  • 31. Data: 2019-09-21 12:02:22
    Temat: Re: Ile schnie tynk gipsowy i dlaczego rok?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 23:49, Marek pisze:

    > W łazience miałem cementowo-wapienne i pojawiły się kropki pleśni :)

    Masz wszystkie izolacje pionowe zrobione?
    albo z dachu gdzieś Ci się nie leje po ścianie?
    Bo z tego co piszesz to niemożliwe żeby się robiła pleśń.
    Wszyscy co murują mają po wylewka a szczególnie po tynkach
    bardzo dużą wilgotność ale to wysycha, wystarczy parę miesięcy,
    u Ciebie musi albo podciągać wodę (uszkodzona izolacja pionowa lub brak)
    albo woda z opadów dostaje Ci się do środka.

    --
    Janusz

  • 32. Data: 2019-09-21 12:39:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Sep 2019 12:02:22 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Masz wszystkie izolacje pionowe zrobione?

    Oczywiście.

    > albo z dachu gdzieś Ci się nie leje po ścianie?

    Nie, ściany zew, strych wszystko suche.
    Pamiętaj że tynki były skończone w listopadzie, wilgoć w środku była
    zajebista (tony wody weszły w ściany od tych tynkow.) a wentylacja
    ruszyło dopiero w grudniu.
    Pleśń wlazła tylko tam gdzie tynk c-w,. widać dobra pożywka

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-09-21 12:43:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Sep 2019 09:50:56 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Nie rozumiesz, bo sam położyłeś cementowe.

    Ja chciałem gipsowe twarde tylko dlatego, że jak ktoś umie je położyć
    to praktycznie można je tylko przemalować i finito, z tego się nie
    strzela, nie muszą być idealnie gładkie.
    A wyszło tak sobie, są miejsca idealnie zrobione ale np. sufitu na
    gładko nie umieją zrobić. W efekcie trzeba i tak kłaść gładzie by to
    wyrównać.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2019-09-21 22:27:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-21 o 12:39, Marek pisze:

> [...]
    > ruszyło dopiero w grudniu.
    > Pleśń wlazła tylko tam gdzie tynk c-w,. widać dobra pożywka

    Wcale nie, wapno raczej szkodzi pleśni ale może miałeś brudny piasek
    z ziemia czy podobną "organiką" i dlatego Ci pleśń rośnie.

    --
    Janusz

  • 35. Data: 2019-09-22 07:27:33
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 16:48:50 UTC-5 użytkownik Marek napisał:

    > W łazience miałem cementowo-wapienne i pojawiły się kropki pleśni :)

    I myslisz ze na gipsie bys jej nie mial? ZTCP jest dokladnie odwrotnie.

  • 36. Data: 2019-09-22 07:35:10
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 września 2019 02:50:59 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie rozumiesz, bo sam położyłeś cementowe. Bardziej chwalisz swoje niż
    > obiektywnie się wypowiadasz. Ja gdy mieszkałem u teścia, to kładliśmy
    > cementowe. U siebie położyłem gipsowe i jestem bardzo zadowolony. Taniej
    > (nie trzeba robić gładzi), szybciej i przyjemniej się z tym pracuje.

    Masz tendencje do dopowiadania sobie brakujaczej czesci historii.

    Nie, mialem do czynienia z gipsem na scianach i sufitach.
    Widzialem jak sie toto sprawuje. Mietkie, kruche, sa problemy z pomalowaniem jak sie
    nie do konca ogarnie przygotowanie powierzchni.

    Po co gladzie? Zatrzec trzeba. Wychodzi elegancko.
    Czy szybciej? No nie wiem. Jak ktos patrzy na osczednosc przy robieniu tynku a nie
    patrzy na czas jaki trzeba poswiecic jak sie on uszkodzi to moze i szybciej.

    A jak patrze na tynki gipsowe podziurawione nawet tym ze ktos krzeslem je obijal to
    dziekuje. Ale jak kto lubi. Ja sie tylko dziwie. Nie przekonuje, nie potepiam.

  • 37. Data: 2019-09-22 07:36:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na tynku, czy na na farbie/gruncie?

    -----

  • 38. Data: 2019-09-22 07:57:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.09.2019 12:43, Marek wrote:
    > ale np. sufitu na gładko nie umieją zrobić. W efekcie trzeba i tak kłaść
    > gładzie by to wyrównać.

    Jakbyś napisał "u mnie nie wyszło" to bym nie odpisywał. Na swoim
    przykładzie napiszę, że morka która wyszła po malowaniu wałkiem ze
    średnim włosem, jest bardziej chropowata niż ściany i sufit po zatarciu
    gipsu miałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2019-09-22 08:22:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.09.2019 07:35, s...@g...com wrote:
    > Widzialem jak sie toto sprawuje. Mietkie, kruche, sa problemy z pomalowaniem jak
    sie nie do konca ogarnie przygotowanie powierzchni.

    To zdanie z jakiegoś formularza?

    "Są problemy ... z produktem ... jak sie nie do konca ogarnie
    przygotowanie powierzchni."

    Bo pasuje generycznie do wszystkiego więc milcząco pominę.

    > Po co gladzie? Zatrzec trzeba. Wychodzi elegancko.
    > Czy szybciej? No nie wiem. Jak ktos patrzy na osczednosc przy robieniu tynku a nie
    patrzy na czas jaki trzeba poswiecic jak sie on uszkodzi to moze i szybciej.

    Bez obrazy, ale jak porównujesz prace z gipsem i z cementem, to nie
    wiesz co piszesz.

    > A jak patrze na tynki gipsowe podziurawione nawet tym ze ktos krzeslem je obijal to
    dziekuje.

    A zdajesz sobie sprawę z czego są gdzie kładzione najczęściej? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-09-22 08:29:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Sep 2019 22:27:39 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Wcale nie, wapno raczej szkodzi pleśni ale może miałeś brudny piasek
    > z ziemia czy podobną "organiką" i dlatego Ci pleśń rośnie.

    To była gotowa zaprawa cw z worka, pleśń pojawiła się tylko w tym
    pomieszczeniu, gdzie był tynk cw.

    --
    Marek