  • 21. Data: 2011-07-13 12:39:38
    Temat: Re: Jak głęboko oprawić okno? A wymiary okien to dobre?
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 12:04:43 +0200, Budyń napisał(a):

    > w takim układzie zimnej ściany to moze być gdziekolwiek :-) Policz
    > współczynnik takiej ściany, będzie nędzny. Zastanów sie nad układem:
    > silka 18cm, wełna 15cm i cegła.

    Taka refleksja mnie naszła - jak to jest, że ludzie polecają ocieplanie
    styropianem domów drewnianych (i nie widzą tu problemu), a do silikatów
    "koniecznie wełna"...?

    --
    ŁC
    Nikt jeszcze nie wygrał z alkoholem. Jedynie Polacy zremisowali

  • 22. Data: 2011-07-13 13:01:17
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote in message
    > Tylko że przy powtórnym ociepleniu ta druga cegła nic nie daje pozytywnego
    > a jedynie zacienia wnękę. Dlatego najrozsądniej jest zburzyć warstwę
    > zewnętrzną i nakleić na te 6cm styropianu kolejne 12 lub 15.

    Mnie zastanawia ile partactwa może siedzieć w ścianie 3W :-)

    Jak zacznie wiać środkiem ściany to będzie cyrk :-) I pewnie zacznie wiacz
    zamkami porothermu i samym porothermem niwecząc całą tą budowę :-)

  • 23. Data: 2011-07-13 14:45:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Kloc wrote:

    > A jak wygląda sprawa w przypadku muru trójwarstwowego (Max U | 6cm
    > styropianu | cegła)? Gzie wtedy umieszczać okno? Na pustaku i licować
    > ze styropianem?

    W warstwie izolacyjnej za pomocą specjalnych mocowań.

  • 24. Data: 2011-07-14 06:17:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:
    > Tylko że przy powtórnym ociepleniu ta druga cegła nic nie daje
    > pozytywnego a jedynie zacienia wnękę. Dlatego najrozsądniej jest zburzyć
    > warstwę zewnętrzną i nakleić na te 6cm styropianu kolejne 12 lub 15.

    Negatywnego też nic nie daje...
    Po co zwielokrotniać koszty bez żadnego uzasadnienia...???

    Lepiej zostawić tak, jak jest, tylko dodać styro z zewnątrz - będzie
    taniej i wcale nie gorzej.

    pozdr
    Robert G.

  • 25. Data: 2011-07-14 08:43:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Taka refleksja mnie naszła - jak to jest, że ludzie polecają ocieplanie
    > styropianem domów drewnianych (i nie widzą tu problemu), a do silikatów
    > "koniecznie wełna"...?

    a kto poleca...???

    pozdrawiam
    s_13

  • 26. Data: 2011-07-14 10:00:44
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 01:43:06 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > a kto poleca...???

    Znakomita większość, niestety. W tym zwłaszcza producenci/budowniczy
    domów szkieletowych. Jako drzewiarza mnie to boli.

    --
    ŁC
    "A z pocałunkiem póki co zaczekamy" - powiedział piękny książę złażąc ze

  • 27. Data: 2011-07-14 10:57:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Znakomita większość, niestety. W tym zwłaszcza producenci/budowniczy
    > domów szkieletowych. Jako drzewiarza mnie to boli.

    cos kręcisz - w domach szkieletowych używa sie i wełny, i styropianu. Niektórzy mówią
    o wełnie jako jedynie słusznej (włacza im sie wizja zgniłego od wilgoci domu -
    szczegóły techniczne ich nie interesują), a inni (w tym ja) ze styropian równiez może
    być, a jako ze jest tańszy - to w końcu czemu nie.

    Natomiast zeby ktos sie upierał ze do silikatów należy koniecznie uzyć wełny to nie
    słyszałem.

    b.

  • 28. Data: 2011-07-14 12:22:45
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 14 Jul 2011 12:57:47 +0200, Budyń napisał(a):

> [...]
    > zgniłego od wilgoci domu - szczegóły techniczne ich nie interesują),
    > a inni (w tym ja) ze styropian równiez może być, a jako ze jest

    Styropian dlatego nie, że nie pozwala dyfundować parze wodnej.

    > Natomiast zeby ktos sie upierał ze do silikatów należy koniecznie uzyć
    > wełny to nie słyszałem.

    Jas się kilka razy spotkałem, tylko argumentacji przy tym nie było
    żadnej.

    --
    ŁC
    Jak się nazywają Ci łysi w skórach co biją pedałów?

  • 29. Data: 2011-07-14 14:57:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > tańszy - to w końcu czemu nie.
    >
    > Natomiast zeby ktos sie upierał ze do silikatów należy koniecznie

    W domach drewnianych styropian nie jest wskazany ze względów p.poż. Wełna
    jest bezpieczniejsza.

  • 30. Data: 2011-07-14 15:54:19
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.07.2011 21:14, kiki pisze:

    > "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > No masz dać pianę ale nie żeby piana była elementem konstrukcji
    > mocującej rame w otworze.
    >
    > 1. Ramę okna ustawiasz na listwie przyparapetowej ma idealnie
    > wypoziomowanym ytongu. Stawiasz żeby sie opierała.
    > 2. Montujesz kotwy co każdą fugę po bokach, na górze i ze 3 na dole
    > 3. Dalej jak już sztywno siedzi to spokojnie bierzesz piankę i lecisz
    > lub robisz izolację trójwarstwową. To już bez znaczenia
    >
    > Daj pianę byle okno miało się gdzie opierać

    Aaa to ok - tak wlasnie ma mi firma montowac: mowia, ze inaczej sie nie da.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com