  • Data: 2016-03-13 09:09:33
    Temat: Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:56e42715$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mieszkam w bloku z wielkiej płyty.
    > Administracja zapowiedziała wymianę rur gazowych
    > w kilku budynkach, bo podobno są nieszczelne.
    > Słyszałem, że ma to być tylko tymczasowa wymiana,
    > bo zgodnie z przepisami unijnymi rury gazowe
    > powinny być przeniesione poza mieszkania.
    > Interesuje mnie to, bo po tej zmianie zamierzałem
    > zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
    > w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.
    >
    > Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić
    > i mógłby podąć gdzie je znaleźć?

    U nas wymienili już parę lat temu (chyba 5). Chodziło o to że w myśl unijnego dekretu
    połączenia pomiędzy rurami gazowymi muszą być spawane a nie skręcane. Ponieważ nie
    potrafili tego zrobić w starym pionie to wykonano nowe piony na klatce schodowej z
    obudowanymi licznikami. Od nich wymienili wszystkie rury gazowe w mieszkaniach.
    Oczywiście po tych spawaniach konieczny był remont (na koszt własny lokatora).

    Pozdrawiam

    ---
    Avast.