pg

    > Cyprys był rok temu przycinany, tego samego dnia cięte były tuje. Ale
    > czy to możliwe, żeby wtedy przez przypadek zaszczepiła się tuja na tym
    > cyprysiku? Nie wiem, czy to dobrze widać na zdjęciu, że gałązka tui
    > bardzo płynnie wyrasta z cyprysowej reszty, nie ma żadnego złączenia,
    > kolanka czy oczka, nic! Jak to w ogóle możliwe?

    Ta "inna" końcówka to raczej drobna mutacja (pourazowa? termiczna? świetlna?) - coś
    jakby cyprysik groszkowy, a nie tuja, więc byłaby to mutacja w obrębie tej samej
    rodziny i zwłaszcza tego samego rodzaju, co nie jest żadnym ewenementem w przyrodzie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Cyprysik_groszkowy

    Tuja jest tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBywotnik

    Obie rośliny (cyprysik i tuja) zresztą należą do tych samych taksonów:
    Rząd cyprysowce
    Rodzina cyprysowate
    Różni je tylko rodzaj:
    Rodzaj żywotnik/cyprysik