  • Data: 2018-11-28 12:22:25
    Temat: Re: Instalacja dla tv naziemnej
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27-11-2018 o 22:40, Majka pisze:
    > Poproszę o pomoc dotyczącą instalacji antenowej i zakupów:
    >
    > 1. Odległość od anteny do telewizora to 11 metrów przewodu. Chcę tylko telewizję
    naziemną. Telewizor oczywiście posiada odpowiedni tuner.
    > CZY MUSZĘ między telewizor a antenę podpiąć wzmacniacz sygnału (zasilacz)?
    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten
    zasilacz tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?
    > I jak go wpiąć "do anteny"?

    Kabel o długości 11 metrów nie potrzebuje żadnego wzmacniacza. Pod
    warunkiem, że jest to kabel dedykowany dla telewizji naziemnej albo
    satelitarnej.

    Te są dobre:
    https://sklep.delta.poznan.pl/kable-koncentryczne-75
    -w_l1_c28.html
    Za wyjątkiem RG-6/U.

    Te są niedobre:
    https://sklep.delta.poznan.pl/kable-koncentryczne-75
    -w-do-telewizji-przemyslowej_l1_c157.html

    > 2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    > Która jest warta uwagi?
    > Jeśli (patrz pyt.1) muszę mieć wzmacniacz sygnału, to czy dostanę dobrą antenę ze
    wzmacniaczem w komplecie?

    Według map, to najlepszy dla Ciebie kierunek jest na Gołańcz/Chojna (w
    niektórych tabelach opisywane jako Gniezno :)).
    23 km, płaski teren. Tylko niestety MUX-8 jest nadawany w polaryzacji
    pionowej, co komplikuje wybór anteny.
    Antena musi mieć możliwość montażu części dla odbioru MUX-8 w innej
    polaryzacji niż pozostałe kanały.

    Kanały:
    MUX-1 42
    MUX-2 43
    MUX-3 31
    MUX-8 9

    Mały nadajnik MUX-3 z programami TVP jest też w Wągrowcu na ul.
    Mickiewicza 13a. Możesz spróbować odebrać go na kawałku kabla zamiast
    anteny. Kanał 31

    Jeśli masz okna wychodzące na Chojnę, to można pokusić się o spróbowanie
    anteny pokojowej szerokopasmowej, ale gwarancji nie ma żadnej, że zadziała.
    https://sklep.delta.poznan.pl/anteny-pokojowe_l1_c11
    .html

    Jako zewnętrzną antenę wybrałbym w kolejności od najlepszej:

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    bx-1000-olympia-red-eagle_l1_p11888.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    bx-900-combo-viva-red-eagle_l1_p12711.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    285-1221-60_l1_p10333.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-logarytmiczno-p
    eriodyczna-atk-log5-1221-60-dipol_l1_p10960.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-szerokopasmowa-
    ax-galaxy-combo_l1_p11928.html

    Najlepiej zadzwoń do tego sklepu i porozmawiaj z nimi. Powinni się
    orientować jakie anteny najczęściej sprzedają do Wągrowca i klienci nie
    narzekają.
    Albo zobacz w lokalnym sklepie jakie mają anteny.

    Do tego kup odpowiednie wtyczki.

    > 3. Kto produkuje porządne wieszaki do tv?
    > Pytam, bo wieszałam niedawno w miejscu pracy tv jako monitor, 65 cali, i wieszak
    (bez funkcji, tylko na płasko na ścianie) był w palcach niczym plastelina, a śrubki
    blokujące są jednorazowe, nie do odkręcenia już - dno i dwa metry mułu.
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?

    Uchwyty ze stali produkuje zapewne ten sam Chińczyk, który robi też z
    plasteliny. Wszystko zależy od tego, co i za jaką cenę zamówi importer
    do Polski.
    Uchwyty też zobacz w sklepie Delta albo w Dipol-u.

    https://www.dipol.com.pl/oferta-technika-montazowa-u
    chwyty-rtv,5766.htm

    yabba