  • 31. Data: 2019-01-23 22:06:39
    Temat: Re: Instalacja dla tv naziemnej
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 12:22:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Jeśli masz okna wychodzące na Chojnę, to można pokusić się o spróbowanie
    > anteny pokojowej szerokopasmowej, ale gwarancji nie ma żadnej, że zadziała.
    > https://sklep.delta.poznan.pl/anteny-pokojowe_l1_c11
    .html

    Czy możesz podać najlepszą z nich? (tak, jak podałes zewnętrzne od najlepszej)?

    Ja wyrałam tę, ale nie wiem czy dobrze:

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-dvb-t-dvb-t-sli
    m_l1_p13021.html

    Taki wybór, bo mam blisko silny nadajnik (nawet dwa w linii), a poza tym nie chcę
    zasilacza 230V, a ta antena będzie zasilana z USB od telewizora.

    Czy ten wybór będzie ok?

    Majka

  • 32. Data: 2019-01-23 23:07:36
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 23-01-2019 o 22:06, Majka pisze:

> [...]
    zasilacza 230V, a ta antena będzie zasilana z USB od telewizora.

    Nie podejmuję się wybrać anteny pokojowej. Te które widziałem, składają
    się praktycznie z dwóch przypadkowych drutów podłączonych do wzmacniacza
    antenowego. Parametry techniczne są spisane z sufitu i niemiarodajne.
    Jeśli sygnał jest dobry, to działają. Jeśli jest problem z sygnałem, to
    nic nie pomagają.
    Napiszę jeszcze raz. Zapytaj się w Delcie, to sklep i hurtownia dla
    instalatorów. Może mieli już klientów z Twoich okolic i wiedzą co się
    nie sprawdza. Albo może mają informacje zwrotne od instalatorów.

    yabba

  • 33. Data: 2019-01-30 08:34:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-30 o 14:38, viktorius pisze:

    > Ja mam 20km do nadajnika 100kW, z aktywną anteną były same problemy.
    > Blisko, więc mocny sygnał obierany, a dodatkowy wzmacniacz
    > przesterowywał odbiornik. Wyłączony wzmacniacz -> za duże tłumienie.
    > Początkowo rozawizowywałem antenę, żeby tylko część wiązki była
    > łapana, potem wybebeszyłem puszke symetryzatora ze wzmacniacza.
    > Teraz bym szukał anteny o mniejszym zysku, taka std YAGI to ma go na
    > tyle duzo, żeby 60km od nadajnika sobie poradzić.
    >
    > Ty rozwiązałeś sprawę sam zrobiłeś antenę pasywną drutową o nieznanym
    > zysku :)

    i nieznanych parametrach, ale za to świetnie zakłócającą odbiór
    sąsiadom, co Kogutkowi z resztą bardzo odpowiada, bo on jest z tych co
    to nie muszą mieć dobrze, byle tylko sąsiad miał przejebane :)

  • 34. Data: 2019-01-30 08:37:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Efekt koncowy sie liczy a nie jakies zyski. Zysku nie mam bo ze trzy dychy wydalem
    na antene ktora sie nie nadawala do niczego innego jak zbieranie sygnalu na puszce ze
    smieciami.

    Bo trzeba było kupić normalną, porządną antenę Yagi-Uda, a nie
    połowiczne rozwiązania.

  • 35. Data: 2019-01-30 10:53:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-30 o 08:34, Uzytkownik pisze:
    > i nieznanych parametrach, ale za to świetnie zakłócającą odbiór
    > sąsiadom, co Kogutkowi z resztą bardzo odpowiada, bo on jest z tych co
    > to nie muszą mieć dobrze, byle tylko sąsiad miał przejebane :)

    ROTFL.
    Genialny jasnowidz.
    Donieś do PIR, niech zrobią pomiary i zamkną Zenka

    --
    Pete

  • 36. Data: 2019-01-30 18:12:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie jasnowidz tylko idiota i specjalista od chleba wodnego.

  • 37. Data: 2019-02-01 01:04:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To nie jasnowidz tylko idiota i specjalista od chleba wodnego.

    Znów się przedstawiłeś.

    Za głupi jesteś aby zrozumieć jakie zjawiska zachodzą w niedopasowanych
    antenach i układach rezonansowych w.cz. To co wypisujesz wyśmieje każdy
    elektronik.

  • 38. Data: 2019-02-01 04:07:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ulzyj sobie bo po wodnym chlebie zatwardzenia dostales.