  • 1. Data: 2018-11-27 22:40:22
    Temat: Instalacja dla tv naziemnej
    Od: Majka <k...@g...com>

    Poproszę o pomoc dotyczącą instalacji antenowej i zakupów:

    1. Odległość od anteny do telewizora to 11 metrów przewodu. Chcę tylko telewizję
    naziemną. Telewizor oczywiście posiada odpowiedni tuner.
    CZY MUSZĘ między telewizor a antenę podpiąć wzmacniacz sygnału (zasilacz)?
    Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten zasilacz
    tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?
    I jak go wpiąć "do anteny"?

    2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    Która jest warta uwagi?
    Jeśli (patrz pyt.1) muszę mieć wzmacniacz sygnału, to czy dostanę dobrą antenę ze
    wzmacniaczem w komplecie?

    3. Kto produkuje porządne wieszaki do tv?
    Pytam, bo wieszałam niedawno w miejscu pracy tv jako monitor, 65 cali, i wieszak (bez
    funkcji, tylko na płasko na ścianie) był w palcach niczym plastelina, a śrubki
    blokujące są jednorazowe, nie do odkręcenia już - dno i dwa metry mułu.
    Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?

    Proszę o pomoc - jeśli mam coś doprecyzować, to pytajcie.
    Majka.

  • 2. Data: 2018-11-27 22:53:59
    Temat: Re: Instalacja dla tv naziemnej
    Od: WS <L...@c...pl>

    rodzaj anteny raczej zalezy od odleglosci od nadajnika, sily sygnalu (np. jak jest
    przysloniety i TV odbiera jakies odbicia itp...), wykorzystywanych czestotliwosci.
    Zacznij od prawdzenia co i sakd chcecesz odbierac.

    anten jest cala masa, ze wzmacniaczami, albo bez... np.
    https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-anteny-tv,435
    1.htm

  • 3. Data: 2018-11-27 23:22:20
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 22:40, Majka pisze:
> [...]
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?
    >
    > Proszę o pomoc - jeśli mam coś doprecyzować, to pytajcie.

    trochę doprecyzuj: antena ma być wewnętrzna czy zewnętrzna ?
    Jeśli to nie problem, to zewnętrzna typy Yagi, przy rozsądnej odległości
    od nadajnika bez wzmacniacza i zasilacza, sprawdź w jakiej polaryzacji
    jest u Ciebie MUX8 bo to jest różnie w różnych nadajnikach i nieco
    ogranicza wybór anten

    Jeśli chodzi o uchwyt to chyba wszystkie dostępne w handlu są z PRC :D
    Osobiście polecam coś z Cabletecha lub NECKO, oczywiście też chińczyki
    ale przyzwoite

  • 4. Data: 2018-11-28 01:36:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

> [...]
    > tylko telewizję naziemną. Telewizor oczywiście posiada odpowiedni
    > tuner. CZY MUSZĘ między telewizor a antenę podpiąć wzmacniacz

    nie

    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla
    > tego urządzenia? - mogę wpiąć ten zasilacz tuż przed wejściem
    > kabla antenowego do telewizora? I jak go wpiąć "do anteny"?

    wzmacniacze sa zwykle montowane w puszce przy antenie a zasilacz przy
    tv się podłącza. Prąd leci po tym samym kablu co sygnał tv.

    > 2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    > Która jest warta uwagi?

    Yagi jak jest na nia miejsce.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2018-11-28 03:15:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy Yagi jest dobra zalezy od warunkow. Do nadajnikow mam kilka kilometrow. Kupilem
    Yagi ze wzmacniaczem. Lapala tyle zaklocen ze co chwil kwadratowalo na ekranie wtedy
    jeszcze telewiora. Odlaczylem wzmacniacz to sygnal 30%. Zrobilem taka z czterech
    kwadratow z drutu miedzianego. Nie kwadratuje sygnal 85-95%. Jedynie jak trawe w nocy
    przy torach tramwajowych kosza to nie da sie ogladac.

