  • 1. Data: 2018-11-27 22:01:30
    Temat: drewno opałowe
    Od: "Janusz" <o...@w...pl>

    Pytałem się tu już kiedyś o ceny drewna opałowego, ale jak tak przeglądam
    oferty i widzę te połupane i posuszone drewno za 100zł i transport gratis to
    dochodzę do wniosku że te firmy mają to drewno z lasów państwowych za darmo,
    tylko kowalski musi płacić a te 100-150zł to tylko cena cięcia, łupania i
    transportu, no bo nawet aż tak oszukiwać się nie da !!! Co o tym myślicie?

  • 2. Data: 2018-11-27 23:18:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niska cena to moze byc efekt nawalnicy jaka byla w zeszlym roku. Prawie 8 milionow
    metrow szesciennych drewna zrobilo sie wtedy gorka ponad planowane wyreby. Nie
    zdziwil bym sie jak by lasy panstwowe sprzedaly drewno z wiatrolomow za koszt
    uprzatniecia.

  • 3. Data: 2018-11-28 00:16:06
    Temat: Re: drewno opałowe
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-11-27 o 22:01, Janusz pisze:
> [...]
    > kowalski musi płacić a te 100-150zł to tylko cena cięcia,
    > łupania i transportu, no bo nawet aż tak oszukiwać się nie

    Przede wszystkim sprawdź ile kupujesz za te 100 zł, jeśli to
    jest bezładnie rzucona kupka to może byc 1/4 m3 i to jest
    poprawna cena. Zapytaj dostawce ile chce za drewno ułozone
    np 1 x 1x 1m wtedy zechce 250 zł bo to jest metr
    przestrzenny ale 0,7 metra sześciennego.
    Cenniki w nadleśnictwach sa za metr sześcienny.
    Na przyklad brzoza opałowa w roku 2018 za 1 metr sześcienny
    w nadlesnictwie Niedźwiady kosztuje wedlug cennika 117,97
    zł. Jeśli ktoś to potnie, porąbie i rzuci ci na kupkę to
    sprzeda Ci jako 4 metry jakieś czyli za 400 zł i Ty uważasz
    że to jest tanio?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2018-11-28 07:26:01
    Od: l...@g...com

    Nie widziałem nigdzie oferty za 100 zł za nawet luźno ułożoną kupkę o wymiarach
    1x1x1m, i to z przywozem. Dobre, wysuszone, połupane drewno (dąb, buk, grab) swoje
    kosztuje.

  • 5. Data: 2018-12-02 14:42:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 22:01:30 +0100, Janusz napisał(a):

    > e połupane i posuszone drewno za 100zł i transport gratis to
    > dochodzę do wniosku że te firmy mają to drewno z lasów państwowych za darmo,
    > tylko kowalski musi płacić a te 100-150zł t

    Sosna kosztuje w leśnictwie ok. 80 zł za mp. INne śmieci jak wierzba czy
    topola są do kupienia za podobne pieniądze w ZUM-ach i innych firmach. To
    właśnie masz w oferice po 150 zł za m3. Oczywiście mokre.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl