    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Internet w drodze
    Date: Fri, 19 Dec 2014 23:22:45 +0100
    <5493fdc6$0$5018$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <54942546$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 2014-12-19 22:19, Adam pisze:

    > Czyli na kompie nie instalujesz ZADNEGO softu? ;)
    > A na komorkach z ery przed Androidem? Miales przeciez komore na Symbianie i
    > instalowales tam rozne apki. Symbian nie pytal o uprawnienia (apka miala
    > dostep do wszystkiego) - i to juz bylo OK? :-)

    To byly inne czasy Adam.
    Nie bylo telefonow z wifi. Kamerki byly proste i ludzie byli inni. Nie
    bylo instalujacego sie syfu przy instalacji czego kolwiek. Zadnych
    asystentow pobierania i tak dalej. Generalnie bylo znacznie prosciej i
    bezpieczniej. Dzisiaj na byle stronce z pobieraniem czegos masz co
    najmniej dwa "przyciski" z napisem download. Dzis trzeba trzy razy
    czytac wszystko zeby upewnic sie czy przycisk ktory chcesz wcisnac to
    ten przycisk.

    > No tak jest. Ale jak sobie to wyobrazasz inaczej? Chcialbys zjesc ciastko
    > i miec ciastko :-)

    Ja z tym nie mam problemu. Po prostu tego nie instaluje. A to, ze
    napisalem iz nie czytacie do czego aplikacja ma dostep to jedynie moje
    zdziwienie, ze beztroska jest tak powszechna.

    > Mozesz miec jedynie zal do producenta yanosika ze idzie
    > bardziej w kierunku TripAdvisora niz prostego systemu informowania o
    > "niebezpiecznych" miejscach :) Ale tworzenie z tego teorii spiskowej, ze apka
    > odrazu bedzie Cie nagrywac i przekazywac dane dalej to nonsens.

    Ja sie tylko pytam - po co aplikacjom dostep do tych rzeczy?
    Wez np. takie Angry Birds. Informacje o tozsamosci, o polaczeniu wifi,
    identyfikator urzadzenia i informacje o polaczeniu,
    zdjecia/multimedia/pliki.
    Aplikacja Lustro - zakupy w aplikacji, tozsamosc,
    zdjecia/multimedia/pliki, informacja o polaczeniu wifi.
    Dla odmiany IQ Test Preparation nie wymaga zadnych uprawnien, wiec
    jednak sie da bez dostepu do zdjecia/multimedia/pliki.

    > Tiaaa, tylko to ich interesuje :-)

    Zatem odpowiedz - po co aplikacjom dostep do danych ktore ze swej natury
    nie powinny tego zadac?
    Widziales do czego chce miec dostep aplikacja BZWBK24 mobile? Uwazasz,
    ze bank do przelewow potrzebuje informacji o np. lokalizacji i zadac
    dostepu do aparatu? Pomine cos takiego jak kontakty,
    zdjecia/multimedia/pliki. Tozsamosc i identyfikacje urzadzenia pewnie da
    sie wytlumaczyc.
    Gdyby to ich nie interesowalo to pewnie by nie chcieli. :-)

    > Pytanie zasadnicze - czemu nie boisz sie ze np. program ksiegowy albo
    > bazodanowy z ktorego korzystasz na stacjonarce Cie nie podsluchuje i nie
    > kradnie danych (duzo bardziej wartosciowych niz czasy rozmow i kontakty
    > na telefonie)? Przeciez nie wiesz, do czego on ma dostep :) A na tego
    > androida tylko sie tak uparles :)

    Nie na androida. Wszystkie wieksze systemy operacyjne telefonow robia to
    samo. I jak juz wspomnialem ja nie mam z tym problemu. Po prostu tego
    nie instaluje. Uczulam tez dzieci zeby czytaly do czego aplikacja chce
    miec dostep.

    Pozdro.. TK