  • 6. Data: 2018-11-28 05:55:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.11.2018 o 22:40, Majka pisze:
    > Poproszę o pomoc dotyczącą instalacji antenowej i zakupów:
    Jak już Ci radzili zacznij od tego, co i skąd chcesz odbierać.
    Ja mam do jednego nadajnika niecałe 10 km, a do drugiego ponad 30. Z
    pierwszego odbieram na kawałku drutu, a do drugiego potrzebuje już
    anteny ze wzmacniaczem.
    Co do zasilania anteny, to tuner ma na 90% funkcję zasilacza, więc nie
    potrzeba dodatkowego zasilania, a tylko odpowiednio nastawić w ustawieniach.
    A co do kabla to kup taki z miedzi. Spece od marketingu wymyślili kable
    z żyłami ze stali (albo podobnego badziewia) pokryte cienko miedzią,
    które mają jedną tylko zaletę - największy zysk sprzedawcy. Żyłę
    miedzianą poznać po tym, że się daje łatwo wyginać palcami i ma
    miedziany kolor.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-11-28 08:46:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 22:40:24 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten
    zasilacz tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?

    na końcu kabla antenowego czyli od strony telewizora masz zaszumiony i nędzny sygnał
    bo sie stracił na długosci kabla. Jesli tu dasz wzmacniacz to wzmocnisz caly ten syf.
    Zatem wzmacniacz ma byc gdzies koło anteny, gdzie sygnał jest jeszcze w miarę czysty.

    b.

  • 8. Data: 2018-11-28 10:02:47
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 22:54:00 UTC+1 użytkownik WS napisał:
    > rodzaj anteny raczej zalezy od odleglosci od nadajnika, sily sygnalu (np. jak jest
    przysloniety i TV odbiera jakies odbicia itp...), wykorzystywanych czestotliwosci.
    > Zacznij od prawdzenia co i sakd chcecesz odbierac.

    Nie mam sprecyzowanych oczekiwań co do programów.
    Fajnie mieć dla dziecka TVP-ABC (nie wiem nawet czy są inne), poza tym jak będzie
    więcej programów, to lepiej.

    Moja lokalizacja to Wągrowiec, północ wielkopolski:
    https://www.google.com/search?client=firefox-b&ei=0F
    X-W_a0DoSpsgHz4J2wDA&q=w%C4%85growiec+mapa&oq=w%C4%8
    5growiec&gs_l=psy-ab.3.5.0i71l8.0.0..18828...0.0..0.
    0.0.......0......gws-wiz.VJjpCI73sJE

    Miasto jest płaskie, tylko jeden jedyny wysoki budynek (48 metrów).
    Ja mieszkam w zupełnie płaskiej południowej części miasta, zabudowa jednorodzinna.
    Patrzyłam na inne domy - anteny mają poustawiane różnie, niektórzy na południe (na
    Poznań), a niektórzy celują na północ (pomiędzy Piłę i Bydgoszcz).

    Majka

    Majka

  • 9. Data: 2018-11-28 10:10:07
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 23:22:22 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:

    > trochę doprecyzuj: antena ma być wewnętrzna czy zewnętrzna ?

    Zewnętrzna. Instalacja już jest, kabel wyprowadzony na najwyższy punkt mojego
    budynku.
    Mam do wyboru dwa kierunki dla zamontowania anteny: na południe/Poznań, lub na
    północ/Bydgoszcz. (mieszkam w Wągrowcu).

> [...]
    > od nadajnika bez wzmacniacza i zasilacza, sprawdź w jakiej polaryzacji
    > jest u Ciebie MUX8 bo to jest różnie w różnych nadajnikach i nieco

    Jak sprawdza się polaryzację i owe MUX8? Fizycznie jakimś miernikiem/anteną z dachu,
    czy na www? - pytam poważnie, nawet jeśli moje pytanie wygląda niepoważnie.
    Mieszkam na południowym skraju miasta:
    Zabudowa niska.

    Majka

  • 10. Data: 2018-11-28 10:23:11
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 05:55:45 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Jak już Ci radzili zacznij od tego, co i skąd chcesz odbierać.

    Kanały są pogrupowane w MUX Multipleksy.
    Czy można odbierać kanały kilku multipleksów, czy też trzeba zdecydować się na jeden?
    Pytam, bo interesuje mnie jednocześnie:
    - TVP ABC z MUX1
    - POLSAT, TVN, TVN7 z MUX2
    - TVP1/2, TVP HISTORIA z MUX3.
    Da się to pogodzić, czy mogę tylko jeden MUX "ściągać"?

    > Ja mam do jednego nadajnika niecałe 10 km, a do drugiego ponad 30.

    Ja mieszkam w Wągrowcu, dokładnie pośrodku trójkąta wyznaczonego przez miasta:
    Bydgoszcz, Piłę i Poznań.
    Sąsiedzi kierują anteny albo na Poznań, albo na Bydgoszcz.

    Majka